مایکروسافت: ابراز نگرانی سونی از نابود شدن سری Call of Duty روی کنسول پلی استیشن غیرضروری است

شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) اعلام کرد ثبت قرارداد همکاری با شرکت «اکتیویژن بلیزارد» (Activision Blizzard)، تاثیر مخربی روی سری Call of Duty روی کنسول «پلی استیشن» (PlayStation) نخواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری IGN، شرکت «مایکروسافت» ابراز نگرانی «سونی» (Sony) از پایین آمدن کیفیت سری Call of Duty روی کنسول «پلی استیشن» را بیهوده می‌داند. شرکت Microsoft در آخرین بیانیه خود به سازمان «رقابت و بازار بریتانیا» (CMA)، به نگرانی‌های Sony در مورد احتمال کاهش کیفیت سری Call of Duty پس از شروع همکاری این شرکت با «اکتیویژن بلیزارد» واکنش نشان داد. «مایکروسافت» در بیانیه خود پیشنهادی را ارائه کرد که به نگرانی‌های سونی در مورد «کاهش کیفیت عناوین COD» در کنسول‌های «پلی استیشن» می‌پردازد.

Microsoft ادعا می‌کند پیشنهادش توسعه‌دهندگان و ناشران Call of Duty را تشویق می‌کند تا یک نسخه باکیفیت و بهینه‌شده‌ای را برای کنسول‌های «پلی استیشن» تولید کنند. بخشی از بیانیه این شرکت در راستای وضعیت سری COD روی کنسول‌های PlayStation بدین شرح است:

شرکت «مایکروسافت» به تعهدات خود پایبند می‌ماند تا مشکلات موجود سری COD روی کنسول پلی استیشن را رفع کند. مایکروسافت تمام انگیزه خود را به کار می‌برد تا نسخه‌های باکیفیت که مطابق با ویژگی‌های کنسول PS5 و به منظور بالارفتن میزان فروش کنسول مذکور باشد، منتشر کند.

دلایل ابراز نگرانی «سونی» از نابود شدن سری Call of Duty روی PlayStation

«مایکروسافت» در ادامه توضیح داد «سونی» بهتر است با قرارداد همکاری ده ساله با این شرکت رضایت بدهد. این قرارداد شرایط انتشار و پشتیبانی سری COD برای کنسول‌های PlayStation را بهبود می‌بخشد. در اوایل ماه مارس، شرکت «سونی» مدارکی را به سازمان CMA ارسال کرد که اظهار داشت «مایکروسافت» در صورت تصاحب Activision Blizzard، قیمت نسخه‌های «پلی استیشن» این سری را افزایش می‌دهد، نسخه‌های «ایکس باکس» (Xbox) سری مذکور را در اولویت قرار می‌دهد و یک باگ بزرگ برای عدم دسترسی کامل کاربران «پلی استیشن» ایجاد می‌کند.

ابراز نگرانی سونی از سری Call of Duty

گفتنی است سری Call of Duty، موضوع نزاع میان شرکت‌های «مایکروسافت» و «سونی» بر سر تصاحب «اکتیویژن بلیزارد» است. Sony تصاحب سری Call of Duty توسط Microsoft را «امری ضدرقابتی» در بازار گیمینگ می‌داند. Microsoft توانست با امضای قراردادهای ده‌ساله با شرکت‌های «نینتندو» (Nintendo) و «انویدیا» (Nvidia)، نظر آن‌ها را در این باره جلب کند. «سونی» گفت سری Battlefield توانایی رقابت با سری COD را نخواهد داشت و ادعا کرد کاربران سرویس Game Pass به طور قابل‌توجهی بیشتر از کاربران سرویس PS Plus است.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link