ماوس سیمی در مقابل ماوس بی‌سیم؛ کدام برای گیمینگ بهتر است؟

گیمرهای حرفه‌ای از هر دو نوع ماوس بی‌سیم و سیمی برای بازی کردن بهره می‌برند. اما سوال اینجاست که انتخاب کدام یک برای حوزه‌ی گیمینگ، انتخاب معقولانه‌تری خواهد بود؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت‌های کلیدی ماوس‌ بی‌سیم و ماوس سیمی بپردازیم تا در نهایت شما بتوانید تصمیم بگیرد که برای بازی کردن خرید کدام نوع ماوس مناسب‌تر و کاربردی‌تر است. با دیجی کالا مگ در این مقاله همراه شوید.

خرید ماوس گیمینگ از دیجی‌کالا

ماوس سیمی اتصال پایدارتری را ارائه می‌دهد

Wired Vs Wireless Mouse 3

برای گیمرها، داشتن ثبات و پایداری اتصال نقش بسیار کلیدی را در حوزه‌ی گیمینگ ایفا می‌کند. این امر مخصوصاً برای کسانی که در حال انجام بازی‌های اکشن اول شخص هستند یا هر بازی دیگری که نیاز به حرکت مداوم ماوس دارد، بسیار ضروری است؛ به طوری که از دست رفتن اتصال ماوس حتی برای یک ثانیه نیز ممکن است برد یا باخت در یک نبرد یا مسابقه را برای شما رقم بزند.

طبیعی است یک ماوس سیمی نسبت به ماوس بی‌سیم در ارائه‌ی اتصال، پایداری بیشتری داشته باشد؛ چراکه مستقیماً به رایانه شما متصل است. این دسته از ماوس‌ها، هیچ تداخل و اختلالی در عملکرد سایر دستگاه‌های متصل به سیستم ایجاد نمی‌کنند و هرگز نگران قطع شدن اتصال ماوس خود نخواهید بود، مگر اینکه خود ماوس آسیب دیده باشد. ماوس‌های بی‌سیم روز‌به‌روز در حال پیشرفته شدن و بهبود هستند و اتصال ناپایدار ممکن است در ماوس‌های بی‌سیم مدرن کمتر دیده شود، اما به هر حال هنوز هم یک عامل قابل بررسی در این دسته از محصولات به شمار می‌رود.

ماوس بی‌سیم معمولاً تأخیر بیشتری دارد

Wired Vs Wireless Mouse 4

«تأخیر ماوس» که به آن تأخیر ورودی نیز می‌گویند، در واقع به مدت زمانی که طول می‌کشد تا ماوس روی صفحه‌نمایش سیستم شما ظاهر شود، گفته می‌شود. این تأخیر در حرکت‌های ماوس، اسکرول کردن، کلیک کردن و دکمه‌ی ماکرو (اگر ماوس شما آن‌ را دارد) نیز خود را نشان می‌دهد.

اگر بخواهیم این موضوع را در حوزه‌ی گیمینگ بررسی کنیم؛ مخصوصاً بازی‌هایی که زمان در آن اهمیت بسیار زیادی دارد، حتی کمی تأخیر نیز می‌تواند کار شما را خراب کند. به عنوان مثال در بازی‌های اکشن شخص اول، ضروری است که اسلحه شما بلافاصله با فشار دادن دکمه‌ی سمت چپ ماوس شلیک کند. حتی یک چهارم ثانیه تأخیر ورودی ممکن است باعث شود که شما به حریف خود ببازید.

مشابه صفحه‌کلیدهای سیمی، ماوس‌های سیمی نیز در مقایسه با ماوس‌های بی‌سیم تاخیر کمتری دارند؛ این به این دلیل است که در این نوع محصولات دیگر نیازی به انتقال سیگنال از ماوس به گیرنده نیست. در حقیقت اتصال مستقیم به رایانه شما عاملی است که به ماوس‌های سیمی اجازه می‌دهد تا سرعت پاسخگویی بسیار بالایی را ارائه دهند.

در مقابل، ماوس‌های بی‌سیم باید سیگنال‌های خود را از طریق امواج ارسال کنند که می‌تواند باعث ایجاد تأخیر ورودی شود. البته این موضوع نیز با عرضه‌ی ماوس‌های بی‌سیم پیشرفته به بازار در حال رفع شدن است و این دسته از ماوس‌ها تأخیر بسیار کمی دارند.

کنترل ماوس

Wired Vs Wireless Mouse 2

بدون شک کنترل ماوس‌های سیمی آسان‌تر است، زیرا دیگر لازم نیست نگران عمر باتری و از کار افتادن آن باشید. به سادگی می‌توانید آن را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود وصل کرده و از آن بهره ببرید. اگرچه این دسته از ماوس‌ها از کابل برای اتصال به سیستم شما استفاده می‌کنند، اما استفاده از تنها یک کابل به هیچ عنوان میز کامپیوتر شما را شلوغ نخواهد کرد.

از سوی دیگر، ماوس‌های بی‌سیم برای کار کردن به باتری متکی هستند. عمر باتری آن‌ها معمولاً بسیار طولانی است و می‌توان چند روز، یک هفته یا حتی بیشتر بدون نیاز به تعویض باتری از آن‌ها استفاده کرد. اما باید یادتان باشد که ماوس خود را به صورت مدام شارژ کنید. حتی اگر فراموش کنید، می‌توانید آن را در حین استفاده نیز شارژ کنید که البته با این کار، شما ماوس بی‌سیم خود را به ماوس سیمی تبدیل کرده‌اید.

خوشبختانه اکثر ماوس‌‌های بی‌سیم زمانی که باتری‌ آن‌ها در حال تمام شدن هستند به شما اطلاع می‌دهند تا بتوانید آن‌ها را شب قبل یا قبل از شروع بازی دوباره شارژ کنید (یا جایگزین کنید)، زیرا در هنگام بازی کردن دیگر نمی‌توانید دغدغه‌ی شارژ خالی کردن ماوس خود را نیز داشته باشید. همچنین طبیعی است که در گذر زمان و طی استفاده‌های مداوم، عمر مفید باتری ماوس بی‌سیم شما کاهش یابد و شما متوجه‌ی این امر خواهید شد.

اگر این مشکل برای شما آزاردهنده است، باید ماوس بی‌سیم خود را تعویض کنید یا آن را به دفعات بیشتری شارژ کنید. حتی می‌توانید آن را به شکل یک ماوس سیمی به سیستم خود متصل کنید. دیگر نکته‌ای که در هنگام استفاده از این ماوس باید رعایت کنید، گیرنده‌ی آن است. شما نمی‌توانید بدون گیرنده از ماوس خود استفاده کنید؛ بنابراین باید مواظب باشید تا گیرنده‌ی آن را گم نکنید. در صورت گم شدن نیز باید به دنبال یک گیرنده‌ی سازگار با ماوس بی‌سیم خود بگردید.

کدام ماوس برای گیمینگ بهتر است؟

Wired Vs Wireless Mouse 5

به طور کلی می‌توان گفت که استفاده از ماوس‌های سیمی برای گیمرها مزایای بیشتری نسبت به ماوس‌های بی‌سیم دارد. اول از همه باید به قیمت آن‌ها اشاره کنیم که ارزان‌تر از همتایان بی‌سیم خود هستند، زیرا به قطعات اضافی مانند باتری یا گیرنده نیاز ندارند.

ماوس‌های سیمی اتصال ثابت و پایداری را با تاخیر ورودی تقریباً صفر ارائه می‌دهند که در انجام بسیاری از بازی‌ها اهمیت بالایی دارد. این دسته از محصولات به جز یک کابل، چیزی دیگری ندارند. اگرچه کابل ممکن است خیلی خوشایند برخی کاربران نباشد اما با قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، می‌تواند گیمرها را تا حد بسیار زیادی راضی نگه دارد.

در مقابل ماوس‌های بی‌سیم بسیار گران هستند و همیشه نمی‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد، زیرا وجود اختلال در ارسال و دریافت سیگنال در حین انجام بازی می‌تواند به باخت شما منجر شود. مدل‌های پایین‌رده نیز معمولا تأخیر ورودی بیشتری نسبت به ماوس‌های پیشرفته‌تر دارند و شاید این موضوع برای شما آزاردهنده باشد. تنها مزیت واقعی این دسته از محصولات، بدون سیم بودن آن است که استفاده از آن را بسیار آسان خواهد کرد.


ماوس‌های کامپیوتری مانند هر قطعه سخت‌افزاری دیگر از دنیای فناوری عقب نماند‌ه‌اند و پیشرفت چشمگیری کرده‌اند. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب استفاده از ماوس‌ بی‌سیم و سیمی در حوزه‌ی گیمینگ پرداختیم و اکنون شما می‌توانید با در نظر گرفتن موارد ذکر شده تصمیم بگیرد که برای بازی کردن، خرید کدام نوع ماوس گزینه‌ی بهتری به شمار می‌رود. در ادامه نیز محبوب‌ترین ماوس‌های گیمینگ فروشگاه آنلاین دیجی کالا را به شما معرفی خواهیم کرد.


محبوب‌ترین ماوس‌های گیمینگ در دیجی کالا

ماوس گیمینگ دیپ کول مدل MC310

Wired Vs Wireless Mouse 6

ماوس فوق‌سبک DeepCool MC310 با وزن ۷۵ گرمی خود، یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای بازی کردن به شمار می‌رود. بدنه‌ی بالایی این ماوس به شکل لانه‌های زنبور طراحی شده تا در هنگام بازی کردن جریان هوا از بین دست شما عبور کند و باعث تعریق شما نشود. این ماوس به شکلی طراحی شده به صورت کامل و یکپارچه درون دست شما قرار می‌گیرد و در هنگام استفاده از آن انگشتان و پنجه‌های دست شما خسته نمی‌شوند.

سنسور نوری با دقت ۱۲۸۰۰ DPI این ماوس برای بازی‌های با سرعت بالا طراحی شده و به لطف آن کنترل کاملی روی تمام حرکات و جزئیات بازی خواهید داشت. این محصول مجهز به ۷ دکمه‌ است که همه‌ی این دکمه‌ها قابلیت برنامه‌ریزی دارند. گیمرها می‌توانند جلوه‌های نور RGB با انواع افکت‌های این ماوس را با استفاده از نرم‌افزار اختصاصی آن به دلخواه تنظیم کنند.

همچنین با حافظه داخلی این محصول، شما قادر خواهید بود تا پروفایل‌های مختلفی بسازید و در صورت نیاز به راحتی تنظیمات آن را تغییر دهید. کفی از جنس PTFE با کیفیت بالا این محصول به کاهش کشش قابل توجه برای سر خوردن نرم‌تر و کنترل کامل ماوس در حین حرکت کمک می‌کند. شما می‌توانید این ماوس گیمینگ را با قیمتی حدود ۹۰۰ هزار تومان از فروشگاه دیجی کالا خریداری کنید.

خرید ماوس دیپ کول MC310 از دیجی‌کالا

ماوس بی‌سیم مخصوص بازی اونیکوما مدل CW905

ماوس سیمی و ماوس بی‌سیم

این ماوس بی‌سیم، یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت چینی اونیکوما به شمار می‌رود که با قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند رضایت گیمرها را به همراه داشته باشد. اتصال بی‌سیمی که برای این ماوس در نظر گرفته شده، از نوع ۲.۴ گیگاهرتز بوده و از این روی می‌توانید از این محصول انتظار سرعت و عملکرد خوبی داشته باشید. همچنین باتری ۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این محصول نیز قادر است تا ۲۳ ساعت مداوم و ۴۸ ساعت بدون سنسور حرکت‌سنج شارژدهی به شما ارائه دهد.

طراحی ارگونومیک ماوس اونیکوما مدل CW905 موجب شده تا در طولانی مدت بدون احساس خستگی از بازی کردن لذت ببرید. پوششی که برای بدنه‌ی این محصول در نظر‌ گرفته شده نیز ضدتعریق است و امکان عبور جریان هوا را در حین انجام بازی به دست شما می‌دهد. این ماوس مجهز به ۷ دکمه‌ی با قابلیت برنامه‌ریزی است تا گیمرها به راحتی به شخصی‌سازی آن‌ها بپردازند.

یک دکمه برای تنظیم DPI محصول تعبیه شده و اسکرول دو دکمه دیگر به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از ماوس خود استفاده‌ی بهتر و بهینه‌تری داشته باشید. از دیگر قابلیت‌های پرشمار این ماوس می‌توان به دقت سنسور پنج حالته از ۶۰۰ تا ۳۶۰۰DPI و پنج افکت برای نورپردازی RGB آن اشاره کرد. شما می‌توانید این ماوس گیمینگ را با قیمتی حدود ۵۰۰ هزار تومان از فروشگاه دیجی کالا خریداری کنید.

خرید ماوس اونیکوما CW905 از دیجی‌کالا

ماوس گیمینگ مدل X1

ماوس سیمی و ماوس بی‌سیم

ماوس مخصوص بازی X1 به صورت سیمی و از طریق درگاه USB به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل می‌شود و تجربه‌ی گیمینگ بسیار خوبی را به شما ارائه می‌دهد. کابل ۱.۵ متری این ماوس پوششی از جنس کتان دارد که در برابر کشیدگی و ضربات مقاوم است؛ بنابراین با خیالی راحت می‌توانید از ماوس خود استفاده کنید. این ماوس دارای ۶ کلید است که از این تعداد سه عدد کلید اصلی بوده، یک کلید برای تنظیم DPI و دو کلید در طرفین برای انجام Back/Forward در نظر گرفته شده‌اند.

حداقل و حداکثر دقت سنسور ماوس X1 به ترتیب برابر با ۱۲۰۰DPI و ۱۶۰۰DPI بوده و در صورت نیاز می‌توانید با استفاده از کلید DPI روی ماوس مقدار آن را کاهش یا افزایش دهید. شما می‌توانید این ماوس گیمینگ را با قیمتی حدود ۳۵۰ هزار تومان از فروشگاه دیجی کالا خریداری کنید.

خرید ماوس گیمینگ مدل X1 از دیجی‌کالا

ماوس بی‌سیم مخصوص بازی ریزر مدل Basilisk Ultimate With wireless

ماوس سیمی و ماوس بی‌سیم

ماوس ریزر Basilisk Ultimate در کنار دقت بالا، تأخیر ورودی بسیار کوتاهی دارد و همین عامل آن را به یک ماوس گیمینگ مناسب برای گیمرهای حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای مبدل کرده است. به لطف فناوری HYPERSPEED ریزر، این ماوس ۲۵ درصد سریع‌تر از سایر فناوری‌های بی‌سیم موجود عمل می‌کند.

همچنین به لطف سرعت انتقال سریع، تأخیر بسیار کم کلیک و تغییر فرکانس یکپارچه در شلوغ‌ترین محیط‌ها، بهترین تجربه‌ی گیمینگ را دریافت خواهید کرد. ۱۱ دکمه‌ی این محصول و همچنین رنگ و نور هر ناحیه می‌تواند به صورت جداگانه در Chroma Studio برنامه‌ریزی شود. ماوس ریزر دارای پنلی کوچک در بخش زیرین است که امکان تغییر مقاومت چرخ اسکرول را برای شما فراهم می‌کند تا سفتی و روانی آن را به دلخواه خود تنظیم کنید.

از دیگر قابلیت‌های بسیار خوب این محصول می‌توان به سنسور با دقت تفکیک ۹۹.۶٪، ۱۰۰ ساعت شارژدهی باتری و امکان ذخیره ۵ پروفایل روی حافظه داک شارژر ریزر Chroma اشاره کرد. شما می‌توانید این ماوس گیمینگ را با قیمتی حدود ۶ میلیون تومان از فروشگاه دیجی کالا خریداری کنید.

خرید ماوس ریزر Basilisk Ultimate از دیجی‌کالا

ماوس گیمینگ جکنگ مدل JM-029

ماوس سیمی و ماوس بی‌سیم

این ماوس گیمینگ از طریق یک کابل USB بلند به سیستم شما وصل می‌شود تا اتصال پایداری را ارائه دهد. ماوس JM 029 جکنگ از سه کلید برای انجام فعالیت‌های گیمینگ بهره می‌برد. کلیدهای این ماوس در برابر ضربات بسیار مقاوم هستند. این محصول به گونه‌ای طراحی شده که هم کاربران راست دست و هم کاربران چپ دست می‌توانند از آن بهره ببرند و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

جنس بدنه‌ی این ماوس از پلاستیک با کیفیت است. محدوده‌ی دقت این محصول نیز ۱۶۰۰ تا ۳۲۰۰ DPI اعلام شده که به کمک آن می‌توان با سرعت زیاد اشاره‌گر ماوس را در صفحه حرکت داد. شرکت جکنگ کابل یک متری این ماوس را به یک روکش پلاستیکی مجهز کرده تا مقاومت بالایی در برابر انواع آسیب‌دیدگی‌ها از خود نشان دهد. این ماوس گیمینگ با توجه به قیمتی که دارد، می‌تواند حداقل نیازهای یک گیمر را برآورده سازد. شما می‌توانید این ماوس گیمینگ را با قیمتی حدود ۷۰ هزار تومان از فروشگاه دیجی کالا خریداری کنید.

خرید ماوس جکنگ JM-029 از دیجی‌کالا

ماوس بی‌سیم مخصوص بازی لاجیتک مدل G Pro X Superlight

ماوس سیمی و ماوس بی‌سیم

از دیگر ماوس‌های گیمینگ بی‌سیم پرفروش دیجی کالا می‌توان به محصول جدید لاجیتک یعنی مدل G Pro X Superlight اشاره کرد که بهترین تجربه کاربری را از یک ماوس حرفه‌ای به شما ارائه می‌دهد. این محصول ۵ دکمه دارد که هر ۵تای آن را می‌توان برنامه‌ریزی کرد. دقت این ماوس نیز بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۶۰ DPI است که به لطف آن گیمرها قادرند با نهایت سرعت ماوس را در طول بازی حرکت دهند.

این محصول برای گیمرهایی که می‌خواهند یک ماوس بسیار سبک با وزن ۶۳ گرم را در اختیار داشته باشند، یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود و در حین استفاده از آن، هیچ سر و صدایی ایجاد نمی‌کند. بهره‌گیری از تکنولوژی Lightspeed در تولید این محصول باعث شده که عملکرد ماوس در پاسخگویی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گیرد. زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی‌ثانیه، نگهداری شارژر تا ۷۰ ساعت و پردازنده ۳۲ بیتی ARM از جمله ویژگی‌های بسیار خوب این محصول به شمار می‌رود. شما می‌توانید این ماوس گیمینگ را با قیمتی حدود ۵ میلیون تومان از فروشگاه دیجی کالا خریداری کنید.

خرید ماوس لاجیتک G Pro X Superlight از دیجی‌کالا

ماوس گیمینگ کورسیر مدل NightSword

ماوس سیمی و ماوس بی‌سیم

این محصول جدید کورسیر با بهره‌گیری از طراحی هوشمندانه و تعبیه شدن یک سری بخش‌های منحنی شکل احساس راحتی بسیار خوبی را به دست شما منتقل خواهد کرد و آن را خسته نمی‌کند. روی این ماوس ۱۰ دکمه به چشم می‌خورد که شامل ۲ عدد کلیکر، ۲ عدد کلید در وسط برای تنطیم DPI و دیگری برای تنطیم نور LEDهای RGB، سه عدد کلید در سمت چپ برای بازی‌های پیشرفته و در نهایت ۳ کلید کوچک دیگر در قسمت جلو سمت چپ است.

در بخش‌هایی که کف دست با ماوس در ارتباط است، محفظه‌های بسیار کوچکی تعبیه شده و از جمله مزایای آن می‌توان به جلو‌گیری از عرق کردن دست، کنترل دست بر روی ماوس و سر نخوردن ماوس در هنگام حرکت سریع اشاره کرد. این محصول دقت بی‌نظیر ۱۸۰۰۰ DPI را ارائه می‌دهد و گیمرها بدون شک از بازی کردن با آن لذت خواهند برد. وزن این ماوس نیز ۱۱۰ گرم است که کاربران می‌توانند با استفاده از وزنه‌هایی که زیر آن قرار گرفته، وزن آن را به دلخواه خود تغییر دهند. شما می‌توانید این ماوس گیمینگ را با قیمتی حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ تومان از فروشگاه دیجی کالا خریداری کنید.

خرید ماوس کورسیر NightSword از دیجی‌کالا

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link