ماوس داگلاس انگلبارت رکورد قیمت ماوس کامپیوتر را شکست: ۱۷۸ هزار دلار

یکی از اولین ماوس‌های کامپیوتری و یک مجموعه کلید رمزگذاری که توسط پیشگام کامپیوتر داگلاس انگلبارت ساخته شده بود در حراجی به قیمت ۱۷۸۹۳۶ دلار آمریکا فروخته شد. مانند دو ماوس قبلی انگلبارت که به حراج رفته‌اند، این ماوس در RRAuction در بوستون فروخته شد.

دستگاه‌های ورودی اولیه بسیار شبیه به دستگاه‌های مورد استفاده در برنامه مشهور «مادر همه دموها» در سال ۱۹۶۸ انگلبارت هستند که در آن انگلبارت به طور عمومی ماوس را معرفی کرد.

استیو جابز مجوز استفاده از ماوس را به قیمت ۴۰۰۰۰ دلار صادر کرد و آن را در رابط کاربری WYSIWYG اپل قرار داد و مشتقات مفهوم اشاره گر/مکان نما موس از آن زمان تاکنون میلیاردها فروخته شده است.

اولین ماوس انگلبارت که به حراج رفت در دسامبر ۲۰۲۰ به قیمت ۳۴۴۷۹ دلار فروخته شد، کمی بیش از ۵۲ سال پس از آن برنامه معروف و هفت سال پس از درگذشت انگلبارت.

پیش از اولین حراج یکی از ماوس‌های اصلی انگلبارت، دیوید زوندی از قیمت تخمینی اولیه را ۸۰۰ دلار دانشت

با این حال ماس ۴۰ برابر قیمت اولیه به فروش رشید و رکورد قیمت جهانی برای یک ماوس کامپیوتری را به ثبت رسانده است، جاذبه تاریخی و کمیاب اولین دسته از ماوس‌ها که توسط تیم انگلبارت در موسسه تحقیقاتی استنفورد (SRI) ساخته شده است، هرگز کاهش نخواهد یافت.

پیش بینی ارزش یک شی در حراج همیشه دشوار است، اگرچه متغیرهای کلیدی در معادله همیشه عرضه، تقاضا و منشأ هستند. ماوس یکی از فعال‌کننده‌های کلیدی انقلاب رایانه‌ای، شناخته‌شده‌ترین میراث انگلبارت بود.

یکی از ماوس‌های اولیه انگلبارت در RRAuction در مارس ۲۰۲۲ به مبلغ ۴۵۹۳۵ دلار فروخته شد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.