لیست سیسمونی نوزاد؛ هر آنچه قبل از تولد نوزاد باید تهیه شود

با نزدیک شدن به زمان تولد نوزاد، والدین جوان کارهای زیادی برای انجام دارند، که می‌تواند برای آن‌ها تا حدی دلهره‌آور و چالش برانگیز باشد. به همین دلیل هم وجود یک لیست سیسمونی نوزاد که به جامع‌ترین شکل ممکن بتواند همه‌ی نیازهای نورسیده را برطرف کند، می‌تواند تا حدی زیادی برای والدین آرامش‌بخش باشد. در این راهنمای خرید هر آنچه برای نوزادی تازه متولد شده در طول سه ماه اول زندگی‌اش نیاز است را معرفی و ملزومات کودک را در دسته‌بندی‌های مختلف به شما ارائه می‌کنیم. بنابراین در صورت مطالعه‌ی این مقاله و تهیه‌ی اقلام نام برده در آن، برای روزی که نوزاد خود را به خانه می‌آورید، آمادگی بیشتری خواهید داشت.

ضروریات نگهداری از نورسیده در لیست سیسمونی نوزاد

سیسمونی نوزاد پسر با قیمت

برای بسیاری از والدین آینده، لوازم لازم برای نگهداری و خواب نوزاد مهم‌ترین بخش در خرید سیسمونی است. به همین علت هم این مقاله را با چک‌لیست لوازم ضروری برای نگهداری از نوزاد شروع می‌کنیم.

۱. تخت حفاظ‌دار نوزاد (Crib)

وقتی نوبت به خرید ملزومات لیست سیسمونی نوزاد تازه متولد می‌رسد، تخت نوزاد، در صدر لیست قرار دارد. به طور کلی نوزاد برای خوابیدن به تختی ایمن نیاز دارد، زیرا در روزها و هفته های اولیه حداقل ۱۶ ساعت در روز یا بیشتر را در خواب سپری می‌کند. در حالت کلی اگر به دنبال نمونه‌های خیلی لاکچری باشید، ممکن است گزینه‌های پیش رو گران باشد، اما اگر تختی را انتخاب کنید که به تخت کودک نوپا و سپس به تخت خواب بزرگ‌تر تبدیل شود، می‌توانید حداقل تا قبل از نوجوانی فرزندتان از آن استفاده کنید.

۲. کمد نگهداری لباس

یکی دیگر از لوازم ضروری برای نوزاد خرید کمد و دراوری ساده است که برای قرار دادن لباس‌های نوزاد محیط مناسبی به شمار می‌رود. در برخی موارد، کمد با کشوها یا قفسه‌های کاربردی‌ای همراه است که فضای کافی برای ذخیره‌سازی را به شما می‌دهد.

سرویس تخت و کمد کودک و نوزاد اعیان مدل FH330

۷,۴۰۰,۰۰۰

تومان

تخت گهواره کنار مادر مدل کلاسیک

۲,۹۲۰,۰۰۰

تومان

۳. تشک تخت نوزاد و ملافه

یکی دیگر از مهم‌ترین ملزومات، تشک محکمی است که کاملاً متناسب با تختی که خریداری کرده‌اید باشد. مطمئنا روکش یا ملافه‌ای که برای نوزاد خریداری می‌کنید، همانند آنچه خود استفاده می‌کنید، نیست. در واقع شما تنها به روکش تختی ضدآب با اندازه‌ای مناسب نیاز دارید، که تهویه‌ی مناسبی را هم ایجاد کند.

توصیه می‌کنیم که در زمان خرید سیسمونی تختی را انتخاب کنید که به تخت کودک نوپا و سپس به تخت خواب بزرگ‌تر تبدیل شود، در چنین حالتی تا حداقل قبل از نوجوانی فرزندتان از آن استفاده خواهید کرد.

۵. گهواره

اگرچه خرید گهواره گزینه‌ای اختیاری است، اما این کالا را در لیست سیسمونی نوزاد خود قرار می‌دهیم، چراکه برخی از والدین ترجیح می‌دهند در چند هفته اول زندگی فرزندشان از چنین وسیله‌ای برای راحتی بیشتر استفاده کنند. اگر قصد خرید این وسیله را دارید، توصیه می‌کنیم گزینه‌ای کوچک و قابل حملی را انتخاب کنید، زیرا گهواره‌ای جمع و جور و سبک فضای کمتری را نسبت به تخت اشغال می‌کند و به راحتی از اتاقی به اتاق دیگر منتقل می‌شود.

قنداق 4 تکه نوزاد مدل 02

۲۱۸,۰۰۰

تومان

سرویس روتختی نوزادی 7 تکه مدل خرگوشی

۱,۷۵۰,۰۰۰

تومان

۶. چراغ خواب

مطمئنا از ما برای یادآوری خرید چراغ خواب برای اتاق نوزاد قدردانی خواهید کرد، زیرا هنگامی که در نیمه‌های شب برای تغذیه‌ی نوزاد به اتاقش می‌روید، نور شب یک نیاز واقعی خواهد بود. یک چراغ خواب خوش نور به شما این امکان را می‌دهد که بدون روشن کردن چراغ‌های پر نور اتاق با استفاده از نوری ملایم محیط خود را ببینید.

چراغ خواب کودک طرح کیتی کد 1079

۱۱۸,۰۰۰

تومان

چراغ خواب کودک مدل Star Master

۳۴۹,۵۰۰

تومان

۷. صندلی راکر

با وجود راکر تغذیه‌ی دائمی و شبانه‌ی کودک هم کمتر مختل می‌شود، چراکه حرکت تناوبی صندلی به آرامش شما و نوزادتان کمک می‌کند.

اگرچه ممکن است بسیاری از خانواده‌های خرید صندلی راکر را برای اتاق نوزاد ضروری در نظر نمی‌گیرند، اما باید بدانید که چنین کالایی واقعا راحتی در زمان شیردهی یا لالایی قبل از خواب را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین با وجود راکر در لیست سیسمونی نوزاد تغذیه‌ی دائمی و شبانه‌ی کودک هم کمتر مختل می‌شود، چراکه حرکت تناوبی صندلی به آرامش شما و نوزادتان کمک می‌کند.

صندلی راک مدل D2121

۸. پستانک

در برخی موارد والدین تصمیم می‌گیرند که برای آرام کردن فرزند خود از پستانک استفاده کنند، بنابراین ممکن است این کالا یک مورد ضروری در لیست شما باشد. به خاطر داشته باشید که پستانک‌ها علاقه‌ی شدیدی به ناپدید شدن در خانه دارند، بنابراین بهتر است که در زمان خرید بیش از دو تا پستانک بخرید. به طور کلی پستانک‌ها در اندازه‌های مختلفی در بازار وجود دارند، که بر روی آن‌ها تناسب با هر سنی مشخص است.

پستانک ارتودنسی بیبی لند مدل 387

۳۷,۰۰۰

۳۳,۰۰۰

تومان

پستانک ارتودنسی بیبی لند مدل 388

۳۵,۸۰۰

تومان

۹. سبد و قفسه‌ی اسباب‌بازی

اگرچه خرید سبد اسباب‌بازی احتمالاً به خودی خود ضروری نیست، اما به منظور تکامل نوزاد تازه متولد شده، ممکن است تعدادی اسباب‌بازی با درجه‌ی ایمنی بالا برای کار با کودک مفید باشد که مسلما نیاز به جایی برای نگهداری و به دور از آلودگی‌های محیطی دارد.

۱۰. آویز بالای تخت

یک آویز رنگارنگ در لیست سیسمونی نوزاد که بتوانید با خیال راحت آن را در بالای تخت آویزان کرده و دور از دسترس کودک قرار دهید می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سرگرمی نورسیده باشد. یک آویز با اشکال مختلف و رنگ‌های روشن (به خصوص قرمز، چراکه اولین رنگی است که نوزادان می‌بینند.) گزینه‌ای مناسب برای خرید است.

آویز تخت کودک مدل گیلز

۷۸۶,۰۰۰

۶۰۵,۲۲۰

تومان

آویز تخت کودک ریماز مدل فیل و ماه

۱۸۸,۰۰۰

۱۲۰,۰۰۰

تومان

چک لیست لوازم ضروری برای تنظیم خواب نوزاد

سیسمونی ارزان

خواب نوزاد یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از والدین تازه‌کار است. احتمالا شما همه در مورد اختلالات خواب که نوزادها اغلب با آن درگیر هستند، حرف‌هایی شنیده‌اید، اما تقریباً هیچ کس در مورد کارهایی که می‌توان قبل از به دنیا آمدن نوزاد برای کمک به تقویت خوابش انجام داد، صحبت نمی‌کند. در همین راستا خرید لوازم زیر به همراه مشورت از یک متخصص خواب نوزاد و اعمال راهکارهای او می‌تواند در رفع چنین دغدغه‌هایی بسیار کارآمد باشد.

خرید پخش کننده‌ی نویز سفید در سیسمونی بچه

به طور کلی نویز سفید (White noise) در اصطلاح علم روان شناسی به صداهایی انتخابی با بسامد و توان یکنواخت گفته می‌شود که می‌توان آن‌ را در محیط کار و یا استراحت پخش کرد تا به موجب آن، شخص احساس آرامش و تمرکز داشته باشد. چنین رویه‌ای برای نوزادان هم صادق است، و موسیقی‌ای از نویز سفید، می‌تواند به نوزاد برای تطابق با محیط کمک کند تا سریع‌تر به خواب رود.

خرید رطوبت‌ساز یا دستگاه بخور برای اتاق نوزاد

قرار دادن دستگاه بخور یا مرطوب کننده‌ی هوا در خرید سیسمونی نوزاد به‌ویژه اگر در منطقه‌ای با هوای خشک زندگی می‌کنید، می‌تواند محیط اتاق نوزاد را به خوبی به تعادل برساند و به خواب بهتر فرزندتان کمک کند.

دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد مدل شعله آتش

۴۷۵,۰۰۰

تومان

دستگاه رطوبت ساز و بخور سرد مدل DQ-107

۱۸۶,۷۳۰

تومان

خرید پرده‌ی ضدنور در لیست سیسمونی نوزاد

از آنجایی که ریتم خواب در شبانه روز تا حد زیادی توسط نور کنترل می‌شود، حتی کوچک‌ترین شکاف نور هم می‌تواند باعث چرتی کوتاه، بیدار شدن زودهنگام یا مقاومت در برابر خوابیدن توسط نوزاد شود. بنابراین وقتی صحبت از کیفیت خواب به میان می‌آید، خرید پرده‌ی ضدنور یا بلک اوت برای پوشاندن پنجره‌های اتاق نوزاد واقعا ضروری است.

از آنجایی که ریتم خواب در شبانه روز تا حد زیادی توسط نور کنترل می‌شود، حتی کوچک‌ترین شکاف نور هم می‌تواند خواب نوزاد را مختل کند، بنابراین خرید پرده شید بلک اوت یا ضدنور ضروری است.

 پرده زبرا شب و روز زیو کد 102 سایز 150×200 سانتی متر

۲,۰۶۲,۵۰۰

تومان

پرده زبرا زیو کد 1999 سایز 180 × 180 سانتی‌ متر

۱,۶۲۰,۰۰۰

۱,۳۰۰,۰۰۰

تومان

چک لیست لوازم بازی نوزاد

چک لیست سیسمونی نوزاد بدون اسباب‌بازی‌های رنگارنگ و وسایل ویژه‌ی کودکان در این حوزه کامل نمی‌شود. به همین دلیل هم در این بخش گزینه‌های مربوط به سرگرمی و آموزش نوزاد را لیست می‌کنیم.

۱. تاب کودک

تاب از جمله لوازمی است که با حرکت تناوبی خود به آرام کردن کودک شما کمک می‌کند. بر خلاف نی‌نی لای لای نوزاد، تاب معمولاً بدون اینکه نوزاد شما مجبور باشد با پاهای خود حرکت ایجاد کند، تاب می‌خورد. در همین راستا به خاطر داشته باشید که تاب‌های کودک دارای حداقل و حداکثر وزن هستند، بنابراین مطمئن شوید که تاب را متناسب با سایز نوزاد خود انتخاب می‌کنید. در این میان گزینه‌های موزیکال یا همراه با آویز جزو مدل‌های موفق‌تر در آرام کردن نوزاد هستند.

تاب کودک مدل آنیا

مسلما خرید اسباب بازی‌های پیچیده برای نوزادان زیر ۳ ماه تنها جنبه‌ی تزئینی دارد، اما خرید اسباب بازی‌هایی مانند جغجغه‌های ساده یا کتاب‌هایی با الگوهای واضح با کنتراست رنگ بالا می‌تواند برای تکامل مغز نوزاد مفید باشد.

۲. نی‌نی لای لای (Baby bouncer)

نی‌نی لای لای وسیله‌‌ای مشابه با تاب کودک است، با این تفاوت که حرکات پای کودک باعث حرکت آن می‌شود. چنین وسیله‌ای می‌تواند در زمان انجام کارهای ضروری توسط شما مفید باشد چراکه فرزندتان در کنار شماست. این محصولات هم همچون تاب‌ها دارای حداقل و حداکثر وزن هستند، بنابراین قبل از خرید به دستورالعمل‌های سازنده حتما توجه کنید.

نی نی لای لای زویه مدل  z-510 gray

۳. اسباب‌بازی نوزاد

مسلما خرید اسباب بازی‌های پیچیده خرید سیسمونی نوزاد برای کودکان زیر ۳ ماه کار معقولی نیست، اما خرید اسباب‌بازی‌هایی مانند جغجغه‌های ساده یا کتاب‌هایی با الگوهای واضح با کنتراست رنگ بالا می‌تواند برای تکامل مغز نوزاد مفید باشد. همچنین خرید اسباب‌بازی‌های نرمی که صدا تولید می‌کنند، نیز انتخاب‌های خوبی برای کمک به سرگرمی و حمایت از رشد کودک هستند. البته قبل از خرید این لوازم اطمینان حاصل کنید که هیچ قسمت کوچک و قابل بلعیدنی در ساختار اسباب بازی وجود ندارد، زیرا می‌تواند سبب خفگی نوزاد شود.

جغجغه مدل BABY CONCERT کد 320 مجموعه 8 عددی

۱۴۹,۰۰۰

تومان

جغجغه بی بی تویز مدل حیوانات خوشحال بسته 6 عددی

۱۶۶,۰۰۰

۱۳۸,۵۰۰

تومان

۴. تشک بازی

نوزادان از زمان کمی برای خوابیدن بر روی شکم بهره می‌برند، بنابراین می‌توانید با خرید یک تشک بازی نرم و نازک این امکان را به فرزند خود بدهید که چند دقیقه در روز از شکم خود لذت ببرد. البته در این زمان حتما باید نظارت کاملی بر کودک داشته باشید.

تشک بازی توماما کیدز مدل TM-221 طرح زرافه و گورخر

اقلام ضروری برای شیردهی نوزاد در لیست سیسمونی نوزاد

سیسمونی نوزاد پسر

غذا دادن به نوزاد بخش مهمی از وظایف مادر است و موارد زیادی در چک لیست خرید سیسمونی وجود دارد که می تواند به راحت‌تر شدن این روند کمک کند.

۱. دستمال آروغ‌گیر

چنین پارچه‌ای معمولا روی شانه‌ی مادر قرار می‌گیرد که هدف از این کار محافظت از لباس شما در هنگام آروغ زدن نوزاد است. هرچه دستمال آروغ نوزاد کوچک‌تر باشد، تمیز کردن و مدیریت آن بر روی شانه آسان‌تر است.

آروغ گیر نوزاد رینبو مدل Beer

۲. خرید کاور شیردهی

استفاده از کاور شیردهی به شما و کودکتان در هنگام شیردهی کمک می‌کند. این نوع وسیله‌ی شیردهی معمولاً با یک بند همراه است که می‌توانید آن را به دور گردن خود ببندید تا نوزاد در جای خود ثابت بماند.

کاور شیردهی دی روحه مدل آرامش

۲۸۰,۰۰۰

۲۷۱,۵۰۰

تومان

کاور شیردهی دی روحه کد Di024 به همراه بالش شیردهی

۲۸۰,۰۰۰

تومان

۳. قنداق

قنداق پارچه‌ی نازکی است که اغلب در بسته‌های دوتایی یا بیشتر در بازار فروخته می‌شود. جدا از بحث قنداق کردن کودک، که بسیاری از متخصصان استفاده از آن را منع می‌کنند، این پارچه بسیار همه کاره است، چراکه از آن می‌توانید به عنوان کاور شیردهی و پارچه‌ی آروغ‌گیر استفاده کنید.

قنداق 5 تکه نوزاد مدل سامر کد t77285493

۴. بالش شیردهی

برای راحتی بیشتر شما و فرزندتان، خرید یکی از این بالش‌های شیک و U شکل که به عنوان بالش شیردهی شناخته می‌شود کاری بسیار منطقی است. این دسته از بالش‌ها با توجه به ساختاری سفتی که دارند به نوزاد اجازه می‌دهند تا در جایی غیر از بازوهای شما استراحت کند، که می‌تواند مقداری از وزن او روی دست را کم کند.

بالش بارداری طرح u

۶۵۰,۰۰۰

تومان

بالش شیردهی آرتمن بی بی کد 01

۵. پیشبند

پیش‌بند مطمئناً یکی از اقلام ضروری برای نوزاد است، زیرا می‌تواند از لباس‌های کودک در برابر شیر، شیر خشک و آب‌ریزش دهان و بینی او محافظت کند.

پیش بند نوزادی مدل 5270

۱۲۰,۰۰۰

۵۵,۰۰۰

تومان

پیش بند نوزادی کارترز مدل 2173 بسته 3 عددی

۱۸۰,۰۰۰

۱۴۵,۰۰۰

تومان

۶. بطری شیر، رابط شیردهی (نیپل شیلد)، برس شست‌شوی شیشه و شیردوش

چه قصد تغذیه نوزاد با شیر مادر را داشته باشید و چه شیر خشک، شیشه شیر برای نوزادان کالایی ضروری است. در بازار انواع مدل‌های شیشه‌ای و پلاستیکی این کالا موجود است که برخی از انواع پلاستیکی آن درپوش هم دارند تا میزان هوایی که نوزاد می‌بلعید کاهش پیدا کند. هنگام انتخاب بطری، شکل و اندازه نوک آن را در نظر بگیرید. همچنین ممکن است لازم باشد چند شیشه شیر با نوک‌های مختلف را امتحان کنید تا گزینه‌ی مورد علاقه‌ی نوزادتان را بیابید. همچنین خرید شیردوش‌ دستی و برقی به منظور دوشیدن شیر مادر در صورت نیاز هم کاری عاقلانه است. به عنوان مثال اگر به محل کار خود بازمی‌گردید یا برای مدت طولانی‌تری از نوزادتان دور می‌شوید، چنین کالایی می‌تواند به کارتان بیاید.

شیشه شیر شی ار هی کد 01 ظرفیت 240 میلی لیتر

۱,۳۰۰,۰۰۰

تومان

شیشه شیر چیکو مدل 08094 ظرفیت 150 میلی لیتر

۳۰۳,۰۰۰

تومان

۷. گرمکن بطری شیر

گرم کردن ایمن شیر مادر یا شیر خشک می‌تواند کار نگهداری از نوزاد زیر سه ماه را سخت‌تر کند، بنابراین خرید یک گرمکن بطری می‌تواند واقعاً در زمان شما صرفه‌جویی کند، زیرا به گرم شدن یکنواخت شیر کمک می‌کند.

سرشیشه اونت مدل SCF041/27 بسته 2 عددی

۳۸۸,۴۹۰

تومان

سر شیشه شیر اونت کد A045/27 بسته 2 عددی

۴۸۸,۹۹۰

تومان

۸. کیسه‌های ذخیره‌ی شیر مادر

این نوع از کیسه‌ها در اندازه‌ی کوچک هستند و به شما کمک می‌کنند تا شیر را به طور فشرده ذخیره کنید. در حالت کلی این نوع از محصولات معمولاً جزو گزینه‌های یکبار مصرف به شمار می‌روند و به کمک آن‌ها می‌توان شیر را بدون نیاز به استفاده از بطری برای ذخیره‌سازی بیش از چند ساعت نگهداری کنید.

 کیسه ذخیره شیر راما کد 200 گنجایش 0.2 لیتر بسته 30 عددی

۹. استریل کننده‌ی بطری شیر

اگرچه شستن بطری شیر با دست یا در ماشین ظرفشویی به همان تمیزی دستگاه استریل کننده کار می‌کند، اما چنین محصولاتی می‌توانند راحتی در کارکرد را به شما هدیه دهند. همچنین برخی از مدل‌های این استریل‌کننده‌ها همراه با گرم‌کن به بازار عرضه می‌شوند.

استریل کننده شیشه شیر کیکابو مدل Wa22

لوازم ضروری برای تعویض کودک در لیست سیسمونی نوزاد

سیسمونی نوزاد دختر

اگرچه جذاب‌ترین بخش فرزندپروری تعویض نوزاد نیست، اما یک روال ضروری برای سلامت کودک به شمار می‌رود. با توجه به همین ضرورت هم در این قسمت لیستی جامع از وسایلی که برای پوشک کردن و تعویض نوزاد نیاز است را ارائه می‌کنیم.

۱. پوشک بچه و دستمال مرطوب

خرید پوشک برای کودک به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر از فرزندتان مراقبت کنید. در بین انواع پوشک‌های موجود در بازار گزینه‌های یک بار مصرف از اقبال بیشتری برای فروش برخورداراند، اما اگر مسائل محیطی زیستی برای شما مهم است، پوشک‌هایی با قابلیت شست‌وشو گزینه‌هایی مناسب برای خرید‌اند. نوزاد شما ممکن است حدود ۷۰ پوشک در هفته نیاز داشته باشد، بنابراین خرید حجم بالایی از این کالا قبل از به دنیا آمدن کودک ضروری است. همچنین غیرممکن است که از قبل بدانید که نوزاد شما به پوشکی با چه اندازه‌ای نیاز دارد، بنابراین ارزش خرید ببسته‌های مختلف با چند اندازه متفاوت را دست کم نگیرید.

۲. کرم تعویض پوشک

این غیرمعمول نیست که نوزادان هر از گاهی دچار بثورات پوستی شوند که یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از آن شست‌وشوی کودک بعد از هر بار مدفوع است. با این حال وجود چنین کرمی برای نوزاد در لیست خرید سیسمونی با اهمیت است.

پوشک مای بیبی آبی سری مهربان با پوست سایز 1 بسته 40 عددی به همراه دستمال مرطوب

۹۵,۰۰۰

۹۲,۱۰۰

تومان

پوشک کودک مولفیکس سایز 4 بسته 34 عددی

۱۴۵,۰۰۰

تومان

۳. سطل مخصوص پوشک

اگرچه خرید این نوع سطل‌ها اختیاری است، اما سطل های پوشک در چک لیست خرید سیسمونی در این مطلب قرار دارد. نکته‌ی مثبت این دسته از سطل‌های زباله نسبت به سایر مدل‌های معمولی بازار آسترهای ویژه‌ی به کار رفته در ساختار آن‌ها است، که در به دام انداختن بوی بد بسیار کاربردی است، اما در مجموع هزینه بیشتری روی دست شما خواهد گذاشت.

سطل تامی تیپی مدل Sangenic

هر آنچه باید در کمد لباس نوزاد پیدا شود

سیسمونی دخترانه

خرید لباس به ویژه محصولاتی برای استفاده در خانه از جمله آیتم‌های مهم در لیست خرید سیسمونی ضروری است. در همین راستا به یاد داشته باشید که خود را چندان با لباس‌های سایز کوچک درگیر نکنید، چراکه نوزادان به شدت سریع رشد می‌کنند و لباسی که خریده‌اید ممکن است طی چند هفته واقعا کوچک شود.

۱. پتو قنداق

برخی از والدین تمایل دارند که لیست خرید خود قنداق داشته باشنند، بنابراین خرید این کالا می‌تواند در لیست سیسمونی شما قرار گیرد. گزینه‌های دارای حلقه و بست از جمله مدل‌های بهتر و کاربردی‌تر در بین انواع قنداق‌های موجود در بازار هستند.

۲. لباس خواب

کودک شما بیشتر وقت خود را به چرت زدن می‌گذراند، بنابراین لباس خواب نخ پنبه مطمئناً بخشی از ملزومات اساسی برای او است. هر نوع لباس خوابی که انتخاب می‌کنید، بهتر است گزینه‌ی انتخابی پاهای نوزاد را بپوشاند.

۳. لباس سیسمونی نوزاد؛ زیر پیراهنی، شلوار راحتی، کلاه لبه‌دار و لباس‌های یک تکه و چند تکه

برخی از لباس‌های یک تکه دارای دکمه‌ای در بین پاها هستند که می‌توان آن را باز و بسته کرد. چنین ویژگی‌ای به شما این امکان را می‌دهد که دسترسی آسانی برای تعویض پوشک کودک خود داشته باشید. در کنار این مورد بسته به آب و هوای منطقه‌ای که در آن‌جا زندگی می‌کنید، اقلامی با آستین کوتاه یا بلند هم انتخاب کنید. انتخاب و خرید تاپ، شلوار راحتی و تی‌شرت‌های نخ پنبه هم از دیگر اقلام ضروری برای نوزاد در داخل و خارج از خانه است. لازم به ذکر است که اگر هنگام تولد نوزاد در فصول سرد سال هستید، حتما خرید کلا بافتنی را فراموش نکنید.

۴. کاپشن و ژاکت

برای گرم نگه داشتن کودک، هیچ چیز در این چک لیست به اندازه‌ی کاپشن و ژاکتی سبک نمی‌تواند مفید باشد. البته توجه داشته باشید که ژاکت‌های ساده گزینه‌هایی بهتر از پولیور هستند چراکه در صورت نوسانات آب و هوا می‌توانید جلوی آن‌ها را باز بگذارید یا ببندید.

۵. جوراب و لباس‌های مناسب برای مهمانی

شما به تعداد زیادی جوراب نیاز دارید. همچنین برای گردش و مهمانی هم خرید چند لباس شیک می‌تواند ضروری است، اما توجه داشته باشید که کوچولوی شما به زودی از آنچه می‌پوشد بزرگ‌تر خواهد شد، بنابراین تا می‌توانید با لباس‌های خاصی که دارد تعداد زیادی عکس بگیرید!

ست 3 تکه لباس نوزادی طرح پنگوئن کد 003

۵۹,۰۰۰

تومان

ست شومیز و شلوار نوزادی مدل تاکسی کد 3731 رنگ زرد

۱۵۲,۰۰۰

۸۹,۰۰۰

تومان

چک لیست لوازم حمام نوزاد

لیست خرید سیسمونی

در سال اول کودک شما، ممکن است تنها به سه بار حمام در هفته نیاز داشته باشد. با این حال، حتی یک برنامه حداقلی برای حمام کردن هم نیاز به برخی لوازم ضروری دارد!

۱. صندلی، وان حمام و شامپو

نوزاد در روزهای اول تولد همچون اسفنج روی آب می‌ماند، اما به مرور و تا زمانی که بند ناف می‌افتد، کم کم به نوعی صندلی یا وان برای حمام کردن نیاز خواهد داشت. در زمان خرید این دسته از محصولات از مناسب بودن سایز و ویژگی‌های کالا برای نوزادان تازه متولد شده، مطمئن شوید. همچنین اگر نوزاد شما مو دارد، می‌توانید از شامپوی مخصوص نوزادان استفاده کنید. در صورتی هم که تمایل به استفاده از صابون برای پوست نوزاد دارید، بهتر است صابون ملایمی را انتخاب کنید که برای نوزادان طراحی شده است.

۲. کاسه‌ی مخصوص ریخت آب، حوله‌ی نرم و مرطوب کننده‌ی کودک

یک کاسه‌ی مخصوص ریخت آب به شما کمک می‌کند تا به آرامی آب را روی مو یا پوست نوزاد خود بریزید تا صابون یا شامپو را بشویید. همچنین حوله‌‌ای که انتخاب می‌کنید باید نرم باشد و چه بهتر که برای راحتی در خشک کردن نوزاد کلاه هم داشته باشد. یک نوزاد تازه متولد شده معمولاً به لوسیون‌های خاصی نیاز ندارد، اما اگر کودک شما پوستی خشک دارد، می‌توانید از یک مرطوب کننده‌ی بدن نوزاد از نوع بدون عطر استفاده کنید.

مینی واش فریدولین مدل SW25

۱,۸۱۵,۰۰۰

تومان

مینی واش فریدولین مدل SWF-35A

۷,۲۶۰,۰۰۰

۷,۱۰۰,۰۰۰

تومان

لوازم ضروری برای ایمنی و راحتی در حمل نوزاد

فروشگاه سیسمونی

اگر والدین بی‌تجربه‌ای باشید زمانیکه نوزاد خود را بیرون می‌برید، از میزان نیازتان به یکسری وسایل مختلف متعجب خواهد شد. به همین دلیل هم برای اطمینان از خرید اقلام ضروری، چک لیست زیر ممکن است هنگام بیرون رفتن با نوزاد به کار شما بیاید.

۱. صندلی ماشین

صندلی ماشین یکی از مهم‌ترین اقلام در چک لیست سیسمونی نوزاد است. نوزاد از لحظه‌ای که از بیمارستان به خانه می‌آید و پس از آن برای هر هر بار سوار شدن به ماشین به صندلی ماشین نیازمند است. در همین راستا توصیه می‌کنیم که صندلی‌ای را انتخاب کنید که رو به عقب باشد و آخرین استانداردهای ایمنی در آن رعایت شده باشد، همچنین برای اندازه و وزن نوزاد شما مناسب باشد. اطمینان حاصل کنید که صندلی ماشین به درستی روی ماشین نصب شده است.

صندلی خودرو کودک دلیجان مدل الیت پلاس

۱,۱۹۹,۰۰۰

۱,۱۵۰,۰۰۰

تومان

صندلی خودرو کودک دلیجان مدل هابر

۲,۳۴۹,۰۰۰

۲,۱۹۹,۰۰۰

تومان

برخی از مدل‌های کالسکه قابلیت تبدیل شدن به صندلی ماشین را دارند، که از نظر ارزش خرید در رده‌ی بالاتری نسبت به سایر مدل‌های ساده‌ی بازار قرار دارند.

۲. کالسکه و روکش ضد باران

سبک‌های مختلفی از کالسکه‌ها در بازار وجود دارند که با توجه به نیاز شما و میزان بودجه‌ای که دارید، می‌توانید مدل متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید. همچنین برخی از مدل‌های کالسکه قابلیت تبدیل شدن به صندلی ماشین را دارند، که از نظر ارزش خرید در رده‌ی بالاتری نسبت به سایر مدل‌های ساده‌ی بازار قرار دارند. هنگام انتخاب کالسکه ممکن است دوست داشته باشید لوازم جانبی ویژه‌ی آن را خریداری کنید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها روکش ضدباران است.

۳. آغوشی

این آیتم می‌تواند برای نزدیک نگه داشتن نوزاد به خود در حین حرکت و در عین حال آزادی دستان والد به کار بیاید. آغوشی‌های کودک در انواع مختلفی مدل‌ها از جمله روکش‌دار، حلقه‌ای، مدل‌های قابل بستن از جلو و کوله‌پشتی شکل عرضه می‌شوند. به خاطر داشته باشید که برخی از ‌‌آغوشی‌های بازار باید برای حمل ایمن نوزاد در ماه‌های اول زندگی نشان استاندارد مخصوصی داشته باشد.

۴. کیف و کیسه‌ی پوشک

کیسه‌ی پوشک از دیگر ملزومات کاربردی در لیست سیسمونی نوزاد است که در زمانی که از خانه دور هستید، مزیت خود را بیشتر نشان می‌دهد. کیسه‌های پوشک دارای طرح‌هایی متنوع و مد روز هستند. همچنین خرید کیف دستی‌ای جادار و با جیب‌های متعدد هم جز مهم‌ترین گزینه‌ها در خرید سیسمونی است. البته اگر کیف لوازم نوزاد قابلیت کوله‌پشتی شدن هم داشته باشد، حمل و نقل آن بسیار ساده‌تر می‌شود.

۵. تخت و پد تعویض قابل حمل

اگر قصد سفر دارید، یک تخت خواب قابل حمل ممکن است یک وسیله ضروری برای سبک زندگی شما باشد. بررسی کنید که تخت قابل حملی که در نظر دارید با آخرین استانداردهای ایمنی مطابقت داشته باشد. همچنین خرید پد تعویض قابل حمل هم می‌تواند به شما کمک کند که همیشه در جایی تمیز تعویض پوشک نوزاد را انجام دهید. به طور کلی اغلب پدهای تعویض موجود در بازار قابلیت کاملاً فشرده شدن را دارند تا در اکثر کیف‌های مخصوص نوزادان جای بگیرند.

خرید کیف دستی‌ای جادار و با جیب‌های متعدد هم جز مهم‌ترین گزینه‌ها در خرید سیسمونی است. البته اگر کیف لوازم نوزاد قابلیت کوله‌پشتی شدن هم داشته باشد، حمل و نقل آن بسیار ساده‌تر می‌شود.

کالسکه دلیجان مدل بینتا بدنه مسی

۲,۱۰۰,۰۰۰

۱,۸۹۹,۰۰۰

تومان

ست کالسکه و کریر دلیجان مدل هیرو به همراه ساک لوازم کودک و تشک روروئک

۶,۲۹۹,۰۰۰

۵,۸۹۹,۰۰۰

تومان

۶. آفتاب‌گیر برای شیشه‌های ماشین

مهم است که نوزاد خود را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید تا از پوست ظریف او محافظت شود. در همین راستا می‌توانید از آفتاب‌گیر برای پوشش شیشه‌های صندلی عقب ماشین استفاده کنید.

آفتابگیر شیشه جلو خودرو مدل عینکی به همراه کاور نگهدارنده

۶۲,۲۰۰

تومان

آفتاب گیر و دید در شب خودرو مدل Hd Visor کد HD 01

۲۷۲,۰۰۰

تومان

در لیست سیسمونی نوزاد، لوازم ایمنی و بهداشت کودک را فراموش نکنید

داشتن یک جعبه‌ی کمک‌های اولیه‌ی کامل از لوازم ضروری برای حفظ سلامتی نوزاد است، زیرا در برخی مواقع باید دمای کودک خود را به شکل دوره‌ای اندازه بگیرید یا روی یک خراش کوچک را بانداژ کنید.

۱. جعبه‌ی کمک‌های اولیه

جعبه‌ی کمک‌های اولیه‌ی خود را با اقلام اولیه‌ای مانند دماسنج مخصوص کودک، موچین، پماد آنتی بیوتیک، باند و چسب تجهیز کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود که در صورت فراهم بودن شرایط یک نسخه از چنین جعبه‌ای را در ماشین خود هم قرار دهید.

جعبه کمک های اولیه

۱۲۰,۰۰۰

تومان

کیف کمک های اولیه رویال

۳۷۰,۰۰۰

تومان

۲. پوار بینی نوزاد، ناخن‌گیر، سوهان نرم و برس

با استفاده از پوار بینی می‌توانید بدون دردسر به آرامی مخاط بینی کودکتان را پاک کنید. از طرفی ناخن‌های کوچولوی شما هر از گاهی نیاز به کوتاه کردن دارند که این کار با ناخن‌گیری باکیفیت به بهترین شکل انجام می‌شود. گرفتن ناخن‌های کودک به جلوگیری از خراش تصادفی بدن توسط خود او کمک می‌کند، بنابراین حتما در لیست سیسمونی نوزاد خود این اقلام را وارد کنید. در مورد خرید برسی نرم هم توصیه می‌شود حتی اگر نوزاد شما موهای زیادی نداشته باشد، با برسی نرم به شل شدن پوسته‌های روی سر او کمک کنید.

۳. ضدآفتاب

به طور کلی، شما باید نوزاد خود را حداقل در شش ماه اول زندگی از قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. با این حال، اگر لباس یا سایه‌ی مناسبی در دسترس نیست، می‌توانید کمی ضدآفتاب را روی هر ناحیه‌ای که در معرض نور است، مانند صورت و دست‌ها بمالید.

تب سنج اگورا مدل AD801

۳۹۰,۰۰۰

۳۷۰,۵۰۰

تومان

 ست بهداشتی کودک مدل 9590 بسته 10 عددی

۷۰۰,۰۰۰

۵۵۰,۰۰۰

تومان

۴. شوینده‌های ملایم برای شست‌وشوی لباس‌های نوزاد

به منظور شستن تمام لباس‌ها و ملافه‌های نوزادتان در چند ماه اول زندگی در خرید سیسمونی می‌توانید شوینده‌های ملایم را لحاظ کنید. اگر پوست کودک علائمی از تحریک را نشان داد باید به دنبال یک جایگزین ضدحساسیت باشید.

مایع لباسشویی آبی اکتیو مخصوص کودک حجم 1500 میلی لیتر

۶۶,۲۰۰

۶۰,۹۰۰

تومان

مایع لباسشویی صورتی اکتیو مخصوص کودک حجم 1500 میلی لیتر

۶۶,۲۰۰

۵۲,۹۰۰

تومان

نکات پایانی

اگرچه در این راهنمای خرید سیسمونی سعی شد که تمامی اقلام لازم برای رفع نیازهای نوزاد بازگو شود و سیسمونی کامل نوزاد بررسی شود اما آماده شدن برای پدر و مادر شدن به آموزش در مورد زایمان و مراقبت از نوزاد به شکلی شایسته نیاز دارد. بنابراین باید به یاد داشته باشید که قبل از اینکه نوزاد به دنیا بیاید، انبوهی از اطلاعات در مقابل شما وجود دارد که باید به بهترین شکل آن‌ها را فرا بگیرید.

منبع: Pampers

پاسخ به سوالات متدوال

لوازم مورد نیاز کیف نوزاد برای بیمارستان چه چیزهایی است؟

به طور کلی مهم‌ترین اقلامی که باید در کیف نوزاد قرار دهید شامل پوشک و دستمال مرطوب، لباس بیرون، پتو قنداق، دستکش، جوراب، کلاه، شیرخشک و بطری شیر است.

قیمت سیسمونی کامل نوزاد چقدر است؟

با توجه به این مطلب و در صورتی که چندان به فکر خرید لوازم گران قیمت نباشید، با حدودا ۲۵ الی ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ می‌توانید تمامی اقلام مطرح شده در مقاله را خریداری کنید.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link