لپ‌تاپ‌های سری گلکسی بوک ۳ سامسونگ معرفی شدند

سامسونگ دقایقی قبل و در جریان اولین رویداد آنپکد سال ۲۰۲۳ خود، علاوه بر سری گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی S23، از نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری گلکسی بوک ۳ با قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌ و جذاب به طور رسمی رونمایی کرد. اعضای سری گلکسی بوک ۳ سامسونگ متشکل از ۳ لپ‌تاپ گلکسی بوک ۳ پرو، گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ و در نهایت گلکسی بوک ۳ اولترا هستند. در ادامه به بررسی مشخصات فنی این محصولات جدید خواهیم پرداخت.

گلکسی بوک ۳ اولترا

سری گلکسی بوک 3

بدون شک گل سرسبد سری گلکسی بوک ۳، لپ‌تاپ قدرتمند گلکسی بوک ۳ اولترا است که از یک نمایشگر ۱۶ اینچی از جنس Dynamic OLED 2x با رزولوشن تصویر ۳K، نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و رفرش ریت متغیر ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. سامسونگ به عنوان قلب تپنده‌ی این لپ‌تاپ جدید پرچم‌دار خود از پردازنده‌های نسل سیزدهم Core I9 یا Core i7 اینتل بهره برده که به همراه پردازنده‌ی گرافیکی RTX 4070 یا RTX 4050 انویدیا بسته به انتخاب کاربران به انجام وظیفه می‌پردازند. همچنین حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع GDDR6 و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع NVMe SSD برای این لپ‌تاپ قدرتمند در نظر گرفته شده است.

بوک ۳ اولترا از یک صفحه‌کلید با اندازه‌ی کامل بهره می‌برد و بدنه‌ی بسیار مقاوم آن نیز از جنس آلومینیوم ساخته شده که سنگینی وزن آن نیز به حدود ۱.۷۹ کیلوگرم می‌رسد. سامسونگ می‌گوید حداکثر روشنایی نمایشگر این لپ‌تاپ به ۴۰۰ نیت می‌رسد و در صورت نمایش محتوای HDR، کاربران می‌توانند از حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت بهره ببرند. طیف وسیعی از پورت‌های کاربردی در بدنه‌ی این محصول تعبیه شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به دو پورت تاندربولت ۴، یک پورت USB 2.0، یک پورت HDMI 2.0، درگاه کارت حافظه‌ی میکرو SD و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا اشاره کرد.

گلکسی بوک ۳ اولترا همچنین دارای سیستم بلندگو چهارگانه است که توسط AKG بهینه‌سازی شده و از قابلیت نویز کنسلینگ جهت کاهش سروصدای محیط اطراف و برقراری تماس‌ با بهترین کیفیت ممکن بهره می‌برد. منبع انرژی این لپ‌تاپ قدرتمند یک باتری ۷۶ وات ساعتی است که از آداپتور ۱۰۰ واتی برای بدست آوردن انرژی مجدد خود استفاده می‌کند. فناوری Wi-Fi 6E و بلوتوث نسخه‌ی ۵.۱ در این محصول جدید سامسونگ تعبیه شده و همچنین شاهد استفاده از وبکم FHD 1080p برای برقراری تماس‌های ویدیویی نیز هستیم.

غول فناوری کره‌ای این لپ‌تاپ را برای کاربرانی عرضه کرده که به تدوین ویدیو، ویرایش تصاویر و اجرای بازی‌های سنگین علاقه دارند. در نهایت باید به سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ اشاره کنیم که به صورت پیش‌فرض روی این محصول نصب شده و قابلیت‌های بسیار خوب اکوسیستم سامسونگ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مدل Core i7 و RTX 4050 گلکسی بوک ٣ اولترا با ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی و ١۶ گیگابایت حافظه‌ی رم با قیمتی ٢٣٩٩ دلاری روانه بازار لپ‌تاپ‌ خواهد شد.

گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰

سری گلکسی بوک 3

می‌رسیم به لپ‌تاپ گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ سامسونگ که از صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی Dynamic AMOLED 2X 3K با نسبت تصویر ۱۶:۱۰، رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل، روشنایی ۴۰۰ نیت (هنگام پخش ویدیوهای HDR به ۵۰۰ نیت می‌رسد)، رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و پوشش ۱۲۰ درصدی گستره رنگی DCI-P3 بهره می‌برد. باید اشاره کنیم که نمایشگر این لپ‌تاپ قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه لمسی با پشتیبانی از قلم S-Pen را نیز دارد. قدرت این لپ‌تاپ از جانب پردازنده‌های سری Core i5 و Core i7 نسل سیزدهم اینتل تأمین می‌شود که قادر به اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و نرم‌افزارهای روز دنیا هستند. همچنین نباید پردازشگر گرافیکی یکپارچه اینتل Iris X این محصول را از قلم بیندازیم.

حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی نیز برای استفاده‌ی کاربران در این لپ‌تاپ تعبیه شده است. این محصول مجهز به نمایشگر چرخشی سامسونگ، ابعادی ۳۵۵.۴ در ۲۵۰.۴ در ۱۶.۵ میلی‌متری دارد و وزن آن نیز همانند گلکسی بوک ۳ اولترا به ۱.۷۹ کیلوگرم می‌رسد. بدنه‌ی آلومینومی این محصول نیز مقاومت بسیار بالایی در برابر خط‌وخش دارد. یک باتری با ظرفیت ۷۶ وات ساعت به عنوان منبع انرژی این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده که با آداپتور ۶۵ واتی USB-C به سرعت شارژ می‌شود.

روی بدنه‌ی این محصول نیز یک پورت تاندربولت ۴، یک پورت USB-A، یک پورت HDMI، درگاه کارت حافظه‌ی میکرو SD و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا به چشم می‌خورد. از دیگر قابلیت‌های گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ سامسونگ می‌توان به اسپیکر استریوی پیشرفته، قابلیت حذف نویز بهبود یافته، Wi-Fi 6E، پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه (۵G) و حسگر اثر انگشت اشاره کرد. لپ‌تاپ گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ با قیمت ۱,۸۹۹ دلار، هم‌اکنون برای پیش‌فروش در دسترس کاربران قرار دارد و از ۱۷ بهمن ماه عرضه بازار خواهد شد.

گلکسی بوک پرو ۳

سری گلکسی بوک 3

در نهایت به معرفی گلکسی بوک پرو ۳  می‌پردازیم. این محصول در دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی روانه‌ی بازار خواهد شد. هر دو مدل مجهز به نمایشگر از جنس Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ۳K، نسبت تصویر ۱۶:۱۰، حداکثر روشنایی نمایشگر ۴۰۰ نیت، رفرش ریت متغییر ۱۲۰ هرتز و پوشش ۱۲۰ درصدی گستره رنگی DCI-P3 هستند. سامسونگ به عنوان قلب تپنده‌ی این لپ‌تاپ از پردازنده‌های نسل سیزدهم Core I9 یا Core i7 اینتل بهره برده که به همراه پردازشگر گرافیکی Iris Xe به انجام وظیفه می‌پردازند. همانند دو مدل دیگر سری گلکسی بوک ۳، در این محصول نیز حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

در هر دو نسخه‌ی ۱۴ و ۱۶ اینچی گلکسی بوک ۳ پرو، سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ به صورت پیش‌فرض نصب شده و از فناوری Wi-Fi 6E و بلوتوث نسخه‌ی ۵.۱ نیز پشتیبانی می‌کند. غول فناوری کره‌ای از اسپیکر استریوی پیشرفته متشکل از دو عدد ووفر ۵ واتی و دو عدد توییتر ۲ واتی با بهینه‌سازی AKG در این لپ‌تاپ استفاده کرده و همچین وبکم ۱۰۸۰p با کیفیت FHD با میکروفون دوگانه، تجربه‌ی برقراری تماس‌های ویدیویی بسیار باکیفیتی را به کاربران این محصول ارائه می‌دهند. طیف گسترده‌ای از پورت‌ها روی بدنه‌ی این محصول به چشم می‌خورد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پورت تاندربولت ۴، یک پورت USB-A، یک پورت HDMI، درگاه کارت حافظه‌ی میکرو SD و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا اشاره کرد.

مدل ۱۴ اینچی گلکسی بوک ۳ پرو مجهز به یک باتری ۶۳ وات ساعتی است، در حالی که مدل ۱۶ اینچی این محصول از یک باتری ۷۶ وات ساعتی با پشتیبانی از شارژر ۶۵ وات برای تأمین انرژی مجدد خود استفاده می‌کند. وزن مدل ۱۴ اینچی تنها ۱.۱۷ کیلوگرم بوده و ضخامتی ۱۱.۳ میلی‌متری دارد. در مقابل، مدل ۱۶ اینچی دارای وزنی ۱.۵۶ کیلوگرمی دارد و ضخامت آن به ۱۲.۵ میلی‌متر می‌رسد. هنوز جزئیات دقیقی در مورد قیمت و زمان عرضه به بازار این لپ‌تاپ‌ از سوی سامسونگ اعلام نشده است.

آیا سامسونگ قلم S-Pen گلکسی S23 اولترا را ارتقا داده است؟

منبع: ۹۱mobiles

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ‌پی مدل Victus 15-FA0031DX

۳۱,۱۰۰,۰۰۰

۲۹,۳۹۰,۰۰۰

تومان

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل R465FA-EB028

۱۵,۵۳۰,۰۰۰

تومان

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.