لطفا Radeon 7900 را با RTX 4090 مقایسه نکنید!

در حالی که AMD دیروز پس از جلسه‌ای در لاس وگاس در حال جمع کردن بساط خود بود، PCWorld با فرانک آزور، معمار ارشد راه حل‌های بازی‌های ویدیویی این شرکت، در مورد سری Radeon 7000 و FSR3 مصاحبه کرد. PCWorld همچنین از مخاطبان زنده خود در یوتیوب سؤال‌هایی را دریافت می‌کرد و موضوعی که بیشترین سوالی که در این میان مطرح می‌شد، این بود که چرا AMD در مراسم ارائه، کارت‌های گرافیک Radeon 7900 جدید خود را با RTX 4090 انودیا مقایسه نکرده بود؟

چرا AMD هنوز Radeon 7000 را در مقابل RTX 4000 قرار نداده؟

در همین راستا نیز PCWorld این سوال را پرسید: “چرا ما Radeon 7000 را در برابر انویدیا ندیدیم، چه خبر است؟ می ترسی؟ چه خبره؟”.

اما پاسخ منطقی که اکثر نظر دهندگان پیشنهاد می‌کردند پاسخ درستی بود: AMD هنوز یک نسخه از RTX 4080 در اختیار ندارد و نمی‌خواهد از اعداد پشتیبانی شده انویدیا در ارائه خود استفاده کند.

آزور در واکنش به این سوالات خندید و گفت: «انویدیا هنوز یک ۴۰۸۰ برای من نفرستاده است، بنابراین من تا حدودی منتظر هستم تا قبل از اینکه بتوانم مقایسه کنم. این کارت برای ایستادگی در مقابل ۴۰۸۰ طراحی شده است و ما هنوز اعداد معیاری در مورد ۴۰۸۰ نداریم. بعلاوه، ما در کار ارائه بازاریابی و تبلیغات رایگان به آنها {انویدیا} نیستیم. آنها {هم} این کار را نمی‌کنند. دقیقاً معیارهای ما را در نمودارهای آنها قرار دهید، بنابراین من در آنجا هیچ لطفی به آنها نمی‌کنم.”

Radeon 7000

تفاوت فاحش قیمت، مهم‌ترین بهانه AMD برای قیاس نکردن

Radeon RX 7900 XTX زمانی که در ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) عرضه شود، قیمت پایه معادل ۹۹۹ دلار را خواهد داشت. اما در سمت دیگر GeForce RTX 4080 (که قبلا مدل ۱۶ گیگابایتی بود) زمانی که در ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) در قفسه‌های فروشگاه‌ها عرضه شود، ۱۲۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. آزور به سرعت این دو کارت را نظر قیمت با یکدیگر مقایسه کرد و از رقابت بین Radeon 7900 و RTX 4090 که در حال حاضر با قیمت ۱۶۰۰ دلار در دسترس است، جلوگیری کرد.

او گفت: “بیایید واقع بین باشیم، [۷۹۰۰ XTX] یک کارت ۹۹۹ دلاری است. این یک رقیب برای ۴۰۹۰ نیست، که ۶۰ درصد هزینه بیشتری دارد. این یک رقیب برای ۴۰۸۰ است. بیایید واقعاً در مورد کلاسی که در مورد آن صحبت می کنیم بحث کنیم.” .

Radeon 7000 chart

به نظر نمی رسد که AMD در حال حاضر چیزی سریعتر از XTX 7900 در دست ساخت داشته باشد. بلوک دیاگرام‌های لو رفته نشان می‌دهد که ۷۹۰۰ XTX از تمام سایه زن‌های موجود در Navi 31 GCD استفاده می‌کند. همچنین طبق گزارش‌های اخیری که به بحث و گفتگو با شرکای هیئت مدیره اشاره می‌کنند، نمی‌توان بدون صرف نظر از میزان انرژی مورد نیاز، سرعت کلاک بسیار بالاتری داشت.

یکی از نمایندگان AMD در مصاحبه‌ای قبلی به PCWorld گفته بود که GCD به گونه‌ای طراحی شده است که تا ۳ گیگاهرتز بدون محدودیت انرژی یا دما کار کند، بنابراین شاید بتوان با مصرف برق و خنک‌کننده مانند ۴۰۹۰ آن را بیشتر کرد – اما AMD به‌طور قابل‌توجهی تمایلی برای رفتن به آن مسیر ندارد.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link