لحیم کاری و استفاده از کابل و اتصالات ضعیف دلیل خرابی احتمالی کانکتور RTX 4090

مشکل ذوب شدن کانکتور کارت‌های رده بالا RTX 4090 را احتمالا اکثر علاقه‌مندان سخت افزار PC تاکنون متوجه شده‌اند، اما دلیل و یا دلایل اصلی پشت آن خیلی واضح نیست و با وجود اطلاعات غیررسمی متعدد، نتیجه‌گیری کلی گیج‌کننده به نظر می‌رسد. RTX 4090 ممکن است یکی از بهترین کارت گرافیک‌های موجود در بازار کنونی از لحاظ پرفورمنس باشد اما استفاده دراز مدت از کابل‌ها و کانکتورهای برق آن وضعیت دشواری را پیش روی بسیاری از مصرف‌کنندگان خصوصا در کشورهایی که نمایندگی رسمی انویدیا در آن وجود ندارد قرار داده است.

انویدیا در نهایت نیاز است که یک بیانیه شفاف و رسمی در این خصوص منتشر کند زیرا پست‌های ردیت و یوتیوب در نهایت نمی‌توانند به اندازه گفته‌های خود کمپانی سازنده، مفید و مطمئن باشند. در همین رابطه Igor Labs تحقیقات مستقلی در این خصوص انجام داده و آن‌ها متوجه لحیم کاری نامناسب، ساخت ضعیف کابل‌ها و اتصالات حساس آن شده که به سادگی قابلیت این را دارد که خراب شوند.

یکی از مشکلات عمده دیگر دمای بالای کابل و استفاده از کابل های ۱۵۰ واتی است

Igor اذعان کرد که لحیم‌کاری که در این کانکتورها به کار گرفته شده برای تحت فشار قراردادن و یا کشش فیزیکی ایده‌آل نیست و ادعا کرده که اتصالاتی که با استفاده از لحیم شدن توسعه می‌یابند می‌توانند شکننده باشند و حتی حباب هوا و مواردی که در نهایت باعث رسوب می‌شوند به سیم وارد شوند. او در عوض به سازندگان پیشنهاد داده که از سیم‌کشی انعطاف‌پذیر و قوی که در نقاط اتصال سیمی از اتصال قوی بهره‌مند هستند استفاده کند و ظاهر به نظر می‌رسد در تست Igor مشکل ذوب کابل نیز ایجاد نشده است.

کانکتور RTX 4090

در ویدئو و بررسی دیگر در این خصوص مشخص شده که با جدا کردن نوار چسب‌دار قابل کشش، ناحیه کابل‌کشی کانکتورهای فلزی داخل دوشاخه‌های برق GPU در معرض دید قرار گرفته است. این کار با دقت انجام شده تا از آسیب دیدن به کانکتور جلوگیری شود. پس از آن تایید شد که طبق بررسی‌های Igor خطوط اتصال به زمین و کانکتورها از کابل‌های ۱۵۰ واتی استفاده می‌کنند و در همین خصوص کابل‌های دیگر که بدون مشکل کار کرده بودند دارای برچسب تحمل ولتاژی ۳۰۰ وات (۱۴AWG, 105C) بودند.

لازم به ذکر است که در آزمایش‌های صورت گرفته اشاره شده در این مطلب، کابل‌های افراد تستر توسط خودشان توسعه یافته و به نوعی پین‌های کابل‌های دیگر به کابل اصلی اضافه شده است و انجام این کار به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، با این حال به نظر می‌رسد که مشکل اصلی احتمالا مربوط به ضعیف بودن کابل‌ها ویا اتصالات حساس در داخل آن‌ها است و کاربران باید حتما تا زمان تحقیقات انویدیا و برطرف کردن این مشکل صبور باشند.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link