قیمت آیفون ۱۵ اولترا شاید بسیار بیشتر از آیفون ۱۴ پرو مکس باشد

a

اگر برای خرید آیفون ۱۵ اولترا در سال ۲۰۲۳ برنامه داشتید به نظر می‌رسد باید بودجه‌ی خود را به شکل محسوسی افزایش دهید چون این گوشی شاید با قیمت بیشتری از آیفون ۱۴ پرو مکس عرضه شود.

اپل امسال هم مثل دو نسل قبل از چهار مدل گوشی رونمایی کرد؛ با این تفاوت که اینبار به جای مدل مینی از یک مدل ۶٫۷ اینچی تحت عنوان پلاس رونمایی شد. اپل امیدوار بود مردم به خاطر اندازه‌ی بزرگ این گوشی و امکانات و قابلیت‌های آن به خریدش تمایل نشان دهند اما تجهیز مدل‌های پرو و پرو مکس به قابلیت‌های بسیار بیشتر و جذاب‌تر باعث شده اغلب کاربران به خرید این دو مدل روی بیاورند.

از آن‌جایی که فروش گوشی‌های گران‌قیمت برای شرکت‌ها سود بیشتری به همراه دارد، اپل ظاهرا تصمیم دارد همین رویه را ادامه دهد و برای سری آیفون ۱۵ هم تفاوت بین مدل‌های استاندارد و پرو را محسوس نگه دارد. اما اینطور که به نظر می‌رسد، قرار است یک گوشی تحت عنوان آیفون ۱۵ اولترا را شاهد باشیم که در مقایسه با مدل پرو امکانات و قابلیت‌های بیشتری از فقط اندازه و ظرفیت باتری خواهد داشت. همانطور که می‌دانید، آیفون‌های پرو و پرو مکس کنونی فقط از لحاظ اندازه و در نتیجه ظرفیت باتری با یکدیگر متفاوت هستند اما آیفون ۱۵ اولترا در واقع تنها مدل پریمیوم از پرچم‌داران نسل بعد اپل خواهد بود.

همین موضوع سبب شده این شایعه به وجود بیاید که اپل شاید بخواهد این محصول را با قیمت بسیار بیشتری راهی بازار کند. فعلا گفته می‌شود با افزایش قیمت ۲۰۰ دلاری برای این محصول در مقایسه با آیفون ۱۴ پرو مکس مواجه خواهیم بود. LeaksApplePro که یکی از افشاگران معروف حوزه‌ی فناوری محسوب می‌شود و اطلاعات درست زیادی را هم تاکنون منتشر کرده مدعی شده آیفون ۱۵ اولترا حداقل ۱۰۰ و حداکثر ۲۰۰ دلار گران‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد بود. با این اوصاف باید انتظار داشته باشیم این محصول در بازار آمریکا با قیمت پایه‌ی ۱۲۰۰ یا ۱۳۰۰ دلار به فروش برسد تا بدین ترتیب حتی از گلکسی S اولترا هم گران‌تر باشد.

افشاگر یادشده می‌گوید چون آیفون ۱۵ اولترا قطعات پیشرفته‌تری دارد و قیمت آن‌ها هم بالا رفته، اپل چاره‌ای جز افزایش قیمت این گوشی ندارد. حال باید منتظر ماند و دید طی ماه‌های آتی آیا به این شایعه دامن زده می‌شود یا خیر.

خرید محبوب‌ترین گوشی‌های اپل از دیجی‌کالا

منبع: Tom’s Guide

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.