قیمت آیفون ۱۴ و اپل واچ‌های جدید در نقاط مختلف جهان چقدر است؟

Untitled 1 8

حالا که محصولات جدید اپل یعنی سری آیفون ۱۴، اپل واچ و ایرپادز پرو ۲ معرفی شده‌اند، بهتر است بدانیم در بازارهای مختلف جهان، با چه قیمتی می‌توان این محصولات را خریداری کرد.

سری آیفون ۱۴ در چهار مدل استاندارد، پلاس، مکس و پرو مکس در دسترس کاربران سراسر جهان قرار خواهد گرفت. اپل برخلاف تمام شایعات، قیمت این گوشی‌ها را افزایش نداده است اما به نظر می‌رسد این موضوع فقط درباره‌ی بازار آمریکا صادق باشد. چون در بازار اروپا، قیمت این گوشی‌ها بسیار بالاست. همچنین ایرپادز پرو ۲ و ساعت‌های هوشمند این شرکت را هم باید اضافه کنیم که ساعت‌ها در سه مدل SE، سری ۸ و واچ اولترا در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

آیفون‌ها اما در مقایسه با سال گذشته از لحاظ ظرفیت حافظه‌ی داخلی تغییری نداشته‌اند. مدل‌های پرو در سه مدل ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایتی و یک مدل ۱ ترابایتی و مدل‌های استاندارد و پلاس هم بدون مدل ۱ ترابایتی به بازار عرضه می‌شوند. شما می‌توانید قیمت مدل پایه‌ی این محصولات را در جدول زیر مشاهده کنید که نشان می‌دهد در خارج از بازار آمریکا، قیمت به شکل قابل توجهی افزایش داشته است.

نام گوشی آیفون ۱۴ آیفون ۱۴ پلاس آیفون ۱۴ پرو آیفون ۱۴ پرو مکس
آمریکا ۸۰۰ دلار ۹۰۰ دلار ۱۰۰۰ دلار ۱۱۰۰ دلار
انگلستان ۸۵۰ پوند ۹۵۰ پوند ۱۱۰۰ پوند ۱۲۰۰ پوند
آلمان ۱۰۰۰ یورو ۱۱۵۰ یورو ۱۳۰۰ یورو ۱۴۵۰ یورو
هندوستان ۷۹٫۹۰۰ روپیه ۸۹٫۹۰۰ روپیه ۱۲۹٫۹۰۰ روپیه ۱۳۹٫۹۰۰ روپیه
چین ۶٫۰۰۰ یوآن ۷٫۰۰۰ یوآن ۸٫۰۰۰ یوآن ۹٫۰۰۰ یوآن
ژاپن ۱۱۹٫۸۰۰ ین ۱۳۴٫۸۰۰ ین ۱۴۹٫۸۰۰ ین ۱۶۴٫۸۰۰ ین

همانطور که مشاهده می‌کنید، قیمت آیفون‌ها در بازار اروپا به شدت بالاست. این در حالی است که نماینده‌های سامسونگ به عنوان نزدیک‌ترین رقیب آیفون‌ها در این بازار با قیمت بسیار مناسب‌تری در دسترس قرار دارند. مثلا گلکسی S22 اولترا در این بازار حدودا ۱۲۵۰ یورو قیمت دارد که ۵۰ یورو کمتر از آیفون ۱۴ پرو است.

پیش‌خرید آیفون‌ها از فردا آغاز می‌شود اما کاربران در تاریخ ۲۵ شهریور (۱۶ سپتامبر) می‌توانند به همه‌ی مدل‌ها جز مدل پلاس دسترسی داشته باشند. چون مدل پلاس بنا به دلایلی که اعلام نشده، در تاریخ ۵ مهر در دسترسی قرار خواهد گرفت.

نام محصول ایرپادز پرو ۲ اپل واچ SE اپل واچ سری ۸ اپل واچ اولترا
آمریکا ۲۵۰ دلار ۲۵۰ دلار ۴۰۰ دلار ۸۰۰ دلار
انگلستان ۲۵۰ پوند ۲۶۰ پوند ۴۲۰ پوند ۸۵۰ پوند
آلمان ۳۰۰ یورو ۳۰۰ یورو ۵۰۰ یورو ۱۰۰۰ یورو
هندوستان ۲۶٫۹۰۰ روپیه ۲۹٫۹۰۰ روپیه ۴۵٫۹۰۰ روپیه ۸۹٫۹۰۰ روپیه
چین ۱۹۰۰ یوآن ۲۰۰۰ یوآن ۳٫۰۰۰ یوآن ۶۳۰۰ یوآن
ژاپن ۳۹٫۸۰۰ ین ۳۷٫۸۰۰ ین ۵۹٫۸۰۰ ین ۱۲۴٫۸۰۰ ین

قیمت اپل واچ‌ها هم در بازار آمریکا بسیار مناسب‌تر از چیزی است که در بازار اروپا شاهد هستیم. این محصولات هم در تاریخ ۲۵ شهریور به بازار عرضه می‌شوند اما اپل واچ اولترا در تاریخ ۱ مهر در دسترس قرار خواهد گرفت. دقیقا در همین تاریخ هم کاربران می‌توانند به ایرپادز پرو ۲ دسترسی داشته باشند.

منبع: GSMArena ,SamMobile

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.