قابلیت Drop برای انتقال داده بین کامپیوتر و گوشی به مایکروسافت اج می‌آید

مایکروسافت در حال کار روی یک قابلیت با نام Drop برای مرورگر مایکروسافت اج است که به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات خود را بین کامپیوتر و گوشی به شکل آسان‌تری انتقال دهند.

در حال حاضر فرایند انتقال اطلاعات بین کامپیوتر ویندوزی و گوشی اندرویدی (البته گوشی سامسونگ) به لطف اپلیکیشن Phone Link مایکروسافت به‌سادگی صورت می‌گیرد اما اینطور که به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال کار روی قابلیتی است که بتواند فرایند انتقال اطلاعات بین طیف وسیعی از گوشی‌های اندرویدی، مک و ویندوز را آسان‌تر کند.

این قابلیت طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، Drop نام دارد و هم اکنون هم مایکروسافت در حال کار روی نسخه‌ی آزمایشی آن در بیلد Canary مرورگر اج است. اینطور که به نظر می‌رسد، این شرکت آمریکایی می‌خواهد Drop را به عنوان یک ویجت در سایدبار مرورگر اج (نوار ابزار کناری که محل قرارگیری ابزارهای مختلف است) قرار دهد تا بدین ترتیب کاربران خیلی سریع‌تر بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

مایکروسافت اج Drop

حال نکته‌ی جالب اینجاست که مایکروسافت تصمیم گرفته این قابلیت را بسیار شبیه به یک پیام‌رسان طراحی کند. این یعنی شما به جای اینکه وارد یک محیط مثل محیط Share it شوید که در آن امکان انتقال فایل فراهم است، وارد یک صفحه‌ی پیام‌رسان می‌شوید. در این صفحه نه تنها می‌توانید به انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر بپردازید بلکه حتی می‌توانید برای خود یادداشت بنویسید و نکات ضروری را ذخیره کنید. البته Drop در نهایت فقط امکان ذخیره‌ی نوشته را فراهم می‌کند و نمی‌توان با استفاده از آن به شخص دیگری پیام داد. علاوه بر امکان نوشتن پیام، امکان ثبت اسکرین‌شات هم به Drop اضافه شده که کاربر حتی امکان ویرایش آن با ابزارهای ابتدایی را هم دارد.

مایکروسافت اج Drop

برخلاف اپلیکیشن Phone Link قابلیت یادشده امکان انتقال اطلاعات ذخیره شده در فضای محلی را به کاربران نمی‌دهد. به عبارتی دیگر فعلا فقط می‌توان با استفاده از این قابلیت به انتقال اطلاعاتی که در وان‌درایو (فضای ابری مایکروسافت) آپلود شده اند پرداخت. هر فایلی را هم که از این طریق انتقال می‌دهید در وان‌درایو ذخیره خواهد شد. از مزیت‌های استفاده از Drop به‌جای وان‌درایو به صورت مستقیم این است که کاربرانی که به صورت پیش‌فرض از مرورگر اج استفاده می‌کنند می‌توانند خیلی سریع‌تر به تبادل اطلاعات بین کامپیوتر و گوشی بپردازند.

یک مزیت دیگر هم این است که وقتی فایلی در فضای Drop آپلود می‌شود، از طریق تمام دستگاه‌های متصل به آن حساب مایکروسافت قابل دسترس خواهد بود. این یعنی فرقی نمی‌کند گوشی دارید یا تبلت و لپ‌تاپ و کامپیوتر، با هر دستگاهی می‌توانید اطلاعات خود را در اختیار داشته باشید.

اگر می‌خواهید قبل از عرضه‌ی نسخه‌ی پایدار قابلیت Drop به آن دسترسی داشته باشید باید مرورگر مایکروسافت اج Canary را برای ویندوز و اندروید دانلود و روی دستگاه مربوطه نصب کنید.

منبع: GSMArena

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link