قابلیت Always On Display در گوشی آیفون چقدر باتری مصرف می‌کند؟

dG 2UHsE1jY HD

دو مدل از آیفون های ۱۴ اپل برای اولین بار به قابلیت Always On Display مجهز شده‌اند و امروز تصمیم داریم ببینیم که این ویژگی تا چه اندازه می‌تواند در مصرف باتری گوشی تأثیرگذار باشد. پس با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

اپل برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ دو گوشی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را با قابلیت Always On Display یا همان صفحه‌نمایش همیشه روشن راهی بازار کرد. قابلیتی که هرچند برای اولین بار در گوشی‌های کوپرتینویی‌ها شاهد آن بودیم، سال‌ها بود که در محصولات اندرویدی ارائه شده بود. با این وجود، باید قبول کنیم که اپل قابلیت‌های قدیمی اندروید را به لطف سیستم یکپارچه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود همواره به بهینه‌ترین شکل ممکن عرضه کرده و می‌توان انتظار داشت که وضعیت برای قابلیت AOD نیز به همین ترتیب باشد.

مصرف باتری قابلیت Always On Display در آیفون ۱۴ پرو مکس

برای آنکه ببینیم صفحه‌نمایش همیشه روشن در گوشی‌های آیفون چقدر شارژ مصرف می‌کند به سراغ کانال یوتیوب PhoneBuff رفتیم که در جدیدترین ویدئوی خود iPhone 14 Pro Max و این ویژگی را بررسی کرده است.

در این ویدئو میزان مصرف باتری گوشی در سه حالت مقایسه شده است؛ AOD روشن همراه با والپیپر، AOD روشن بدون والپیپر فقط با نمایش متن و AOD خاموش. در ابتدا با روشنایی ۱۵۰ لوکس گوشی‌ها در حالت پرواز (Airplane Mode) به مدت ۸ ساعت قرار گرفتند. سپس با روشنایی ۱۰۰۰ لوکس به مدت ۲۴ ساعت در وضعیت ذکر شده ماندند و در نهایت میزان شارژ آن‌ها با یکدیگر مقایسه شد.

اما این تست یک مرحله دیگر نیز داشت و آن مقایسه حالت AOD در آیفون ۱۴ پرو مکس اپل با گلکسی S22 اولترا سامسونگ بود که آن هم نتیجه جالبی را رقم زد.

به ما بگویید که آیا شما از قابلیت Always On Display در گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنید؟ میزان مصرف شارژ باتری در گوشی شما با فعال بودن این قابلیت به چه صورت است؟

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.