فناوری‌های FSR 2.2 و DLSS 2.4 به Forza Horizon 5 می‌آیند

جدیدترین آپدیت بازی Forza Horizon 5 قرار است ۸ نوامبر در دسترس قرار بگیرد. این آپدیت، کیفیت تصویر را به لطف اضافه کردن بیشتر Ray Tracing از طریق رابط DirectX Raytracing بالا می‌برد. این قابلیت به صورت پیش‎‌فرض در تنظیمات گرافیکی Ultra و Extreme در دسترس خواهد بود و کیفیت تصاویر را هم در حالت Free Roam و هم در مسابقات افزایش خواهد داد. اما مهم‌ترین افزونه آپدیت جدید، پشتیبانی Forza Horizon 5 از فناوری‌های AMD FSR 2.2 و NVIDIA DLSS 2.4 است.

پشتیبانی Forza Horizon 5 از FSR و DLSS

پشتیبانی بهتر از Ray Tracing بدون شک به سخت افزار قدرتمندتری هم نیاز دارد، اما این مسئله نیز به لطف شرکت‌های انویدیا و AMD رفع شده است – فناوری‌های DLSS 2.4 و FSR 2.2 نیز با این آپدیت جدید به Forza Horizon 5 اضافه می‌شوند. نکته جالب این است که جدیدترین نسخه هر دو فناوری به Forza Horizon 5 اضافه می‌شود. بد نیست بدانید که فناوری FSR 2.2 هنوز روی هیچ بازی در دسترس نیست و FH5 اولین بازی پشتیبانی کننده از آن به حساب می‌آید. فناوری اَبَرنمونه‌برداری FSR اوپن‌سورس بوده و روی تمام کارت گرافیک‌های AMD و انویدیا و اینتل در دسترس است، در حالی که فناوری DLSS 2.4 تنها توسط کارت گرافیک‌های GeForce RTX پشتیبانی می‌شود.

از آن‌جا که بازی Forza Horizon 5 همین حالا هم تقریباً روی تمام کارت گرافیک‌های مدرن به آسانی و روانی اجرا می‌شود، کاربران کارت گرافیک‌های GeForce RTX می‌توانند در کنار DLSS 2.4 از فناوری DLAA هم استفاده کنند و این خبر، خبر خوبی برای آن‌ها محسوب می‌شود. فناوری DLAA بازی را در رزولوشن بالاتری نسبت به فناوری DLSS رندر می‌کند، اما با استفاده از هوش مصنوعی مقداری «آنتی-الیاسینگ» (Ant-aliasing) نیز روی تصویر اعمال می‌کند و کیفیت آن را نسبت به رزولوشن اصلی بهبود می‌دهد.

FH 5 PC Specs 025f2c7202
FH5 Chart PCRayTracing 3840x2160 EN

همان طور که گفتیم، آپدیت جدید Forza Horizon 5 قرار است در تاریخ ۵ نوامبر در دسترس قرار بگیرد و هم کاربران Microsoft Store و هم کاربران Steam، می‌توانند از قابلیت‌های گرافیکی جدید آن استفاده کنند.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.