عکاسی که از یک خفاش کیهانی شوم فضایی عکس گرفت!

عکاسی به نام مارک هانسون، از LDN 43 که از آن به ندرت تصویربرداری شده عکسبرداری کرده است، یک سحابی تاریک که از مواد بسیار متراکم تشکیل شده و نور ستارگان اطراف را مسدود می کند و شبیه یک خفاش کیهانی غول پیکر می‌شود.

این عکس در ژوئیه گذشته، گرفته شده اما ناسا با توجه به ایام هالووین حالا آن را عنوان تصویر نجومی روز انتخاب کرده است.

ناسا LDN 43 را ترسناک‌ترین سحابی قلمداد کرده و شباهت شگفت انگیزش به یک خفاش کیهانی بزرگ که در یک شب تاریک هالووین در میان ستاره‌ها پرواز می‌کند، گوشزد کرده است.

هانسون یک عکاس نجومی است و می گوید بیش از ۲۵ سال است که دوربین خود را به سمت کیهان نشانه رفته است. او ابتدا در ایالت ویسکانسین  عکاسی می کرد، تجهیزات خود را به آسمان‌های تاریک نیومکزیکو و سپس به ال سس، شیلی،، منتقل کرد.

در داخل سحابی تاریک دو سحابی دنباله دار GN 16.31.3 و GN 16.31.7 قرار دارند. سحابی بازتابی یک اصطلاح نجومی برای ابرهای غبار بین ستاره ای است که ممکن است نور ستاره یا ستاره های نزدیک را منعکس کند. انرژی که از ستارگان مجاور ساطع می شود به اندازه کافی قوی نیست که گاز سحابی را یونیزه کند اما آنقدر قوی است که نور را پراکنده کند و غبار را برای تلسکوپ‌ها قابل مشاهده کند.

این ابر مولکولی که در فاصله ۱۴۰۰ سال نوری از ما در صورت فلکی Ophiuchus قرار دارد، به اندازه کافی متراکم است که نه تنها از ستارگان پس زمینه، بلکه از روشنایی سحابی  LBN 7جلوگیری کند.

البته در مقام عمل این گاز و غبارها چیزهای هرسناک و مرگ‌آوری نیستند و در واقع یک مهد کودک ستاره‌ای هستند. این خفاش که با نور وحشتناک می‌درخشد، از داخل با گره‌های گازی متراکم که به تازگی ستاره‌های جوان را تشکیل داده‌اند، روشن می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.