عملیات حفر چاه ۱۰ کیلومتری در چین آغاز شد

هر چقدر که انسان در طول سال های اخیر در حوزه مطالعات فضایی پیشرفت کرده است، هنوز نادانسته های زیادی در رابطه با اعماق اقیانوس ها و اعماق زمین وجود دارد. به همین دلیل محققان چینی در حال انجام عملیاتی ویژه برای حفر یک چاه ده کیلومتری در این کشور هستند که می تواند اطلاعات زمین شناسی ارزشمندی در اختیار دانشمندان قرار دهد.

به گزارش سیناپرس، روز سه شنبه حفاری اولین گمانه عمیق چین به عمق بیش از ۱۰ هزار متر برای اکتشاف علمی در حوزه تاریم، در شمال غربی منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور در این کشور آغاز شد.

بر این اساس عملیات حفر یک چاه بسیار عمیق و حدودا ده کیلومتری از ساعت ۱۱ و ۴۶ دقیقه صبح روز گذشته آغاز شد. این ماموریت نشان دهنده نقطه عطفی در اکتشاف اعماق زمین محسوب شده و فرصتی بی سابقه برای مطالعه مناطقی از سیاره ما در اعماق زیرین و لایه های زیر سطحی را فراهم می کند.

به گفته مدیران پروژه فوق، این چاه با عمق طراحی ۱۱ هزار و ۱۰۰ متری در قسمت داخلی صحرای تاکلیماکان، بزرگترین بیابان چین واقع شده است.

به گزارش سیناپرس،در طول فرآیند حفاری، تجهیزات پیشرفته و خاصی شامل مته ها و لوله های مته با وزن بیش از ۲ هزار تن، به عمق زمین رفته و به بیش از ۱۰ لایه از جمله لایه مرتبط با عصر کرتاسه نفوذ می کند.

مترجم: ندااظهری

منبع: english.news.cn

نوشته عملیات حفر چاه ۱۰ کیلومتری در چین آغاز شد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.