عملکرد کارت گرافیک های RX 7900 XT/XTX در تست‌های ۳DMark TimeSpy/FireStrike

به تازگی اولین نتایج تأیید شده از عملکرد کارت گرافیک های Radeon RX 7900 XT/XTX شرکت AMD در بنچمارک‌های ۳DMark TimeSpy/FireStrike منتشر شده‌اند. رفتار این کارت گرافیک‌ها در این دو بنچمارک، درست همانند کارت گرافیک‌های RDNA 2 است. یعنی این کارت‌ها در بنچمارک ۳DMark FireStrike که بر پایه DX11 است عملکرد نسبتاً بهتر و در بنچمارک ۳DMark TimeSpy که بر پایه DX12 است عملکرد نسبتاً ضعیف‌تری دارند. این رفتار در کارت گرافیک‌های AMD در بررسی‌های مختلفی مشاهده شده و تأیید شده به حساب می‌آید.

بنچمارک ۳DMark کارت گرافیک های RX 7900 XT/XTX

در بنچمارک ۳DMark TimeSpy، کارت گرافیک RX 7900 XT در تنظیمات ۴K Extreme تنها ۲ درصد از RTX 4080 عقب بوده اما در رزولوشن ۱۴۴۰p حدود ۱۰ درصد از رقیب اصلی خود جلوتر است. نکته جالب این است که در رزولوشن ۴K، تفاوت خاصی بین دو کارت گرافیک RX 7900 XT و RX 7900 XTX وجود ندارد و در رزولوشن ۱۴۴۰p نیز تفاوت این کارت تنها ۴ درصد است.

image 2

در بنچمارک ۳DMark FireStrike، کارت گرافیک RX 7900 XTX توانسته کارت گرافیک RTX 4080 را در هر دو رزولوشن ۴K و ۱۴۴۰p با اختلاف ۱۰ درصدی شکست دهد، در حالی که از کارت گرافیک RX 7900 XT تنها ۲-۱ درصد جلوتر است.

image 3

همان طور که خود شرکت AMD نیز اعلام کرده بود، کارت گرافیک‌های سری RX 7900 رقبای اصلی کارت گرافیک RTX 4080 هستند. در مقایسه با نسل قبل نیز کارت گرافیک پرچمدار RX 7900 XTX از پرچمدار نسل قبل AMD یعنی RX 6950 XT حدود ۳۰ درصد سریع‌تر است و قیمت پائین‌تری هم دارد. متأسفانه کارت گرافیک‌های پرچمدار نسل جدید AMD یعنی سری RX 7900 نمی‌توانند با کارت گرافیک RTX 4090 رقابت کنند و یک سروگردن از آن پائین‌تر هستند.

مد نظر داشته باشید که بنچمارک‌های FireStrike و TimeSpy تست‌های مدرنی نیستند و از فناوری‌های جدید نظیر Ray Tracing و اَبَرنمونه‌برداری در آن‌ها خبری نیست و نمی‌توان با اتکا به نتایج آن‌ها، عملکرد واقعی کارت‌ها را مقایسه کرد. برای مقایسه عملکرد واقعی کارت‌ها، کافیست تنها سه روز دیگر صبر کنیم تا بررسی کارت گرافیک‌های RX 7900 را توسط رسانه‌های مستقل سخت افزاری ببینیم.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.