عرضه کارت گرافیک های سفارشی MSI Radeon RX 7900 در سه‌ماهه اول ۲۰۲۳

با وجود اینکه سه روز از آغاز عرضه کارت گرافیک های Radeon RX 7900 شرکت AMD گذشته، شرکت MSI به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده کارت گرافیک، برخلاف ایسوس و گیگابایت، هنوز هیچ کارت گرافیک سفارشی از این سری معرفی یا عرضه نکرده است. در واقع این شرکت حتی هیچ مدلی از سری مرجع (MBA) که AMD در اختیار شرکای خود قرار داده هم عرضه نکرده است.

کارت گرافیک های MSI RX 7900 کجا هستند؟!

همان‌طور که گفتیم، MSI بر خلاف ایسوس و گیگابایت هیچ کارت گرافیکی از سری RX 7900 معرفی نکرده است. شرکت ایسوس نه تنها توانسته مدل‌های مرجع این سری را عرضه کند، بلکه مدل‌های سفارشی این شرکت هم در دست بررسی‌کنندگان هستند و برای خرده‌فروشی‌ها نیز ارسال شده‌اند.

شرکت MSI در گفت‌وگو با Andreas Schiling (از رسانه HardwareLuxx) اعلام کرده که این شرکت قصد عرضه کارت گرافیک‌های سفارشی Radeon RX 7900 را دارد، اما در سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ میلادی. علاوه بر آن، این شرکت هیچ کارت گرافیک مرجعی از این سری نیز عرضه نخواهد کرد.

image 6

البته این حقیقت که شرکت MSI قصد دارد کارت گرافیک‌های سفارشی RDNA 3 عرضه کند به خودی خود غافلگیرکننده نیست. در واقع این شرکت چند روز پیش در توییتر تأیید کرده بود که چنین برنامه‌ای دارد. نکته عجیب، این است که چرا این شرکت در زمان‌بندی خود این همه تأخیر دارد و چرا باید کارت گرافیک‌هایی که ابتدای دسامبر ۲۰۲۲ رسماً عرضه شده‌اند را حوالی فوریه ۲۰۲۳ به بازار عرضه کنند؟

image 7

معمولاً شرکت MSI علاقه زیادی به نمایش پیش‌نمونه‌ کارت گرافیک‌های جدید خود پیش از آغاز تولید انبوه دارد. اما این بار این شرکت تا به این لحظه حتی یک رندر خشک‌وخالی هم از کارت گرافیک‌های Radeon RX 7900 منتشر نکرده است. اینجا دو حالت وجود دارد؛ یا طراحی این کارت‌ها به طور کلی تغییر کرده، یا توسعه آن‌ها هنوز به اتمام نرسیده و یک سری تصمیمات هنوز گرفته نشده‌اند. به هر حال، به این زودی‌ها منتظر کارت گرافیک‌های MSI RX 7900 نباشید.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.