عرضه دایمنسیتی ۹۲۰۰ برای رقابت با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در آبان

در هفته‌های آینده باید منتظر عرضه پردازنده پرچمدار موبایل اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای گوشی‌های هوشمند باشیم و با اینکه سامسونگ هنوز رقیبی برای این تراشه معرفی نکرده اما کمپانی تایوانی مدیاتک قبل از این‌ها دست به کار شده و تراشه جدید خود دایمنسیتی ۹۲۰۰ را قرار است در آینده‌ای نزدیک وارد بازار کند. مدیاتک در گذشته نیز با پردازنده‌های Dimensity 9000 و ۹۰۰۰ پلاس تلاش جدی برای ورود به بازار SoC های پرچمدار گوشی انجام داده است.

مدیاتک در تلاش برای رقابت موثر با پردازنده‌های سری اسنپدراگون کوالکام، سزاوار ستایش است و در همین راستا ماه آینده میلادی یعنی نوامبر قرار است چیپست جدید خود را ارائه کند. Sravan Kundojjala خبرنگار مالی شرکت‌های تکنولوژی در توییتر در حین بحث در خصوص کمپانی مدیاتک از پردازنده پرچمدار جدید این شرکت صحبت به میان آورد و ادعا کرده که تراشه جدید قرار است در ماه نوامبر عرضه شود.

هر دو چیپست با کمک لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC ساخته شده‌اند

با این حال متأسفانه او هیچ تاریخی را ذکر نکرد، اما ممکن است Dimensity 9200 تقریباً همزمان با Snapdragon 8 Gen 2 یعنی در ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) رونمایی شود. کوالکام قبلا تاریخ رویداد Snapdragon Summit را ۱۵ نوامبر اعلام کرده بود. با این وجود انتظار می‌رود که دایمنسیتی ۹۲۰۰ تقریبا در همان زمان نیز عرضه شود.

مدیاتک دایمنسیتی 9200

گفته می‌شود که دو چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰۰ از لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC بهره برده‌اند و کاربران احتمالا باید انتظار عملکردی سطح بالا و تقریبا در برخی جهات یکسان نسبت به یکدیگر را داشته باشند. رقابت این دو تراشه در بنچمارک‌ها نیز می‌تواند جالب باشد و از آن‌جایی که فرآیند ساخت هر دو یکسان است، توجه به جزئیات و ریزه‌کاری‌های عملکردی شرکت‌هایی توسعه دهنده، می‌تواند تعیین کننده باشد.

قبل‌تر در گزارش‌های غیررسمی نیز فاش شده بود که دایمنسیتی ۹۲۰۰ در بنچمارک AnTuTu توانسته تراشه اپل M1 را شکست دهد و به نظر می‌رسد که این پردازنده از هسته‌های آرم Cortex-X3 و GPU بهبودیافته Immortalis-G715 استفاده می‌کند. همچنین گفته می‌شود که اسنپدراگون ۸ نسل ۲، ۲۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی خود است، بنابراین یک سه‌ماهه پایانی هیجان انگیز را برای سال میلادی تا قبل از عرضه اسمارت فون‌های پرچمدار جدید در ۲۰۲۳ شاهد خواهیم بود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.