ظاهراً فقط ۱۵ درصد کاربران ویندوز، سیستم‌عامل خود را به ویندوز ۱۱ به‌روزرسانی کرده‌اند

StatCounter در گزارش ماهانه‌ی اخیر خود، جزئیات مربوط به درصد استفاده از سیستم‌عامل‌های مختلف را روی انواع دستگاه‌های سرتاسر جهان ارائه داده است. طبق آمار این شرکت، آخرین نسخه ویندوز مایکروسافت میان کاربران محبوبیت زیادی ندارد و فقط ۱۵ درصد رایانه‌های شخصی ویندوزی آخرین سیستم عامل غول فناوری ردموندی را اجرا می‌کنند.

سهم ویندوز ۱۱ در ماه اکتبر با افزایش ۱٫۸۳ درصدی از ۱۳٫۶۱ درصد ماه گذشته به ۱۵٫۴۴ درصد رسیده است. جدیدترین نسل ویندوز در‌حال‌حاضر دومین نسخه‌ی محبوب این سیستم‌عامل است و در جایگاهی بالاتر از ویندوز ۷ قرار دارد. سهم ویندوز ۷ نیز اکنون به ۹.۶۱ درصد رسیده و ازطرف دیگر، ویندوز ۱۰ با دراختیار داشتن ۷۱.۲۹ درصد بازار، همچنان پیشتاز است.

به‌نوشته‌ی Neowin، ویندوز ۸، ویندوز ۸٫۱ و XP نیز درصد اندک باقی‌ماند‌ی سهم بازار را به‌خود اختصاص داده‌اند. StatCounter می‌گوید ویندوز ۸٫۱ و ۸ و XP درحال‌حاضر به‌ترتیب روی ۲٫۵۱ درصد و ۰٫۶۹ درصد و ۰٫۹ درصد رایانه‌های شخصی اجرا می‌شوند. به‌طور کلی، ویندوز ۷۵٫۹۳ درصد از بازار جهانی سیستم‌عامل‌های دسکتاپ را دراختیار دارد. macOS اپل ۱۵٫۷۴ درصد، لینوکس ۲٫۶ درصد و سیستم‌عامل کروم ۲٫۳۸ درصد از سهم این بازار را به‌خود اختصاص داده‌اند.

آمار استفاده از نسخه های ویندوز در اکتبر ۲۰۲۲

مقاله‌ی مرتبط:

شایان‌ذکر است داده‌های StatCounter با جدیدترین آمار ارائه‌شده ازطرف AdDuplex که اوایل سپتامبر ۲۰۲۲ منتشر شد، تفاوت زیادی دارد، زیرا براساس اعلام پلتفرم تبلیغاتی، ویندوز ۱۱ اکنون سهمی ۲۳ درصدی میان نسخه‌های مختلف این سیستم‌عامل دارد که تقریباً ۱۲ درصد نسبت به آمار Statcounter بالاتر است. تفاوت میان این جزئیات به‌دلیل روش‌های مختلف جمع‌آوری داده‌ها است. AdDuplex آمار خود را از برنامه‌های موجود در فروشگاه مایکروسافت به‌دست می‌آورد که از کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری (‌SDK) آن استفاده می‌کنند، درحالی‌که StatCounter براساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده از بیش‌از ۱٫۵ میلیون وب‌سایت بهره می‌برد. مایکروسافت نیز به‌طور رسمی هیچ آمار دقیقی از درصد استفاده‌ی کاربران از نسخه‌های مختلف ویندوز ارائه نمی‌دهد و نمی‌توان با اطمینان کامل درمورد این اطلاعات نظر داد.

اگرچه مایکروسافت به‌روزرسانی‌های مهمی برای ویندوز ۱۱ منتشر کرده است، اما بعید به‌نظر می‌رسد رشد این نسخه، به‌زودی رکورد ویندوز ۱۰ را بشکند. استفاده از نسخه‌های مختلف ویندوز صرفاً به علاقه‌ی شخصی کاربران مرتبط نیست زیرا طبق یک نظرسنجی، حدود نیمی از ورک‌استیشن‌ها، پیش‌نیاز سخت‌افزاری موردنیاز ویندوز ۱۱ را برآورده نمی‌کنند و بنابراین امکان ارتقا به این نسخه‌ از سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت را ندارند.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link