طراحی های قدیمی ایسوس و ASRock برای RX 7600

به تازگی شرکت‌های ایسوس و ASRock از طراحی‌های سفارشی خودشان برای کارت گرافیک‌های Radeon RX 7600 رونمایی کرده‌اند و اینطور که به نظر می‌آید، هیچ یک از این دو شرکت طراحی‌های خود را نسبت به نسل قبل تغییر نداده‌اند.

کارت گرافیک های ASRock Radeon RX 7600

عرضه کارت گرافیک RX 7600 شرکت AMD قرار است هفته آینده آغاز بشود، اما می‌دانیم که تنوع مدل‌های سفارشی آن قرار نیست به اندازه کارت‌های سری RTX 4060 انویدیا باشد، حتی شرکای برد خود شرکت AMD نیز این عرضه را آنقدر جدی نگرفته‌اند که بخواهند طراحی‌های سفارشی جدید برای آن توسعه بدهند و قرار است از خنک‌کننده‌های نسل قبل به صورت گسترده برای این نسل نیز استفاده کنند.

ASROCK Radeon RX 7600 8GB Phantom Gaming OC 1
ASROCK Radeon RX 7600 8GB Challenger OC 1

شرکت ASRock کارت گرافیک RX 7600 را تحت دو سری عرضه می‌کند، Phantom Gaming OC و Challenger OC. سری Phantom Gaming خنک کننده سه‌فنه دارد و ۲.۵ اسلات اشغال می‌کند، در حالی که سری Challenger تنها دو فن دارد و PCB آن به میزان قابل توجهی کوتاه‌تر است. این کارت حتی می‌توانست تنها یک فن خنک‌کننده داشته باشد، چرا که فاصله فن‌های آن از هم زیاد است.

کارت گرافیک های Radeon RX 7600 ایسوس

شرکت ایسوس نیز هیچ تلاش خاصی برای عرضه کارت گرافیک های Radeon RX 7600 از خودش صرف نکرده است. این شرکت صرفاً از طراحی‌های نسل قبل سری‌های Dual و ROG Strix برای نسل جدید استفاده کرده است و این کارت‌ها تا میزان خوبی کپی‌های کارت گرافیک Radeon RX 6650 XT به حساب می‌آیند. شاید برایتان جالب باشد؛ کارت گرافیک RX 7600 ROG Strix اولین کارت گرافیکی است که ایسوس از خانواده RDNA 3 عرضه می‌کند و این شرکت در عرضه کارت‌های RX 7900 حتی شرکت هم نکرد.

ASUS Radeon RX 7600 8GB ROG STRIX OC 1
ASUS Radeon RX 7600 8GB DUAL OC 1

کارت گرافیک RX 7600 Dual نیز بسیار مشابه کارت گرافیک RX 6650 XT Fual است، اما کولر آن مقداری با نسل قبل تفاوت می‌کند که تغییر چشمگیری نیست. مد نظر داشته باشید که ایسوس به تازگی از یک طراحی سفارشی کاملاً جدید برای کارت گرافیک‌های سری RTX 4060 Dual رونمایی کرده و اینکه شاهد به کار گیری طراحی‌های نسل قبل برای کارت‌های نسل جدید AMD Radeon هستیم، مقداری ناراحت‌کننده و ناامیدکننده است.

شرکت AMD طبق اطلاعاتی که تا به این لحظه منتشر شده، قرار است کارت گرافیک Radeon RX 7600 را در تاریخ ۲۴ می عرضه کند. قیمت رسمی این کارت هنوز مشخص نیست.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link