طراحی آیفون SE جدید لو رفت!

شرکت اپل مانند سامسونگ یا شیائومی گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی تولید نمی‌کند و ارزان‌ترین ایفون‌های این برند آمریکایی سری SE هستند که حدود ۶ ماه قبل نسل سوم آن یعنی SE 2022 به بازار معرفی شد. در این مطلب به سراغ طراحی ایفون‌ SE آینده می‌رویم و طبق اطلاعات منتشر شده توسط Jon Prosser طراحی این گوشی آیفون را بررسی می‌کنیم.

آیفون SE 2022

این گوشی از نظر طراحی هیچ تفاوتی با SE 2020 ندارد و به همین دلیل هم خیلی مورد توجه کاربران نیست و طی گزارش‌های منتشر شده فروش SE 2022 چندان خوب نیست. این محصول از طراحی ایفون ۸ مربوط به چندین سال قبل استفاده می‌کند و مشخص است که کاربران نمایشگر ۴.۷ اینچی با حاشیه‌های بزرگ نمی‌خواهند و ترجیح می‌دهند با نمایشگری کم حاشیه و بزرگ‌تر مواجه باشند.

ایفون SE 2022 از نظر باتری نیز گوشی چندان خوبی نیست و با وجود اندازه نمایشگر کوچک نمی‌تواند مدت زیادی شارژدهی کند. این موارد زمانی که در کنار هم قرار می‌گیرند ارزش خرید این مدل را کاهش می‌دهند و به همین دلیل هم کاربران کمتری به سراغ این گوشی اقتصادی اپل می‌روند. یکی از دلایل این تقاضای کم برای SE 2022‌ حضور رقبای بسیار قوی اندرویدی در همین بازه قیمتی است.

به عنوان مثال S21 FE نمایشگری سوپر امولد ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند و در بخش دوربین نیز سه لنز اصلی، فوق عریض و تله فوتو دارد. همچنین گوشی مانند شیائومی ۱۱ تی پرو به نوعی تقریبا به غیر از تراشه در همه بخش‌های دیگر از SE 2022 برتر است و قیمت پایین‌تری هم دارد.

ایفون SE 4 چه مشخصاتی خواهد داشت؟

طبق اطلاعات منتشر شده توسط Jon Prosser ایفون SE نسل بعدی طراحی کاملا متفاوتی خواهد داشت و تا حد زیادی شبیه به ایفون XR خواهد بود. این یعنی فیس آیدی قرار است به SE 4 اضافه شود و همچنین نمایشگر ۶.۱ با حاشیه‌های بسیار کمتر را شاهد باشیم. همچنین با این تغییر اپل قادر خواهد بود تا از باتری پرظرفیت‌تری استفاده کند تا شارژدهی نیز بهتر شود.

ایفون SE 4

از نظر دوربین و پردازنده هنوز دقیق مشخص نیست که SE 4 چه مشخصاتی داشته باشد ولی به طور کلی اگر اپل SE نسل بعدی را شبیه به ایفون XR طراحی کند و همچنین قیمت را ثابت نگه دارد به احتمال بسیار زیاد فروش این گوشی بسیار خوب خواهد بود و کاربران زیادی به سراغ آن می‌روند. دلیل این اتفاق این است که ایفون ۱۱ با نمایشگر ۶.۱ اینچی از نوع IPS و تراشه A13 بایونیک هنوز هم فروش خوبی دارد چه برسد به ایفون SE 4 که با تراشه بهتری از راه می‌رسد و احتمالا شارژدهی باتری بهتری نیز به لطف تراشه بهینه‌تر دارد.

این گوشی چه زمانی به بازار می‌آید؟

هنوز دقیق نمی‌توان به این سوال پاسخ داد اما طبق شایعات این گوشی در سال ۲۰۲۴ یعنی حدود ۱ سال و چند ماه دیگر از راه خواهد رسید. اگر این گفته صحیح باشد یعنی ایفون SE 4 بعد از ایفون‌های سری ۱۵ معرفی خواهد شد و به احتمال زیاد حداقل از تراشه A16 بایونیک استفاده می‌کند.

سوالات متداول

ایفون SE 4 چه زمانی به بازار می‌آید؟ هنوز دقیق نمی‌توان به این سوال پاسخ داد اما طبق شایعات این گوشی در سال ۲۰۲۴ یعنی حدود ۱ سال و چند ماه دیگر از راه خواهد رسید. اگر این گفته صحیح باشد یعنی ایفون SE 4 بعد از ایفون‌های سری ۱۵ معرفی خواهد شد و به احتمال زیاد حداقل از تراشه A16 بایونیک استفاده می‌کند.

ایفون SE 4 چه مشخصاتی خواهد داشت؟ طبق اطلاعات منتشر شده توسط Jon Prosser ایفون SE نسل بعدی طراحی کاملا متفاوتی خواهد داشت و تا حد زیادی شبیه به ایفون XR خواهد بود. این یعنی فیس آیدی قرار است به SE 4 اضافه شود و همچنین نمایشگر ۶.۱ با حاشیه‌های بسیار کمتر را شاهد باشیم. همچنین با این تغییر اپل قادر خواهد بود تا از باتری پرظرفیت‌تری استفاده کند تا شارژدهی نیز بهتر شود.

برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید

[تعداد امتیازات: ۰ امتیاز میانگین: ۰]

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link