شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و دوربین‌های لایکا معرفی شدند

شیائومی به‌تازگی از جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود یعنی Xiaomi 13 و ۱۳ Pro رونمایی کرده است. هر دو گوشی به جدیدترین و بهترین چیپست کوالکام، یعنی Snapdragon 8 Gen 2 که با فرایند تولید ۴ نانومتری TSMC ساخته شده‌، مجهز شده‌اند. اما شاید مهم‌ترین بخش ارتقایافته دوربین آن‌ها باشد که طراحی جدیدی نیز به خود گرفته‌اند.

مشخصات گوشی شیائومی ۱۳ پرو

صفحه نمایش این گوشی در مقایسه با نسل قبلی تغییری نکرده. شیائومی ۱۳ پرو دارای یک نمایشگر ۶.۷۳ اینچی با پنل LTPO و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. رزولوشن این نمایشگر ۱۴۴۰×۳۲۰۰ پیکسل بوده و از HDR10+، Dolby Vision و HLG پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر همچنین دارای سنسور دمای رنگ محیطی نیز بوده و امکان تنظیم دمای رنگ در لحظه را می‌دهد.

تنها نکته متمایزکننده این نمایشگر از نسل قبل اینست که صفحه نمایش ۱۳ پرو  می‌تواند تا روشنایی ۱۲۰۰ نیت ارائه کند، در حالیکه در زمان پخش محتوای HDR این روشنایی تا ۱۹۰۰ نیت قابل افزایش است.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد این گوشی با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ راهی بازار می‌شود و رم و حافظه در نظر گرفته شده برای آن به ترتیب از نوع LPDDR5X و UFS 4.0 است.

گوشی شیائومی 13 پرو

Xiaomi 13 Pro به دوربین‌های سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده است، اما یک ارتقا قابل‌توجه در آن به چشم می‌خورد. سنسور ۱  اینچی IMX989 سونی حالا با لنزی از برند لایکا با f/1.9 و فناوری Hyper OIS همراه شده است.

دوربین تله‌فوتو نیز ارتقا پیدا کرده. این دوربین ۵۰ مگاپیکسلی زوم ۳x را با لنز شناور لایکا (Leica Floating Lens) با f/2.0 ارائه می‌کند. نکته جالب اینست که امکان فوکوس از فاصله ۱۰ سانتیمتری نیز وجود دارد.

دوربین ۵۰ مگاپیکسلی فوق‌عریض تحول چشمگیری نداشته و همچنان با f/2.2 از قابلیت عکاسی ماکرو نیز پشتیبانی می‌کند. این یعنی قابلیت فوکوس خودکار نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

شیائومی برای پرچمدار جدید خود از باتری ۴۸۲۰ میلی‌آمپرساعتی همراه با تراشه Surge G1 استفاده کرده که امکان شارژ ایمن ۱۲۰ وات و بی‌سیم ۵۰ وات را می‌دهد. همچنین امکان شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ وات نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌تواند به بلندگوهای استریو تنظیم شده Dolby Atmos با ویژگی ردیابی سر، مادون قرمز و گواهینامه IP68 اشاره کرد.

این دستگاه در سه رنگ سرامیکی سفید، مشکی و سبز و بدنه چرمی آبی روشن راهی بازار خواهد شد.

مشخصات گوشی Xiaomi 13

گوشی Xiaomi 13

این گوشی از نمایشگر ۶.۳۶ اینچی OLED با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و قابلیت‌های Dolby Vision، HDR10+ و HLG بهره می‌برد. از نظر روشنایی این گوشی مشابه نسخه پرو بوده و به‌ترتیب روشنایی ۱۲۰۰ و ۱۹۰۰ نیت را ارئه می‌کند.

دوربین‌های این گوشی نیز حاصل همکاری با برند لایکا است. سنسور اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی با f/1.8 بوده و به Hyper OIS مجهز است. نکته مهم‌تر اضافه شدن دوربین تله‌فوتو مناسب به این گوشی است. یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی مجهز به OIS وظیفه عکاسی تا زوم ۳x را برعهده دارد. دوربین فوق‌عریض این گوشی هم ۱۲ مگاپیکسلی با f/2.2 و بدون پشتیبانی از فوکوس خودکار است.

گوشی Xiaomi 13

شیائومی ۱۳ به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع ۶۷ وات، شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ وات مجهز شده است و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به بلندگوهای استریو Dolby Atmos با قابلیت ردیابی سر، فرستنده مادون قرمز و گواهینامه IP68 اشاره کرد.

برخلاف نسخه پرو، نسخه استاندارد به یک بدنه شیشه‌ای مجهز شده و در رنگ‌های مشکی، سبز روشن، آبی روشن، خاکستری و سفید عرضه خواهد شد. البته رنگ‌های پر زرق‌وبرق‌تری نیز از شیائومی ۱۳ موجود است. این گوشی در رنگ‌های قرمز، زرد، سبز و آبی عرضه می‌شود، اما فرق رنگ آبی روشن آن از جنس چرم خواهد بود.

رنگ بندی گوشی Xiaomi 13

قیمت و زمان عرضه گوشی های شیائومی ۱۳

پرچمداران جدید Xiaomi در حال حاضر فقط در چین عرضه می‌شوند. اما انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک راهی بازار جهانی شوند. نسخه ۸/۱۲۸GB گوشی Xiaomi 13 در چین قیمتی معادل ۵۷۵ دلار دارد. نسخه ۱۲/۵۱۲GB آن ۷۲۰ دلار خواهد بود.

Xiaomi 13 008

Xiaomi 13 Pro نیز در نسخه ۸/۱۲۸GB با قیمت ۷۲۰ دلار و در نسخه ۱۲/۵۱۲GB با قیمت ۹۰۰ دلار راهی بازار چین می‌شود. فروش این گوشی‌ها از ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) آغاز خواهد شد.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link