شیائومی بوک ایر ۱۳ رونمایی شد؛ نمایشگر ۲.۸K با طراحی ۳۶۰ درجه‌ای

Untitled 3 16

شیائومی به‌تازگی از یک لپ‌تاپ ۱۳ اینچی با نام شیائومی بوک ایر ۱۳ در کشور چین رونمایی کرده که نمایشگری ۲.۸K و طراحی ۳۶۰ درجه‌ای جالبی دارد.

شیائومی در رویدادی که امروز برگزار شد، از محصولات متنوعی رونمایی کرده که از جمله این موارد می‌توان به گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۲ در چهار مدل استاندارد، پرو، پرو پلاس و اکسپلورر ادیشن، تلویزیون جدید ردمی TV، پروژکتور ردمی و بخاری برقی اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، یک محصول جالب دیگر را هم در این رویداد شاهد بودیم تحت عنوان شیائومی بوک ایر ۱۳ که یک لپ‌تاپ با طراحی ۳۶۰ درجه‌ای محسوب می‌شود.

طبق اطلاعاتی که شیائومی در رابطه با این محصول منتشر کرده، بوک ایر ۱۳ باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپی است که شیائومی تاکنون تولید کرده است. این لپ‌تاپ نمایشگری ۱۳٫۳ اینچی از نوع E4 OLED دارد که سازنده‌ی آن سامسونگ است. این نمایشگر از وضوح تصویر ۱۸۰۰ × ۲۸۸۰ پیکسل بهره می‌برد تا بدین ترتیب کیفیت آن به ۲٫۸K برسد. بیشینه‌ی روشنایی این پنل ۶۰۰K است و رفرش‌ریت آن هم به ۶۰ هرتز می‌رسد. در اطراف نمایشگر، حواشی بسیار کمی را شاهد هستیم که این موضوع ظاهر محصول را جذاب‌تر کرده است. پشتیبانی از فناوری دالبی ویژن و فرمت VESA Display HDR500 را هم می‌توان از جمله سایر قابلیت‌های خوب این پنل به حساب آورد.

اما یکی از قابلیت‌های جالب این لپ‌تاپ، طراحی ۳۶۰ درجه‌ای آن است. به این صورت که کاربران می‌توانند لپ‌تاپ را کاملا باز کرده و دو طرف آن را به هم بچسبانند. همچنین این امکان هم وجود دارد که بشود به لطف این قابلیت، از لپ‌تاپ یادشده در حالت‌های مختلف استفاده کرد.

شیائومی بوک ایر ۱۳ محصولی است که در ساخت آن از آلیاژ آلومینیوم سری ۶ استفاده شده است تا بدین ترتیب از این حیث، محصول یادشده باکیفیت، باریک و بسیار سبک باشد به گونه‌ای که فقط ۱٬۲ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن هم به ۱۲ میلی‌متر یا به عبارتی، ۱.۲ سانتی متر می‌رسد. همچنین یک دوربین ۸ مگاپیکسلی هم برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است.

در این محصول از دو میکروفون و بلندگوی استریو استفاده شده که از فناوری دالبی اتموس هم پشتیبانی می‌کنند. صفحه‌کلیدی که برای بوک ایر ۱۳ در نظر گرفته شده از نور پس‌زمینه هم بهره می‌برد و تاچ‌پد آن شیشه‌ای است. این لپ‌تاپ از حسگر اثرانگشت هم به عنوان راه حل امنیتی بهره می‌برد که با کلید پاور دستگاه ادغام شده است.

به عنوان قلب تپنده، یک پردازنده‌ی نسل ۱۲ اینتل از سری Core i7 در شیائومی بوک ایر ۱۳ ایفای نقش می‌کند اما مطابق انتظار خبری از گرافیک مجزا نیست و خریداران باید به توان گرافیک مجتمع یعنی Iris Xe بسنده کنند. در کنار این پردازنده اما از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD هم استفاده شده که البته این ترکیب در قدرتمندترین و گران‌ترین مدل دیده می‌شود. برای خنک‌سازی پردازنده هم از یک محفظه‌ی بخار بزرگ استفاده شده است.

شیائومی بوک ایر ۱۳ از یک باتری ۵۸٫۳ وات ساعتی به عنوان منبع تغذیه بهره می‌برد که می‌توان آن را با استفاده از یک شارژر ۶۵ واتی سریع شارژ کرد. از لحاظ نرم‌افزاری هم این محصول از جدیدترین نسخه‌ی ویندوز یعنی ویندوز ۱۱ به صورت پیش‌فرض بهره می‌برد. در بخش پورت‌ها و اتصالات هم شاهد پشتیبانی از وای‌فای-۶E، بلوتوث ۵.۲، دو پورت تاندربولت ۴ و یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هستیم.

شیائومی بوک ایر ۱۳ در یک رنگ سفید با قیمت تقریبا ۶۹۱ دلار برای مدل مجهز به تراشه‌ی i5 و ۷۷۵ دلار برای مدل مجهز به تراشه‌ی i7 راهی بازار خواهد شد. این محصول فعلا در بازار چین در دسترس قرار دارد و مشخص نیست آیا وارد بازار جهانی هم می‌شود یا خیر.

منبع: Gizmochina

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.