شناسایی قدیمی ترین گل جهان با ۱۷۰ میلیون سال سن

گل ها به طور عمومی به داشتن عمری کوتاه شهرت داشته و معمولا چند ساعت  تا چند روز پس از چیده شدن، شاداب می مانند. به تازگی اما محققان چینی فسیلی از یک گل باستانی پیدا کردند که قدمت آن به ۱۷۰ میلیون سال پیش بازمی گردد.

به گزارش سیناپرس، موسسه زمین شناسی و دیرینه شناسی نانجینگ و آکادمی علوم چین اخیراً اعلام کردند: اولین آنژیوسپرم شناخته شده را از طریق بررسی مجدد فسیلی در شمال غربی چین کشف کرده اند.

سرپرست این تیم پژوهشی در رابطه با یافته مهم فوق گفت: گل ها و میوه ها بخشی از خانواده آنژیوسپرم ها هستند. آنژیوسپرم ها تکامل یافته ترین، متنوع ترین، پراکنده ترین و سازگارترین گروه گیاهان امروزی هستند. در حال حاضر ۳۰۰ هزار گونه از آنژیوسپرم ها در سراسر جهان وجود دارد.

به تازگی اعضای این تیم تحقیقاتی فسیل گیاه ژوراسیک مربوط به حدود ۱۷۰ میلیون سال پیش در شمال غربی چین را مجددا بررسی کردند. قبلا تصور می شد که این گیاه یک ژیمنوسپرم است که Qingganninginfructus formosa نام داشت. در جدید ترین مطالعه، تیم محققان از فناوری میکرو سی‌ تی برای اسکن فسیل فوق استفاده کرده و دریافتند که داخل آن حاوی تخمک ‌های معکوس است که یک ویژگی کلیدی برای تعیین آنژیوسپرم‌ ها است.

1 29 1 jpg

این مطالعه به طور مشترک توسط موسسه زمین شناسی و دیرینه شناسی نانجینگ، آکادمی علوم چین، دانشگاه لانژو، موزه زمین شناسی نینگ شیا و دانشگاه شمال غربی انجام شد.

به گزارش سیناپرس، شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله تخصصی  Life، یک مجله بین المللی بیولوژیکی منتشر شده است.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: globaltimes

نوشته شناسایی قدیمی ترین گل جهان با ۱۷۰ میلیون سال سن اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.