شما بگویید؛ اگر یک گوشی تبلیغ نشان دهد اما ارزان‌تر باشد آن را می‌خرید؟

Untitled 4 3

از آن‌جایی که این روزها تبلیغات بسیار گسترده‌تر و پررنگ‌تر از قبل شده و حتی در گوشی‌های هوشمند هم به نوعی شاهد آن‌ها هستیم، این پرسش به وجود می‌آید که اگر روزی یک گوشی هوشمند رسما تبلیغ نشان دهد اما قیمت کمتری داشته باشد حاضر به خرید آن می‌شوید؟

در گذشته نمایش تبلیغات در یک سری از محل‌های محدودی صورت می‌گرفت. برای مثال روی بیلبوردهای تبلیغاتی خیابان یا در برنامه‌های تلویزیونی. اما این روزها تبلیغات تقریبا در تمام بخش‌های زندگی‌مان نفوذ کرده و در همه جا و همه زمان شاهد به نمایش در آمدن آن‌ها هستیم.

از زمانی که اینترنت در میان کاربران رواج پیدا کرده تاکنون، شرکت‌های تبلیغاتی توانسته‌اند راه گسترده‌ای برای نمایش کارها و فعالیت‌های خود پیدا کنند. آن‌ها متوجه شدند اینترنت وقتی می‌تواند مردم جهان را به هم متصل کند، این پتانسیل را هم دارد که تبلیغات را دست به دست چرخانده و در کل جهان در معرض دید قرار دهد. اینطور شد که اکنون همه جا شاهد تبلیغات مختلف هستیم.

چند ماهی است که گفته می‌شود یک سری از شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند هم قصد دارند در یک سری از اپ‌ها و سرویس‌های خود تبلیغات به نمایش در بیاورند. البته برخی از آن‌ها نظیر اپل همین حالا هم در تعدادی از اپ‌های خود نظیر اپ استور چنین کاری را انجام می‌دهد اما هنوز هم این کار به صورت گسترده صورت نگرفته است.

طبیعتا کسی نمی‌خواهد محصولی نظیر گوشی که گاهی اوقات بیش از ۱۰۰۰ دلار هم قیمت دارد تبلیغ نشان دهد و تجربه‌ی کاربری را مختل کند. اما اگر قیمت این محصولات کاهش پیدا کند چطور؟ یعنی در ازای مشاهده‌ی تبلیغات، می‌توانید بهای کمتری برای خرید خود گوشی بپردازید. به عبارتی ساده‌تر وقتی شما یک اپلیکیشن پولی را دانلود می‌کنید، برخی از آن‌ها دو راه جلوی شما قرار می‌دهند؛ یک اینکه بهای خود اپ را بپردازید و دوم اینکه در ازای تماشای تبلیغات که در برخی مواقع واقعا آزاردهنده هستند، از برنامه به صورت رایگان استفاده کنید. بسیاری از افراد برای اینکه مجبور به پرداخت مبلغی نباشند، این آزار را به جان می‌خرند و تبلیغ تماشا می‌کنند.

اما آیا می‌شود چنین چیزی را راجع به گوشی‌های هوشمند هم گفت؟ اپلیکیشن چیزی است که شاید شما چند ماه اصلا به سراغش نروید، اما گوشی چیزی است که همیشه از آن استفاده می‌کنید. در نتیجه اگر بخواهد همیشه تبلیغ نشان دهد شاید کمتر کسی به خرید آن با قیمت بالا تمایل نشان دهد.

مشخص نیست اگر تبلیغات راهی گوشی‌های هوشمند شود چگونه قرار است مزاحمتی برای ما ایجاد نکند. دو حالت وجود دارد، یا شرکت‌ها به لطف هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته‌ی آن، تبلیغات را به نمایش می‌گذارند که خیلی آزاردهنده نباشد یا اینکه کاربران مثل اتفاقی که همین حالا هم در شرف رخ دادن است، به آن‌ها عادت خواهند کرد.

در نهایت این پرسش به وجود می‌آید که واکنش شما به این موضوع چه خواهد بود؟ آیا یک گوشی که تبلیغات نشان می‌دهد اما قیمت به مراتب پایین‌تری از حالت عادی داشته باشد می‌تواند برایتان انتخاب جذابی باشد؟ یا فکر می‌کنید پرداخت هزینه‌ی بالا بسیار منطقی‌تر از این است که مجبور شوید ناخواسته وقت خود را پای تماشای چیزی بگذارید که اصلا علاقه‌ای به آن ندارید؟

منبع: PhoneArena

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link