شبیه سازی محیط روده روی یک تراشه

روده یکی از پیچیده ترین اندام ها در بدن است. روده شامل جمعیت میکروبی متنوعی است که برای هضم غذا و دارو با سلول های روده تعامل و همکاری می کند. اختلال در این میکروبیوم، با طیف گسترده ای از بیماری ها مانند بیماری التهابی روده، چاقی، آسم و حتی اختلالات روانی و رفتاری مرتبط است.

به گزارش سیناپرس، میکروبیوم روده میزبان ۳۰۰ تا ۵۰۰ نوع باکتری مختلف است. این باکتری ‌ها به همراه سایر میکروارگانیسم ها مانند قارچ، ویروس و انگل ها میکروبیوتا یا میکروبیوم را تشکیل می ‌دهند. این باکتری ها با سیستم ایمنی و مغز در ارتباط هستند. سلامت روده وابسته به حفظ تعادل بین باکتری های مختلف است تا بتواند غذاها را هضم کرده و از عفونت و التهاب پیشگیری کند.

مدل سازی میکروبیوم به دلیل شرایط محیطی منحصر به فرد آن بسیار دشوار است. اکنون، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه کالیفرنیا، به بررسی نقش و تاثیر مدل های روده بر درک عملکرد این اندام و بررسی بیماری‌ های مرتبط پرداخته اند. به گفته دانشمندان، شبیه سازی سیستم گوارشی روی یک تراشه، می ‌تواند بررسی و مطالعه متابولیسم و اختلالات گوارشی را آسان سازد.

به گزارش سیناپرس، اندام تراشه ها، مدل های کوچک شده از اندام های انسان هستند. این تراشه ها، حاوی کانال های ریزی هستند که در آن سلول ها و کشت بافت با مواد مغذی کنترل شده در تعامل هستند.

پژوهشگران معتقدند: اندام تراشه ها، علاوه بر اینکه به راحتی در آزمایشگاه قابل بررسی هستند، می توانند سرعت اکتشافات علمی و توسعه داروهای جدید را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

دانشمندان افزودند: مدل های اخیر از شبیه سازی روده روی تراشه، در حفظ هم ‌کشتی قابل دوام سلول‌ های روده انسان و میکروبیوم به مدت چندین هفته‌ موفق بوده اند. این فناوری، راه های جدیدی را برای تجزیه و تحلیل میکروبیوم تحت شرایط بیولوژیکی مرتبط باز می کند. قابلیت ‌های منحصر به فرد این اندام تراشه ها، آن را برای تحقیقات و پژوهش های آینده مناسب می ‌سازد.

به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی در مجله APL Bioengineering منتشر شده اند.

مترجم: رهاامیدوار

نوشته شبیه سازی محیط روده روی یک تراشه اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.