شایعه: کارت گرافیک RTX 4070 قیمت ۵۹۹ دلاری دارد

2020 10 27 image 2

به تازگی شرکت انویدیا قیمت رسمی کارت گرافیک GeForce RTX 4070 را اعلام کرده و اینطور که گفته شده، این کارت گرافیک قرار است با قیمت پایه ۵۹۹ دلاری عرضه بشود. انویدیا قیمت این کارت گرافیک را طی یک رویداد مطبوعاتی اعلام نموده، رویدادهایی که معمولاً قبل از معرفی هر محصول برگزار می‌شوند. بررسی‌کنندگان سخت افزاری به زودی و تا اوایل هفته آینده، کارت گرافیک RTX 4070 را برای بررسی دریافت خواهند کرد. با وجود اینکه حالا قیمت این کارت گرافیک را به صورت تأیید شده می‌دانیم، باز هم باید صبر کنیم؛ چرا که شرکت انویدیا به تصمیمات لحظه آخری و دقیقه‌نودی علاقه زیادی دارد.

قیمت کارت گرافیک RTX 4070

کارت گرافیک RTX 4070 با برچسب قیمت ۵۹۹ دلاری، حدود ۲۰۰ دلار از کارت گرافیک ۷۹۹ دلاری RTX 4070 Ti ارزان‌تر است که مبلغ قابل توجهی هم هست. اگر خاطرتان باشد، کارت گرافیک RTX 4070 Ti ابتدا قرار بود با نام RTX 4080 12GB و برچسب قیمت ۸۹۹ دلاری به بازار عرضه شود. اما انویدیا طی یک تصمیم عجیب و لحظه‌آخری، عرضه این کارت گرافیک را لغو کرد. چند ماه بعد، این کارت گرافیک با نام جدید و قیمت جدید به بازار عرضه شد.

با این حساب، کارت گرافیک RTX 4070 با قیمتی مشابه MSRP کارت گرافیک RTX 3070 Ti به بازار عرضه می‌شود. جالب این است که قیمت کارت گرافیک RTX 3070 Ti حتی با گذشت یک سال و نیم از عرضه آن به بازار (ژوئن ۲۰۲۱)، هنوز تغییر نکرده است. کارت گرافیک‌های RTX 3060 Ti و RTX 3070 Ti جزو محبوب‌ترین کارت گرافیک‌های RTX 30 Ampere هستند و هنوز طرفداران زیادی دارند.

کارت گرافیک RTX 4070 به یک نسخه تضعیف شده از پردازشگر AD104 مجهز می‌شود که تعداد هسته‌های آن، درست برابر کارت گرافیک RTX 3070 یعنی ۵۸۸۸ هسته CUDA است. البته حافظه این کارت گرافیک نسبت به نسل قبل ارتقا پیدا کرده و ظرفیت آن از ۸ گیگابایت، به ۱۲ گیگابایت رسیده است. البته برای استفاده از ۱۲ گیگابایت حافظه، انویدیا مجبور شده رابط حافظه را از ۲۵۶ بیت به ۱۹۲ بیت تغییر بدهد. با این وجود، پهنای باند حافظه این کارت گرافیک همچنان ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه افزایش پیدا کرده چرا که از حافظه‌های ۲۱ گیگابیت بر ثانیه‌ای GDDR6X برای آن استفاده می‌شود.

شرکت انویدیا قرار است در تاریخ ۱۳ آوریل کارت گرافیک GeForce RTX 4070 را عرضه کند.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.