سیستم عامل iOS 16 روی ۷۰ درصد آیفون‌ها نصب شده است

به‌گفته وب‌سایت تحلیلی میکس‌پنل، تنها با گذشت حدود ۱۰۰ روز از انتشار iOS 16، این سیستم‌عامل اکنون روی حدود ۷۰ درصد از آیفون‌های اپل نصب شده‌است.

iOS 16 در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۲ برای عموم منتشر شد و عملکرد بهتری نسبت به آپدیت iOS 15 در سال گذشته داشت. همین امر باعث شد که کاربران سریعاً آیفون خود را به جدیدترین نسخه به‌روز کنند. معمولاً اپل به‌طور دوره‌ای آمار پذیرش جدیدترین نسخه‌ی iOS را به‌اشتراک می‌گذارد، اما درمورد iOS 16 هنوز این کار را انجام نداده است.

براساس آنچه وب‌سایت تحلیلی میکس‌پنل می‌گوید، iOS 16 بر روی ۶۸.۹۰ درصد دستگاه‌های آیفون نصب شده‌است. پس از آن iOS 15 نیز با ۲۴.۸۲ درصد در جایگاه دوم پراستفاده‌ترین سیستم‌عامل قرار دارد. بقیه دستگاه‌ها هم که حدود ۷ درصد را تشکیل می‌دهند، از سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند. iOS 16 از زمان انتشار خود در ماه سپتامبر به‌روزرسانی‌های متعددی منتشر کرده است. هدف از انتشار این به‌روزرسانی‌ها رفع اشکالاتی بود که کاربران گزارش کرده و باعث می‌شد که که برخی از کاربران تمایلی به نصب iOS 16 نداشته باشند.

نصب iOS 16

انتظار می‌رود اپل در ماه جاری iOS 16.2 را منتشر کند. ظاهراً این به‌روزرسانی ویژگی‌های جدیدی مثل Music Sing، سیستم محافظت پیشرفته از داده‌ها، ابزارک‌های جدید صفحه‌ی قفل، گزینه‌های جدید برای نمایشگر همیشه روشن و غیره را دردسترس کاربران آیفون قرار خواهد داد.

iOS 16 در مقایسه با اندروید ۱۲

جالب است بدانید که نصب ۷۰ درصدی iOS 16 در حالی اتفاق می‌افتد که با اندروید ۱۲ تقریباً یک‌سال پس از انتشارش تنها روی ۱۳.۳ درصد گوشی‌های اندرویدی نصب شده‌بود. در آن زمان سهم اندروید ۱۱ به ۲۷ درصد می‌رسید. در آگوست سال جاری میلادی نیز گوگل سیستم‌عامل اندروید ۱۳ را منتشر کرد، اما هنوز اطلاعات دقیقی از اینکه این سیستم عامل روی چند درصد گوشی‌ها نصب شده‌است، دردسترس نیست. البته به‌طور کلی مقایسه عملکرد اندروید و iOS با یکدیگر چندان درست نیست. زیرا iOS برای تعداد محدودی گوشی با یک تولیدکننده مشخص منتشر می‌شود، اما شرکت‌های بی‌شماری در سراسر دنیا مشغول تولید گوشی‌های اندرویدی هستند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.