سه تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی برای انتقال آسان‌تر اطلاعات با یکدیگر همکاری کردند

xiaomi oppo vivo data migration 641b2b31e816f567b48024ec

تعویض به گوشی هوشمند جدید کار خسته‌کننده‌ای است؛ زیرا باید اطلاعات خود را از گوشی قدیمی به گوشی جدید منتقل کرد. شرکت‌ها ابزارهایی داخلی‌ را برای رسیدن به این هدف فراهم کرده‌اند. بااین‌حال در بیشتر مواقع، انتقال اطلاعات فقط زمانی به‌خوبی کار می‌کنند که کاربران گوشی‌های خود را بین همان برند تعویض کنند.

به‌گزارش گیزموچاینا، برای کاهش این مسئله سه تولیدکننده‌ی برتر چینی، یعنی شیائومی و اوپو و ویوو، باردیگر دست‌به‌دست هم داده‌ و برای ایجاد راه‌حل جدید همکاری کرده‌اند. این دومین همکاری بزرگ آن‌ها پس از ارتباط همتا‌به‌همتای (Peer-to-Peer) است.

به‌لطف این همکاری جدید، کاربران می‌توانند اطلاعات را از گوشی‌های هوشمند قدیمی خود به گوشی‌های جدید متعلق به هر‌یک از این سه برند منتقل کنند.

پیش‌از‌این، کاربران فقط می‌توانستند تصاویر را انتقال دهند و بین دستگاه‌های این برندها تماس برقرار کنند؛ اما اکنون می‌توانند برنامه‌های ثالث و اطلاعات خود را نیز انتقال دهند؛ بنابراین، این تجربه اکنون تقریباً شبیه به انتقال اطلاعات بین گوشی‌های یک برند است.

هنوز نمی‌دانیم که این قابلیت به بازارهای جهانی راه پیدا می‌کند یا خیر. ازآن‌جاکه انتقال Peer-to-Peer در خارج از چین در‌دسترس است، ویژگی یادشده نیز احتمال دارد در آینده‌ی نزدیک از راه برسد.

در سطح بین‌المللی، گوگل به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات را بین برندهای مختلف جابه‌جا کنند. این قابلیت کم‌وکاستی‌هایی دارد؛ به‌همین‌دلیل، این غول جست‌وجو قابلیت Nearby Share را برای انتقال فایل‌ها ارائه کرده است.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link