سرورهای بازی شوتر CrossfireX به‌زودی از دسترس خارج خواهند شد

دو استودیو «اسمایل گیت» (Smilegate) و «رمدی» (Remedy) اعلام کردند که هر دو حالت تک‌نفره و چندنفره بازی انحصاری ایکس باکس CrossfireX در اواسط ماه مه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) امسال از دسترس خارج خواهد شد.

به گزارش وب‌سایت خبرگزاری VGC، فروش بازی شوتر CrossfireX در فروشگاه ایکس باکس متوقف شده و هیچ محتوای تازه‌ای به آن اضافه نخواهد شد. کاربرانی که در ۱۴ روز گذشته این بازی را خریداری کرده‌اند، قادر هستند آن را بازپرداخت نمایند.

علت تعطیلی سرورهای بازی شوتر CrossfireX

بر اساس اطلاعات منتشر شده در بخش پرسش‌های متداول، نه تنها سرورهای چندنفره بازی CrossfireX در اردیبهشت ماه خاموش می‌شوند، بلکه دارندگان بازی حتی نمی‌توانند بخش داستانی (کمپین) آن را تجربه نمایند. استودیو Smilegate در بیانیه خود پیرامون تعطیلی بازی CrossfireX گفت:

اگر کاربران قبلاً یکی از کمپین‌های تک‌نفره بازی را خریداری کرده‌اند، می‌توانند از آن لذت ببرند. کاربران تا پیش از خاموش شدن سرورها در تاریخ ۱۸ مه ۲۰۲۳– ساعت ۰۰:۰۰ UTC می‌توانند بخش آنلاین بازی CrossfireX را تجربه کنند.

عنوان CrossfireX به صورت انحصاری برای کنسول‌های «ایکس باکس وان» (Xbox One) و «ایکس باکس سری ایکس/اس» (Xbox Series X/S) در اوایل سال ۲۰۲۲ منتشر شد. بخش چندنفره رایگان این بازی توسط استودیو Smilegate توسعه یافت. در حالی که استودیو Remedy (سازنده بازی‌های Alan Wake و Control) وظیفه ساخت بخش کمپین بازی را برعهده داشت.

بازی شوتر CrossfireX

به گفته استودیو Smilegate، آن‌ها تصمیم گرفتند به پشتیبانی از این بازی خاتمه دهند. آن‌ها بدین نتیجه رسیدند که «بازی مزبور انتظارات لازم را برآورده نکرد». حذف حالت تک‌نفره بازی شوتر CrossfireX دوباره موضوع حفظ مالکیت در صنعت بازی‌های رایانه‌ای را برجسته می‌کند، چون توسعه‌دهندگان و بازیکنان امکان دارند با چالش‌هایی برای نگهداری بازی‌های خود در آینده مواجه شوند. به عنوان نمونه، در حالتی که سرویس‌های مهمی مانند Xbox Live برای همیشه ناپدید شوند.

بازی CrossfireX با دریافت واکنش‌های منفی از سوی منتقدان و اهالی رسانه، به عنوان یکی از بازی‌های انحصاری کنسول ایکس باکس شناخته می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.