سرعت دانلود مودم اگزینوس ۵۳۰۰ سامسونگ به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد

سامسونگ به تازگی جدیدترین مودم ۵G خود موسوم‌ به اگزینوس ۵۳۰۰ را معرفی کرد. این تراشه موج‌های زیر ۶ گیگاهرتز و امواج میلی‌متری ۵G با سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت برثانیه و سرعت آپلود ۳.۸۷ گیگابیت برثانیه ارائه می‌کند. دیگر ویژگی‌های این مودم عبارتند از: سازگاری با شبکه‌های ۵G مستقل SA و شبکه‌های غیرمستقل NSA. سامسونگ مدعی است که این مودم از سیستم ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه ۵G NTN نیز پشتیبانی می‌کند.

اگزینوس ۵۳۰۰ براساس فرآیند ۴ نانومتری EUV سامسونگ Foundry ساخته شده است که می‌تواند بهره‌وری انرژی را بهبود بخشد و به نوبه خود عمر باتری را افزایش دهد. به عبارت دیگر، بهره‌گیری از این فرایند یعنی مصرف انرژی پایین‌تر نسبت به نسل قبلی. مودم جدید به لطف رابط داخلی PCIe برای اتصال به چیپست‌های مختلف قابل تنظیم است و از آخرین استاندارد ۳GPP 5G NR Release 16 پشتیبانی می‌کند. هدف این استاندارد افزایش سرعت و بهینه‌تر‌کردن شبکه‌های ۵G است. گفتنی است که مودم جدید سامسونگ در حالت LTE، از حداکثر سرعت دانلود ۳ گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۴۲۲ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

مودم اگزینوس 5300 سامسونگ

به نظر می‌رسد که مودم جدید سامسونگ که توسط بخش System LSI این کمپانی طراحی شده، مشابه مودم اسنپدراگون X70 شرکت کوالکام است. مودم اسنپدراگون X70 حداکثر سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. شایان ذکر است که کوالکام چند هفته پیش از مودم اسنپدراگون X75 با پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای هم رونمایی کرد.

درحال حاضر رسماً تأیید نشده که کدام تراشه‌ها از مودم جدید اگزینوس ۵۳۰۰ سامسونگ استفاده خواهند کرد، اما برخی شایعات حاکی از آن است که این مودم روی چیپست تنسور ۳ گوگل با سری پیکسل ۸ عرضه خواهد شد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.