سامسونگ سال ۲۰۲۳ از بزرگ‌ ترین نمایشگر تاشو جهان رونمایی می‌کند

سامسونگ یکی از چندین برند فناوری است که برنامه‌ریزی کرده تا در سال ۲۰۲۳ نمایشگرهای تاشوی بزرگ عرضه کند. اما ظاهراً این برند با قصد دارد با ارائه نمایشگری بزرگتر از سایرین از رقیبان خود پیشی بگیرد. درواقع سامسونگ قرار است بزرگ‌ ترین لپ‌تاپ مجهز به نمایشگر تاشو جهان را معرفی کند.

این برند کره‌ای از سال ۲۰۱۹ و با عرضه گلکسی فولد با نمایشگر داخلی ۷.۳ اینچی و قابل‌تغییر به اندازه تبلت، در خط مقدم بازار نمایشگرهای تاشو قرار گرفت. حالا سامسونگ پس از چندین نسل اصلاحات، مانند مقاومت در برابر آب، قلم S-Pen و شارژ سریع، این‌بار تصمیم گرفته ابعاد صفحه‌نمایش دستگاه‌های خود را گسترش داده و بزرگ‌ ترین لپ‌تاپ مجهز به نمایشگر تاشو جهان را عرضه کند.

این شرکت قرار است از پنل‌های ۱۷.۳ اینچی OLED به شرکت تابعه خود سامسونگ دیسپلی استفاده کند. این پنل‌ها در حالت تاشو تا ۱۳.۳ اینچ به صورت مورب تا می‌شوند. استفاده از پنل‌های تاشو ساخته‌شده در شرکت زیرمجموعه‌ی این برند قطعاً به کاهش قیمت آن کمک خواهد کرد.

عرضه نمایشگر بزرگ در سال ۲۰۲۳

بزرگ‌ ترین نمایشگر تاشو جهان

برندهای دیگری نیز قرار است در سال ۲۰۲۳ دستگاه‌های تاشوی غول‌پیکری را عرضه کنند. یکی از این برندها HP است. این برند اولین لپ‌تاپ تاشو ۱۷ اینچی خود را با صفحه‌نمایش ساخت ال‌جی که در صورت تاشدن به یک دستگاه ۱۱ اینچی تبدیل می‌شود، رونمایی خواهد کرد. این دستگاه یکی رقبای اصلی دستگاه سامسونگ خواهد بود، زیرا قرار است تقریباً در همان زمان عرضه شوند.

براساس گزارش‌ها، سامسونگ برنامه‌هایی برای عرضه داشت ۱۷.۳ اینچی خود در سال ۲۰۲۲ داشت. بااین‌حال، رونمایی دستگاه مذکور به دلایل نامعلوم به تاخیر افتاد. اگر این گوشی تاشو امسال عرضه می‌شد، می‌توانست با دیگر لپ‌تاپ‌های تاشو مانند Asus ZenBook 17 Fold و ThinkPad X1 Fold Gen 2 رقابت کند. مشخصات سخت‌افزاری لپ‌تاپ Asus ZenBook 17 Fold به‌طور قابل‌توجهی نسبت به مشخصات پیشنهادی گوشی تاشو سامسونگ با صفحه‌نمایش ۱۷ اینچی BOE که به یک دستگاه ۱۲.۶ اینچی تا می‌شود، ضعیف‌تر است. ThinkPad X1 Fold Gen 2 نیز دارای یک صفحه نمایش ۱۶.۳ اینچی OLED است که که ابعاد آن درحالت تاشو به ۱۲ اینچ کاهش پیدا می‌کند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که هنوز تقاضای زیادی برای نمایشگرهای تاشو بزرگ وجود ندارد. به‌طورکلی، آنها هنوز هم برای مصرف‌کننده بسیار گران هستند. Asus ZenBook 17 Fold با قیمت ۳۵۰۰ دلار و ThinkPad X1 Fold Gen 2 با قیمت ۲۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد. ایسوس به طور مشخص ۱۰۰۰۰ پنل OLED منعطف را از BOE سفارش داده است و HP نیز همین مقدار را از LG سفارش داد.

گفتنی است که سامسونگ پس از به‌تعویق‌انداختن عرضه دستگاه خود، سفارش پنل‌های OLED انعطاف‌پذیر خود را از ۶ میلیون به ۸.۵ میلیون افزایش داد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.