ساخت یک باتری قابل شارژ خوراکی

اگرچه به طور کلی قورت دادن باتری ها ایده خوبی نیست، دستگاه های الکترونیکی پزشکی قابل بلع اغلب دارای باتری هستند. نوع جدیدی از باتری می تواند استفاده از چنین دستگاه هایی را ایمن تر کند، زیرا کاملاً از مواد خوراکی ساخته شده است.

به گزارش سیناپرس، باتری خوراکی آزمایشی در موسسه فناوری ایتالیا توسط تیمی به سرپرستی محقق ارشد ماریو کایرونی (Mario Caironi) ساخته شد. در ساخت این باتری از واکنش های ردوکس بیوشیمیایی الهام گرفته شده است که در سلول های انسان و سایر حیوانات انرژی تولید می کند.

آند باتری از ریبوفلاوین یا ویتامین B2 تشکیل شده، در حالی که کاتد آن از کورستین ساخته شده است. هر دو ماده به طور طبیعی در انواع گیاهان و سایر غذاها یافت می شوند. علاوه بر این از زغال چوب فعال برای افزایش رسانایی استفاده می شود.

الکترولیت این باتری بر پایه آب است و جداکننده آن از جلبک دریایی نوری ساخته شده است که معمولاً در سوشی استفاده می شود. در نهایت، دو کنتاکت فویل طلایی درجه مواد غذایی از یک پوشش موم زنبور عسل بر روی آند و کاتد بیرون زده اند.

به گزارش سیناپرس، پس از شارژ شدن، باتری ۰٫۶۵ ولتی قادر است جریان ۴۸ میکرو آمپری را به مدت ۱۲ دقیقه یا فقط چند میکروآمپر برای بیش از یک ساعت ارائه دهد. اگرچه ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما طبق گزارش ها برای تامین انرژی دستگاه های الکترونیکی کوچک مانند ای ای دی های کم مصرف کافی است.

کایرونی گفت: کاربردهای پتانسیل آینده طیف وسیعی از مدارها و حسگرهای خوراکی را شامل می شود که می توانند شرایط سلامتی را کنترل کنند. علاوه بر این، با توجه به سطح ایمنی این باتری‌ها، می ‌توان از آنها در اسباب ‌بازی‌ های کودکان استفاده کرد، جایی که خطر بلع زیاد وجود دارد.

او افزود: در واقع، ما در حال توسعه دستگاه‌ هایی با ظرفیت بیشتر و کاهش اندازه کلی هستیم. به گزارش سیناپرس،پیشتر دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون یک باتری خوراکی ساخته بودند که از رنگدانه های ملانین استفاده می کرد که به طور طبیعی در پوست، مو و چشم افراد وجود دارد.

شرح کامل این تحقیق در مقاله ای که اخیراً در مجله Advanced Materials منتشر شده است، توضیح داده شده است.

مترجم: سامیه خسروی زاده

نوشته ساخت یک باتری قابل شارژ خوراکی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.