ساخت گلکسی زد فولد ۴ چقدر برای سامسونگ هزینه داشته است؟

گلکسی زد فولد ۴ در حال حاضر بهترین و جدیدترین گوشی تاشوی سامسونگ محسوب می‌شود که ۱۸۰۰ دلار هم قیمت دارد اما پرسش اینجاست که سامسونگ برای ساخت این گوشی گران‌قیمت واقعاً چقدر هزینه کرده است؟

در سال ۲۰۲۲، اصلا عجیب نیست که ببینیم محصولی با قیمت بیش از ۱۰۰۰ دلار به فروش برسد، خصوصا اگر این محصول در دسته‌ی گوشی‌های تاشو قرار بگیرد. این گوشی‌ها به لطف طراحی نوآورانه‌ای که دارند، نیازمند یک سری قطعات خاصی هستند که تولید آن‌ها بهای زیادی برای شرکت سازنده در پی خواهد داشت. در نتیجه قیمت نهایی آن‌ها هم به شکل محسوسی افزایش پیدا می‌کند.

جای تعجب ندارد بدانیم بهترین گوشی تاشوی سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد ۴ در حال حاضر ۱۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. اما پرسشی که می‌تواند پاسخ جالبی داشته باشد این است که سامسونگ واقعاً برای ساخت این گوشی چقدر هزینه کرده که تا این اندازه قیمت آن را افزایش داده است؟

طبق اطلاعاتی که از سوی وب‌سایت ژاپنی The Nikkei منتشر شده، سامسونگ برای ساخت گلکسی زد فولد ۴ تقریبا ۶۷۰ دلار هزینه کرده است. این برآورد هزینه در شرایطی صورت گرفته که گوشی کاملا کالبدشکافی شده و هر یک از اجزای آن هم به صورت مجزا قیمت‌گذاری شده‌اند.

با در نظر گرفتن قیمت ۱۸۰۰ دلاری زد فولد ۴ می‌توانیم بگوییم بهایی که سامسونگ برای تأمین سخت‌افزار آن پرداخت کرده چیزی در حدود ۴۰٪ از قیمت کل آن بوده است. به عبارتی دیگر وقتی به گوشی‌های تاشو می‌رسد، ظاهرا سامسونگ تمایل دارد سود بسیار زیادی از مشتریان خود دریافت کند.

باید به این نکته اشاره کنیم که اپل، شرکتی که معمولا به خاطر حاشیه سود بالای خود مورد نقد کاربران قرار می‌گیرد، برای ساخت گران‌ترین گوشی خود یعنی آیفون ۱۴ پرو مکس، ۴۶٪ از هزینه‌ی فروش آن را پرداخت کرده است. البته این هزینه فقط مربوط به سخت‌افزار گوشی‌هاست و موارد دیگر را در بر نمی‌گیرد؛ مثلا هزینه تحقیق و توسعه.

می‌توان گفت گوشی‌های تاشوی سامسونگ حتی از گوشی‌های اپل هم حاشیه سود بیشتری دارند. هرچند نباید این نکته را هم فراموش کرد که گوشی‌های تاشوی سامسونگ فروش بسیار کمتری از گوشی‌های آیفون دارند. به نظر می‌رسد دلیل اصلی اینکه سامسونگ در بسیاری از بازارها گوشی‌های تاشوی خود را گاهی اوقات با تخفیف زیادی راهی بازار می‌کند هم در واقع این است که حاشیه سود زیادی از فروش هر دستگاه دریافت می‌کند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Z Fold4 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

خرید محبوب‌ترین گوشی‌های سامسونگ از دیجی‌کالا

منبع: PhoneArena

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.