ساخت کمپرهای قدرتمند برقی با قابلیت های فراوان

تریلر کمپینگ جدید یک کانسپت آینده نگر است که اخیرا توسط استارت‌آپی به نام لایت‌شیپ ارائه شده و تنها مدلی است که تیمی متشکل از کهنه‌ کاران شرکت های تسلا، ریویان، لوسید، پروتررا و زوکس را جمع ‌آوری کرده تا این مفهوم را تا مرحله تولید برساند.  

به گزارش سیناپرس، تریلر مسافرتی L1 شرکت لایت‌شیپ دارای معماری تمام برقی است که به چرخ‌ها و کمپر کمک می ‌کند، با تکیه بر یک پوسته بهینه‌شده و با بهبود بیشتر راندمان، تضمین کند که این کمپر می تواند با یک خودروی برقی با قابلیت سفر ۴۸۳ کیلومتری، ۴۸۳ کیلومتر کامل کشیده شود. یعنی هیچ بار اضافی برای موتور الکتریکی خودرو ایجاد نمی کند.

بن پارکر و توبی کراوس، بنیانگذاران لایتشیپ که هر دو از دانش آموختگان تسلا هستند، متوجه شدند که صنعت کمپرها تا چه حد عقب مانده است، بنابراین تصمیم گرفتند با ایده جسورانه‌ برای آینده‌ ای ساکت‌تر و تمیزتر گام بردارند.

پارکر می ‌گوید: از هر ۱۰خانواده آمریکایی، یک خانواده وسیله نقلیه تفریحی یا کمپر دارند، اما این صنعت برای چندین دهه نوآوری را تجربه نکرده است. بنابراین، لایت‌شیپ به‌جای اینکه مسیر موجود را طی کند، توسعه یک کمپر الکتریکی را از پایه انتخاب کرد.

L1 یک تریلر مسافرتی ۸٫۲ متری با وزن ناخالص ۳۴۰۰ کیلوگرم و فضای خواب برای چهار تا شش نفر است. به این ترتیب، از الگوی اولیه کوچک و سبک وزنی که اغلب طراحی تریلرهای تمام الکتریکی و سازگار با خودروهای برقی را راهنمایی می کند، فاصله زیادی دارد. به گزارش سیناپرس، لایت‌شیپ وعده می ‌دهد که این تریلر سه برابر آیرودینامیک‌تر از یک تریلر مسافرتی سنتی است و می ‌تواند وزن خود را با استفاده از یک پیشرانه تمام الکتریکی مبتنی بر باتری ۸۰ کیلووات ساعتی جبران کند.

لایت‌شیپ مشخص نمی ‌کند که آیا کانسپت خود رانش از فرمول مشابهی با چیدمان ثور از موتور، حسگرها و سخت‌افزار کنترلی برای تطبیق سرعت تریلر با سرعت خودروی یدک‌کش استفاده می ‌کند یا خیر، اما هدف آن قطعاً یکسان است چراکه سعی می کند بار تریلر را به صفر برساند. همچنین جلوگیری از کاهش شدید برد یا کارایی هدف لایت‌شیپ این است که تلفات بازده را نزدیک به صفر نگه دارد.

این کمپر یک باتری خورشیدی عظیم روی سقف با حداکثر ۳۰۰۰ وات دارد که به پر نگه داشتن باتری و کارکرد کمپر تا یک هفته کمک می کند. تصاویر طراحی L1  نشان می‌ دهد که آیرودینامیک خوبی دارد و تریلر را زیر ارتفاع وسیله نقلیه یدک‌کش می ‌اندازد. چرخ‌ها برای دستاوردهای آیرودینامیکی بیشتر در پشت فیرینگ‌ها پنهان شده و بدنه به دقت با قسمت جلویی باریک و شکلی لغزنده طراحی شده است.

به گزارش سیناپرس، بدنه به صورت شیشه ‌ای در قسمت بالا طراحی شده تا فضای داخلی روشن و مطبوعی را ایجاد کند. پلان طبقه اولیه شامل یک سالن ناهار خوری با یک مبل دورتادور با قابلیت تبدیل شدن به دو تخت است. همچنین یک آشپزخانه با وسایل تمام برقی، یک کنسول ذخیره سازی در امتداد دیوار کناری و یک حمام پشتی با عرض کامل است. لایت شیپ قصد دارد تولید خود را در اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز کند و قیمت مدل L1 از ۱۲۵ هزار دلار شروع می شود.

مترجم: ندا اظهری

منبع: Lightship

نوشته ساخت کمپرهای قدرتمند برقی با قابلیت های فراوان اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link