زنی که عکس های پلنگ برفی را جعل می‌کرد، در واقع عکس‌های یک عکاس فرانسوی را سرقت کرده بود

کیتیا پاولوفسکی، چند وقتی بود که عکس‌های زیبایی از پلنگ‌های برفی می‌گرفت. اما بعد فاش شد که عکس‌ها را او نگرفته و توسط یک عکاس حیات‌وحش فرانسوی گرفته شده.

مسئله این است که او عکس‌ها را به صورت زیرکانه ویرایش می‌کرد و در ابتدای امر، کسی نمی‌توانست متوجه شباعت عکس‌ها او به شخص دیگری شود

او از عکس‌های سلیوین کوردیه را از پلنگ‌های برفی که در مغولستان گرفته شده بود، استفاده می‌کرد.

کوردیه در این مورد می‌گوید:

البته نتیجه نهایی عکس‌های کیتیا بسیار هنرمندانه است. نمی‌توان خلاقیت او را انکار کرد، اما از سوی دیگر او را به خاطر سرقت عکس‌هایم باید محکوم کرد.

او در هنگام ویرایش عکس‌ها خال‌ها را جابجا می‌کرد و حتی زیر شکم یک پلنگ را برمی‌داشت و روی پلنگ دیگری سوار می‌کرد.

پاولوفسکی برای استفاده از عکس کوردیه مجوز یا درخواست مجوز نداده است.

نشریه آلیپین مگ که روی  اخبار کوهنوردی تمرکز دارد، بیشتر به گذشته پاولوفسکی پرداخت و متوجه شد که او قبلاً هم کار مشابهی کرده بود.

در سال ۲۰۲۰، او برنده جایزه برتر در بخش جوایز کروماتیک “فرهنگ” برای تصویری از درختی در تایلند شد که ظاهراً در Shutterstock پیدا شد .

او در واکنش به این افشا گفت که: «یک عکاس باید بتواند یک عکس را هر طور که می‌خواهد دستکاری کند، بدون اینکه همه از کوره در بروند».

«همه مجلات مدل‌های خود را ویرایش می‌کنند، ساختار استخوان، پوست، مو، دندان‌ها را تغییر می‌دهند… چرا وقتی من حتی یک روزنامه‌نگار نیستم، تنها کسی هستم که باید تصاویر خام ارائه دهم؟»

به این ترتیب او ادعا می‌کند که گرچه عکس‌ها را ویرایش کرده، اما عکس‌ها متعلق به خود او است. او او هیچ عکس RAW یی را نتونست ارائه کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.