زارع پور هم فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای در ایران را تأیید کرد

پس از آنکه ایلان ماسک اعلام کرده ۱۰۰ پایانه اینترنت ماهواره‌ای در ایران فعال شده، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی تهران از فعال شدن ۸۰۰ استارلینک در ایران خبر داد. در جدیدترین اظهار نظر پیرامون این موضوع هم شاهد تأیید زارع پور مبنی بر فعال شدن اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌تازگی در رابطه با فعال شدن نزدیک به ۱۰۰۰ دستگاه اینترنت ماهواره‌ای در کشور گفته است:

اینترنت ماهواره‌ای فعال شده است اما در جریان اینکه چه تعداد فعال شده است؛ نیستم. صاحب و دارنده این شرکت که این خدمات را ارائه می‌کند می‌تواند آمار صحیح را بدهد.

زارع پور یک بار دیگر به مواضع کشور در رابطه با شرط رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران که پیش‌شرط فعالیت استارلینک در ایران است، اشاره کرد و گفت: : البته قبلاً هم گفته شد که ما مقررات سرزمینی یا «Landing Right» خود را تهیه، مصوب و به اپراتورهای منظومه‌های ماهواره‌ای ابلاغ کردیم تا در صورتی که می‌خواهند در ایران فعالیت قانونی داشته باشند، ملزم به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران هستند.

starlink dishy and box

استقبال از اینترنت ماهواره ای به شرط‌ها و شروط‌ها

وزیر ارتباطات تأکید کرد که از فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استقبال خواهند کرد به شرط اینکه قواعد سرزمینی ما را رعایت کنند. او در ادامه اضافه کرد که محترم شمردن قواعد سرزمینی کشورها، یک قاعده بین المللی از سازمان بین المللی ITU است.

عیسی زارع‌پور همچنین در رابطه با تهدید اینترنت ماهواره‌ای که اپراتورهای بومی را می‌تواند در آستانه ورشکستگی قرار دهد، عنوان کرد که تعداد مشترکین و کاربران اینترنت ماهواره‌ای در تمام دنیا، یک درصد کل کاربران اینترنت هم نمی‌شود و این اینترنت برای شرایط ویژه و خاص است.

با اظهارات امروز زارع‌پور به‌نظر می‌رسد که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک راه درازی برای فعالیت قانونی خود در ایران دارد. چراکه تقریباً بعید است که به مقررات سرزمینی ارائه شده توسط مسئولین مربوطه پایبند باشد. با این حال، هنوز مشخص نیست که وضعیت برای پایانه‌های فعال شده در داخل کشور به چه صورت خواهد بود. آیا مشترکین اینترنت ماهواره‌ای در ایران می‌توانند کماکان بدون مشکل از خدمات استارلینک بهره ببرند و یا رگولاتوری راهی برای متوقف کردن آن‌ها ارائه خواهد کرد. پیش‌بینی شما چیست؟

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.