زارع پور: فعالیت پلتفرم‌های خارجی مشروط به پایبندی به قواعد است

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از فعالیت پلتفرم‌های خارجی مطابق قواعد جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران پیرامون مسئله رفع فیلتر «اینستاگرام» و «تلگرام» اعلام کرد که «از فعالیت پلتفرم‌های خارجی استقبال می‌کنیم، مشروط بر اینکه حداقل به قواعد خود پایبند باشند». او در ادامه اضافه کرد:

به‌تازگی مرکز ملی فضای مجازی با شرکت متا مکاتبه‌ای داشته و ما همین‌جا اعلام می‌کنیم که هر پلتفرمی که از قواعد جمهوری اسلامی ایران پیروی کند یا به قواعد خودشان پایبند باشند، حتما از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید داشت که مصوبه فیلتر شدن «اینستاگرام» و «تلگرام» ارتباطی به وزارت مزبور یا دولت ندارد. تصمیم فیلتر شدن پیام‌رسان‌های مذکور در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با حضور سران سه قوه اتخاذ شده است.

تمجید زارع پور از عملکرد پیام‌رسان‌های داخلی

عیسی زارع پور در ادامه سخنان خود به تمجید از عملکرد پیام‌رسان‌های داخلی پرداخت. او گفت که روزانه چند میلیون تماس تصویری و صوتی از طریق پیام‌رسان‌های داخلی باکیفیت انجام می‌شود و هر روز میزان کیفیت آن‌ها بهبود می‌یابد. او تاکید کرد که زیرساخت‌های ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات، منجر به افزایش کیفیت کارایی پیام‌رسان‌های داخلی شده است.

فعالیت‌های پلتفرم‌های خارجی

زارع پور اعلام کرد که نسخه‌های به‌روزرسانی شده پیام‌رسان‌های «ایتا» و «روبیکا» به‌زودی منتشر می‌شود. کاربران می‌توانند از طریق «ایتا»، از قابلیت برقراری تماس تصویری بهره‌مند شوند. به گفته‌ی وی، پیام‌رسان های «بله» با مشارکت «سروش‌پلاس»، «آیگپ» و «روبیکا» به تماس تصویری مجهز شده‌اند.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link