رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ممسنی:نقش ستودنی سمن ها در حفاظت از محیط زیست

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ممسنی با تقدیر از اعضای سازمان های مردم نهاد و تشکل های محیط زیست با توجه به گرمای هوا و خطرات فصل تابستان در بروز آتش سوزی ها بیان داشت: مشارکت تشکل های محیط زیست در مهار آتش سوزی‌ها، درختکاری و احیای جنگل ستودنی است.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، وحید شفیعیان رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ممسنی با بیان اینکه آتش سوزی ها زیان هایی جبران ناپذیر برای عرصه های طبیعی دارد بر لزوم مراقبت از عرصه های طبیعی تاکید کرد و گفت: آتش سوزی علاوه بر خسارات مالی و فیزیکی ، دارای اثرات نامطلوب بسیاری بر محیط زیست است . این خسارات شامل آلودگی هوا، آب و خاک است که می تواند ناشی از خود آتش سوزی و یا آلودگی های ناشی از آلاینده‌های سمی حاصل از مواد اطفاء حریق و دور ریز مواد سوخته در محیط زیست باشد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ممسنی از آمادگی برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی های احتمالی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و حضور گردشگران و طبیعت دوستان در عرصه های طبیعی و مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان، احتمال وقوع آتش سوزی پیش بینی می شود که این اداره برای مقابله با حوادث احتمالی، برنامه ریزی و اقدامات پیشگیرانه را انجام داده است.

شفیعیان با تقدیر از خدمات سازمان مردم نهاد یاران بلوط زاگرس فارس که به شماره ثبت ۴۷۲۰ و دارای پروانه فعالیت استانی به شماره ۴۳۵۲۲ در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست است، افزود: تمرکز فعلی فعالیت این تشکل ها بر روی حفظ جنگل های بخش دشمن زیاری شهرستان ممسنی معطوف شده است.

پارسایی مدیر عامل سازمان مردم نهاد یاران بلوط زاگرس فارس هم بخشی از اقدامات این سازمان مردم نهاد را تشریح کرد و گفت: از اقدامات این سمن می توان به تشکیل تیم های اطفاء حریق، درختکاری و احیای جنگل، پاکسازی و اقدامات بهداشتی طبیعت، ایجاد آتش بر در جنگل ها و مراتع و … اشاره کرد.

پارسائی، مدیرعامل سازمان مردم نهاد یاران بلوط زاگرس عنوان کرد: یاران بلوط زاگرس فارس با توجه به درصد بالای خطر آتش سوزی، در اردیبهشت و خرداد ماه امسال همچون سالهای گذشته اقدام به ایجاد آتش بر با استفاده از تراکتور در بخش دشمن زیاری نموده اند. با این تفاوت که امسال این کار در سطح بسیار وسیع و با حمایت ستودنی تراکتورداران روستاهای دشمن زیاری انجام گرفته و در هفته های پیش رو ادامه پیدا خواهد کرد. این برنامه در ۳ هفته اخیر در روستاهای مشایخ، کلاه سیاه و حمزه بیگی با بکارگیری ۱۷ تراکتور/ روز انجام شده و در هر هفته روستاهای جدید به این پویش ارزشمند می پیوندند.

پارسائی خاطر نشان کرد: این اقدام با مجوز اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ممسنی و با وارد کردن کمترین آسیب به پوشش گیاهی انجام می گیرد. با توجه به نقش آتش بر در جلوگیری از گسترش آتش سوزی، پیشنهاد می گردد کلیه مردم و مسئولین در مناطق مستعد و پر خطر، از این کار الگوبرداری نموده تا جایی برای حسرت خوردن در ماه های آینده وجود نداشته باشد.
گزارش: فتانه حق پرست

نوشته

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ممسنی:

نقش ستودنی سمن ها در حفاظت از محیط زیست اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link