رونمایی مدیاتک از پردازنده Pentonic 1000 برای تلویزیون های هوشمند

مدیاتک دیروز به صورت رسمی از پردازنده جدید و پرچمدار Pentonic 1000 برای تلویزیون‌های هوشمند با پشتیبانی از ۴K و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز رونمایی کرد. تراشه پنتونیک ۱۰۰۰ با پشتیبانی از  Wi-Fi 6/6E ،MEMC، پردازنده هوش مصنوعی، Dolby Vision IQ و پشتیبانی از پخش ۸ تصویر به صورت همزمان عرضه می‌شود.

این چیپست همچنین از پیشرفته‌ترین کدک‌های ویدئویی و استانداردهای پخش جهانی تلویزیون در یک پلتفرم پشتیبانی می‌کند. مدیاتک Pentonic 1000 با تلفیق قدرتمندی از CPU چند هسته‌ای، GPU دو هسته‌ای و آخرین کدک‌های ویدئویی عرضه خواهد شد.

تراشه جدید پرچمدار برای پلتفرم‌های تلویزیونی از رزولوشن ۴K و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد و حتی قادر است برای تجربه گیمینگ از رفرش ریت متغیر VRR تا ۱۴۴ هرتز نیز پشتیبانی به عمل بیاورد. این چیپ علاوه بر پشتیبانی از نرخ فریم فوق‌العاده سریع برای گیمینگ، تجربه‌ای بدون تاخیر را با حالت خودکار کم تاخیر (ALLM) فراهم می‌کند.

مدیاتک Pentonic 1000

فناوری هوشمند انحصاری مدیاتک Intelligent View به کاربران این امکان را می‌دهد که همزمان تا حداکثر ۸ خروجی ویدئویی مختلف را از کانال‌ها و درگاه‌های متفاوت تماشا کنند. این تراشه جدید همچنین با پشتیبانی از فناوری پیشرفته تصویری Dolby Vision IQ عرضه می‌شود و ارائه جزئیات دقیق در تصاویر تاریک و روشن از دیگر ویژگی‌های این چیپست به شمار می‌رود.

Alex Chen مدیر تجاری بخش تلویزیون در مدیاتک اظهار کرد که تراشه جدید Pentonic 1000 به طوری طراحی شده که نیازهای امروزی برندهای تولید تلویزیون را برطرف کند و قابلیت‌های استریم ۴K، بازی‌های ابری، کنفرانس ویدئویی در آن لحاظ شده است.

این پردازنده با پشتیبانی از امکانات ارتباطی و محتوای ۴K HDR می‌تواند نقشه مهم در این زمینه ایفا کند. در همین راستا انتظار می‌رود که اولین سری تلویزیون‌های هوشمند با پشتیبانی از این تراشه در سه ماهه آغازین ۲۰۲۳ در بازار عرضه شوند.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link