رونمایی از OLED TV های ال جی در CES + پشتیبانی سری LG G3 از روشن ترین پنل

CES از راه رسیده و ال جی مانند سال‌های گذشته سری جدیدی از تلویزیون‌های OLED خود را با ارتقای عملکردی و پشتیبانی از پردازشگر هوش مصنوعی و روشنایی بیشتر معرفی کرده است. تمام تلویزیون‌های رونمایی شده LG در CES امسال مانند محصولات گذشته از HDR10 ،Dolby Vision و Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند. با این حال LG امسال پشتیبانی از کدک +HDR10 و DTS را در دسترس قرار نداده و این محصولات جدید اولین تلویزیون‌ها با پشتیبانی از HDMI 2.1 هستند که قابلیت تعویض سریع‌ محتوای رسانه‌های را در اختیار قرار می‌دهد.

گفته شده که این قابلیت سیاهی صفحه نمایش هنگام تغییر محتوای رسانه‌ای در نرخ فریم‌های متفاوت را از بین می‌برد. ال جی همچنین بر روی طراحی پلفترم جدید WebOS خود کار کرده و بروزرسانی‌هایی نیز در این زمینه به ارمغان آورده است. این شرکت ادعا می‌کند که webOS 23 دارای طرح‌بندی ساده‌شده با کارت‌ها و تب‌های سریع است و همچنین به دلیل پشتیبانی از پردازنده‌های بهبودیافته عملکرد وب تلویزیون باید سریع‌تر انجام شود.

با این حال ال جی در نظر ندارد WebOS 23 را برای نسل قدیمی‌تر TV های خود در دسترس قرار دهد. مدل‌های رده پایین OLED های ال جی قرار است زیرمجموعه سری A3 این شرکت عرضه شوند و این TV ها با پشتیبانی رزولوشن ۴K و رفرش ریت ۶۰ هرتز در دسترس قرار می‌گیرند. ال جی این محصولات را با اندازه نمایشگرهای ۴۸، ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچ در دسترس قرار داده و این تلویزیون‌ها قرار است با پردازنده آلفا ۷ نسل ۶ ال جی که ظاهرا از هوش مصنوعی برای کاهش نویز و بهبود تصویر نیز بهره می‌برد پشتیبانی کنند.

CES ال جی OLED

سری دیگر از تلویزیون‌های معرفی شده ال جی در CES از خانواده B3 OLED است که در مدل‌های ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی موجود است. این صفحه‌نمایش‌ها قرار است با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از ۲ پورت HDMI 2.1a عرضه شوند. این سری همچنین یک گزینه عالی برای گیمرها عنوان شده و با HDMI 2.1 VRR ،AMD FreeSync Premium و Nvidia G-Sync سازگار است. سری دیگر که شامل تلویزیون‌های محبوب و میان‌رده LG می‌شود C3 نام دارد و معمولا این محصولات ویژگی‌های زیادی را با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند.

CES ال جی OLED

این تلویزیون‌ها دارای پنل‌های OLED evo هستند که در طیف وسیعی از اندازه‌ها، از جمله گزینه‌های ۴۲، ۴۸، ۵۵، ۶۵، ۷۷ و ۸۳ اینچی موجود است. این سری از TV های ال جی از ۴ پورت HDMI 2.1a و پردازشگر Alpha 9 Gen6 پشتیبانی می‌کنند. ال جی در همین راستا ادعا کرده که پردازنده آلفا ۹ نسل ۶ به کار رفته در این محصولات از ویژگی OLED Dynamic Tone Mapping Pro پشتیبانی می‌کند و این شرکت در این زمینه ادعا کرده که قابلیت ذکر شده می‌تواند به صورت مستقل روشنایی و رنگ را در ۲۰,۰۰۰ نقطه از هر فریم HDR تنظیم کند.

ال جی در نهایت از پرچمدار تلویزیون‌های خود برای امسال از سری Z3 رونمایی کرد و این نمایشگرها قرار است در مدل‌های ۷۷ و ۸۸ اینچی با پشتیبانی از ۸K در دسترس قرار گیرند. با این حال به نظر می‌رسد که این سری از تلویزیون‌ها با عدم پشتیبانی از فناوری MLA عرضه شوند و این محصولات از نظر روشنایی نمی‌توانند با سری G ال جی مقابله کنند. تلویزیون‌های ال جی در بهار ۲۰۲۳ در دسترس قرار می‌گیرد و قیمت آن‌ها نیز قرار است در آینده نزدیک اعلام شود.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link