رونمایی از تراشه بسیار کوچک و کم مصرف اسنپدراگون AR2 برای عینک هوشمند

کوالکام اخیراً از پلتفرم سخت‌افزاری و پردازشی اسنپدراگون AR2 Gen 1 برای عینک‌های واقعیت افزوده رونمایی کرد که بر روی کاغذ قابلیت‌های جالبی را ارائه می‌دهد. کمپانی کوالکام پلتفرم اسنپدراگون AR2 از پایه توسعه داده و با به کارگیری تکنولوژی‌های محاسباتی جدید و قابلیت‌های پشتیبانی کننده از متاورس ساخته است.

این چیپ از لحاظ فضای فیزیکی نیز ظاهرا جای زیادی نمی‌گیرد و کمپانی آمریکایی اذعان کرده که هدف از ساخت این پلتفرم، پشتیبانی برای ساخت نازک‌ترین عینک‌ها و شیشه‌های واقعیت افزوده است. پردازنده اصلی ۴۰ درصد فضای کمتری از برد PCB اشغال می‌کند و این در حالی است که پرفورمنس کلی در زمینه هوش مصنوعی ۲.۵ برابر افزایش یافته و همچنین در همین راستا مصرف برق آن نیز ۵۰ درصد کمتر شده است.

مصرف انرژی پایین و افزایش پرفورمنس ۲.۵ برابری در زمینه هوش مصنوعی

این پردازنده حتی می‌تواند از عینک‌های AR که تقریبا نزدیک به ۱ وات انرژی الکتریکی مصرف می‌کنند پشتیبانی کند. همه‌ی این‌ها دوام عملکردی و پرفورمنس این سیستم سخت‌افزاری کوچک را برای ساخت عینک‌های هوشمند افزایش می‌دهد. معماری توزیع‌شده AR برای تعادل وزن بهتر طراحی شد و قابلیت‌های ارتباطی نیز در این چیپست لحاظ شده است.

کوالکام اسنپدراگون AR2

کوالکام اسنپدراگون AR2 به صورت دائم و پویا برای انتقال دیتاهای حساسی که باید با تاخیر کم مورد استفاده قرار بگیرند فعالیت می‌کند و حتی می‌تواند سریعاً پردازش‌های سنگین‌تر را به یک دستگاه میزبان دیگر مانند گوشی هوشمند منتقل کند.

یکی از مدیران کوالکام در این رابطه اذعان کرده که این کمپانی تراشه جدید اسنپدراگون AR را برای عملکرد عینک‌های AR و اتصالات دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی مرتبط به آن به صورت پیشرو توسعه داده و جمع‌جوری این پلتفرم آن را برای استفاده در محصولات که نیاز به این نوع تراشه دارند مهیا می‌کند.

کوالکام اسنپدراگون AR2

مایکروسافت نیز از نزدیک با کوالکام برای توسعه این تراشه سخت‌افزاری با کوالکام همکاری کرده و نوآوری آن با کمک این شرکت برای دستاوردهای جدید در بخش واقعیت افزوده رخ داده است.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link