رونمایی ارتش ایالات متحده از یک پهپاد جدید

ارتش ایالات متحده یک پهپاد عمودی پیشرفته را که توسط شرکت نورتروپ گرومان توسعه یافته است، برای شرکت در مسابقه سیستم هواپیمای بدون سرنشین تاکتیکی آینده ارتش انتخاب کرده است.

به گزارش سیناپرس، این پهپاد تاکتیکی قرار است در آینده جایگزین مدل فعلی RQ-7B Shadow شود. RQ-7B Shadow برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ پرواز کرد و از زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ وارد ارتش شد، رکوردهای عملیاتی چشمگیری به دست آورد. اما اخیرا ارتش ایالات متحده به دنبال جایگزینی ساده تر و موثرتر است.

یکی از نامزدهای رسمی، نسخه پیشرفته پلت فرم پهپاد V-BAT است که در اصل آزمایش پرواز را در سال ۲۰۲۱ به پایان رساند. جالب اینجاست که این پهپاد روی دم خود فرود می آید، به صورت افقی پرواز کرده و مجهز به یک فن پنهان برای ارائه عملکرد بهتر و در عین حال محافظت در برابر دیده شدن است.

V-BAT می تواند هشت ساعت در هوا باقی بماند و یک ساعت سوخت اضافی در ذخیره داشته باشد. سیستم مدولار آن امکان انواع محموله های نظارتی پیشرفته و جنگ الکترونیک (EW) را برای شناسایی مداوم برای پشتیبانی از تیم های رزمی تیپ ارتش ایالات متحده، نیروهای ویژه و گردان های تکاور فراهم می کند. این ماژول ها شامل سیستم های الکترواپتیکال یا مادون قرمز، رادار دیافراگم مصنوعی و سیستم های جنگ الکترونیک هستند.

از این پهپاد قرار است در مسابقات Increment 2 ارتش ایالات متحده استفاده شود و انتظار می رود در یک دوره هفت هفته ای تیم شرکت سازنده گرومان معماری سیستم مدولار V-BAT را مجددا تعریف و ادغام کنند.

به گزارش سیناپرس، آنجلا جانز (Angela Johns) معاون سیستم‌ های هوایی خودران و تاکتیکی شرکت نورتروپ گرومان گفت: پهپاد عمود پرواز پیشرفته‌ ی تیم ما بیش از ۳۰ سال تجربه در طراحی، تحویل و نگهداری سیستم ‌های هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته، همراه با پلت‌فرم و امکانات تولیدی آزمایش ‌شده در میدان را به  نمایش می گذارد. او می افزاید این پهپاد چشم انداز جدید و قابلیت های منحصر به فردی را برای این ماموریت حیاتی ارتش به ارمغان می آورد.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: Northrop Grumman

نوشته رونمایی ارتش ایالات متحده از یک پهپاد جدید اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link