روسیه مدعی شده که پهپاد آمریکایی را در عمق دریای سیاه پیدا کرده است

روسیه مدعی است که رقابت برای پیدا کردن پهپاد آمریکایی ساقط شده در عمق دریای سیاه را برده است. این پهپاد ریپر در هنگام پرواز بر فراز دریای سیاه در نزدیکی منطقه کریمه در روز سه شنبه گذشته ساقط شد، در اقدامی که توسط مقامات ارشد کرملین دستور آن صادر شده بود. در حالی که روسیه هرگونه برخورد با این پهپاد را رد کرده بود، تصاویر منتشر شده توسط ایالات متحده نشان می دهدکه یک جت روسی Su-27 با پره های پروانه پشت پهپاد MQ-9 Reaper برخورد کرده و باعث سقوط آن به عمق دریای سیاه می شود.

روسیه پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper  را پیدا کرده است

به ادعای فرماندهی هوایی آمریکا در اروپا، پیش از برخورد که در حدود ساعت ۷ صبح به وقت محلی صورت گرفته، دو فروند سوخوی روسی Su-27 «روی پهپاد MQ-9 سوخت ریخته و جلوی آن پرواز کردند». ویدیو منتشر شده منتسب به این لحظه نیز این موضوع را تایید می کند. این ویدیو نشان می دهد که جت های جنگنده روسی پیش از پرواز بر فراز آن، به سمت آن رفته و سوخت روی آن می پاشند.

روسیه پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper  را پیدا کرده است

اکنون روسیه مدعی است که این پهپاد ساقط شده را در عمق ۲۹۵۳ پایی آب در دریای سیاه در نزدیکی بندر سواستوپول از آب بیرون کشیده است. یک منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه گفته است: «یک ربات زیردریایی به بستر دریا رفته و این MQ-9 Reaper را در عمق ۸۵۰ تا ۹۰۰ متری کشف کرده است». بر اساس این گزارش، نیروی دریایی روسیه در منطقه ای که پهپاد جاسوسی ایالات متحده سقوط کرده در حال گشت زنی است.

روسیه پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper  را پیدا کرده است
روسیه پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper  را پیدا کرده است

یک روز قبل تر منابع روسی فاش کرده بودند که بر اساس تماس های رادیویی ضبط شده، بقایای این پهپاد آمریکایی روی سطح آب پیدا شده است. هنوز مشخص نیست که عملیات بالا آوردن این پهپاد آمریکایی توسط مقامات روسی چقدر زمان ببرد. هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که ولادیمیر پوتین شخصاً دستور ساقط کردن این پهپاد را داده باشد اما در تصاویر منتشر شده توسط وزارت دفاع ایالات متحده دیده می شود که یکی از سوخوهای روسی در یکی از پروازهایش بر فراز پهپاد آمریکایی با پره های پروانه عقب آن برخورد کرده و آن را به درون آب های بین المللی می فرستد. در این ویدیو می توان به وضوح پره صدمه دیده را دید، پیش از اینکه پهپاد سقوط کند.

روسیه پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper  را پیدا کرده است
روسیه پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper  را پیدا کرده است

این ولین بار پس از جنگ سرد است که یک هواپیمای آمریکایی توسط روس ها ساقط می شود. ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده این اقدام روسیه را محکوم و آن را نقض فاحش قوانین بین المللی خوانده است

<!–

–>

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link