روزهای تاریک صنعت کریپتو؛ میلیاردرهای رمزارز در ۹ ماه اخیر ۱۱۶ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند

400367 crypto billionaires lost 116b march

بر‌اساس تخمین‌های مجله‌ی فوربز، کاهش قیمت سهام و حرکت بازار به‌سمت رکود اقتصادی درکنار ورشکستگی شماری از شرکت‌های بزرگ باعث شده است در ۹ ماه اخیر، بیش از ۱۱۶ میلیارد دلار ضرر به بنیان‌گذاران و سهام‌داران صنعت کریپتو وارد شود.

ضرر ۱۱۶ میلیارد دلاری معادل ترکیب دارایی شخصی ۱۷ نفر از فعالان بزرگ صنعت کریپتو است. ۱۵ نفر از این افراد از مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱) تاکنون، بیش از نیمی از دارایی خود را از دست داده‌اند. در نتیجه‌ی این اتفاق، نام ۱۰ نفر از فهرست میلیاردرهای صنعت کریپتو حذف شد.

یکی از ضررهای مالی بزرگ در ۹ ماه اخیر، به مدیرعامل صرافی بایننس وارد شده است. ۷۰ درصد سهام چانگ‌پنگ ژائو (ملقب‌به سی‌زی) در صرافی بایننس در مارس سال جاری، ۶۵ میلیارد دلار ارزش داشت؛ اما ارزش این سهام اکنون به ۴٫۵ میلیارد دلار می‌رسد.

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین‌بیس، هم‌اکنون حدودا ۱٫۵ میلیارد دلار دارایی خالص دارد. ارزش دارایی‌های او در مارس امسال به ۶ میلیارد دلار می‌رسید. ثروت کریس لارسن، هم‌بنیان‌گذار ریپل، از ۴٫۳به ۲٫۱ میلیارد دلار افت کرده است. ارزش داریی کامرون و تایلر وینکلواس، مدیران صرافی جمنای، هم از ۴ به ۱٫۱ میلیارد دلار رسیده است.

سم بنکمن‌فرید و گری وانگ، مدیران سابق صرافی سقوط‌کرده‌ی FTX، جزو کسانی هستند که از فهرست میلیاردرهای صنعت کریپتو خارج شده‌اند. ارزش دارایی‌های این دو در ماه مارس به‌ترتیب ۲۴ و ۵٫۹ میلیارد دلار بود؛ اما اکنون به صفر دلار می‌رسد. شایان ذکر است ثروت ۳٫۲ میلیارد دلاری بری سیلبرت، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Digital Currency Group، در نتیجه‌ی اتفاقات پس از فروپاشی صرافی FTX به‌طور‌کامل از دست رفت.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link