روبات‌های پلیس مسلح به مواد منفجره اکنون در سانفرانسیسکو تأیید شده‌اند، K-9‌های روباتیک

12 3 2022 10 03 08 AM

جلسه هیئت ناظران در سانفرانسیسکو منجر به تصویب پیش‌نویس خط‌مشی‌ای شد که به ربات‌های پلیس اجازه می‌دهد به عنوان آخرین راه‌حل علیه مظنونان استفاده شوند.

در رأی ۸-۳، این اصلاحیه افسران را ملزم می‌کند تا قبل از استقرار ربات، استفاده از گزینه‌های نیروی جایگزین یا تاکتیک‌های کاهش تنش را ارزیابی کنند و فقط به رئیس پلیس، دستیار رئیس یا معاون عملیات ویژه تصمیم به استقرار ربات‌ها را بدهد.

بر اساس بیانیه اداره پلیس سانفرانسیسکو، این ربات‌ها به مواد منفجره مسلح می‌شوند تا به سازه‌های مستحکم حاوی تسلیحاتیا خطرناک نفوذ کنند یا برای تماس، ناتوان کردن، یا منحرف کردن مظنونین مسلح یا خطرناک که خطر جان باختن را برای مجریان قانون یا سایر مردم را دارند دارند، استفاده شوند.

ناظری به نام «دین پرستون» در این مورد در توییتر نوشت: «رای‌گیری امروز برای تأیید سیاست تجهیزات نظامی دیستوپیایی SFPD -است که به SFPD اجازه می‌دهد از روبات‌ها برای کشتن مردم استفاده کندو عمیقاً ناراحت‌کننده است. این یک لحظه غم‌انگیز برای شهر ما است.»

ناظران در حمایت از این اقدام اصرار داشتند که پلیس تدابیر امنیتی لازم را در نظر گرفته، در حالی که ناظر دیگری هب نام کاترین استفانی انتقاد از اصلاحیه را “ترس انگیز” خواند.

سایر شهر‌های کالیفرنیا اخیراً با  وسوسه اضافه کردن ربات‌ها به نیرو‌های پلیس خود دست به گریبان هستند. به گزارش لس آنجلس دیلی نیوز، رأی مشابهی برای ربات‌های حامل تفنگ ساچمه‌ای که با پلیس اوکلند کار می‌کنند اخیراً به تصویب نرسید، در حالی که انتظار می‌رود اداره پلیس لس آنجلس یک سگ ربات بسوتون دینامیکس به ارزش ۳۰۰۰۰۰ دلار دریافت کند.

در ماساچوست، روبات‌ها قبلاً دیده شده‌ که با مقامات مجری قانون کار می‌کنند. پلیس ایالتی ماساچوست قبل از چهارم ژوئیه با استفاده از سگ‌های روباتی از Boston Dynamics در رودخانه Charles River Esplanade دیده شد. همچنین سگ رباتیک “روسکو” در زمان آماده‌سازی ایمنی برای نمایش آتش بازی تعطیلات برای تیم بمب‌گذاری استفاده می‌شد.

سؤالاتی در مورد اخلاقیات همکاری پلیس ایالتی با سگ‌های روباتی در طول سال‌ها مطرح شده است. اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در ماساچوست در سال ۲۰۱۹ به WBUR اعلام کرد که عدم شفافیت در مورد برنامه کلی رباتیک پلیس ایالت نگران‌کننده است.

مدیر برنامه فناوری آزادی در ACLU ماساچوست، کید کراکفورد می‌گوید که باید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده پلیس ایالتی بدانیم.

کراکفورد گفت: «ما واقعاً به قانون و مقرراتی نیاز داریم تا یک مظمئن شویم که که این سیستم‌ها نمی‌توانند در دستان دولت مورد سوء استفاده قرار گیرند و قراداد  مقررات کافی نیست.»

منبع

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.