رفع مشکل سیاه شدن صفحه کارت گرافیک های RTX 4080/4090

NVIDIA GPU UEFI irmware Update Tool

یکی از مشکلاتی که کاربران کارت گرافیک های RTX 4080 و RTX 4090 با آن مواجه شده بودند، مشکل سیاه شدن صفحه بود که شرکت انویدیا به تازگی با انتشار یک بروزرسانی نرم افزاری، این مشکل را رفع کرده است.

شرکت انویدیا تأیید کرده که مشکل سیاه شدن صفحه حین بوت شدن سیستم روی کارت گرافیک‌های RTX 4080 و RTX 4090 به عنوان یک مشکل نرم افزاری وجود داشته و ربطی به مشکلات پیش آمده برای درگاه و کابل ۱۲VHPWR ندارد. برای رفع این مشکل، شرکت انویدیا یک ابزار بروزرسانی نرم افزاری عرضه کرده که کاربران با استفاده از آن، می‌توانند این مشکل را طی یک عملیات نرم افزاری برطرف کنند.

این مشکل، مشکلی نیست که با دانلود و نصب یک درایور جدید برطرف بشود، چرا که اصلاً حین استفاده عادی از کارت رخ نمی‌دهد و فقط حین بوت شدن سیستم رخ می‌دهد. برای جلوگیری از بروز این مشکل، شرکت انویدیا یک ابزار اختصاصی توسعه داده که سیستم را بررسی می‌کند و در صورت نیاز، یک بروزرسانی نرم افزاری روی آن نصب می‌کند. این ابزار از «این لینک» و از سایت رسمی شرکت انویدیا قابل دانلود است.

رفع مشکل سیاه شدن صفحه کارت‌های RTX 40

طبق توضیحات صفحه دانلود ابزار، در صورتی که کاربر کارت گرافیک RTX 4080 یا RTX 4090 هستید و نمی‌توانید سیستم خود را بوت کنید و با مشکل سیاه شدن صفحه مواجه می‌شوید، این سه راهکار را برای بوت شدن سیستم و پس از آن، اجرای ابزار امتحان کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که جدیدترین نسخه SBIOS موجود برای مادربردتان را نصب کرده‌اید
  • حالت بوت را از UEFI به Legacy/CSM تغییر دهید.
  • سیستم را روی یک کارت گرافیک دیگر بوت کنید (یا کارت گرافیک دوم، یا کارت گرافیک آنبورد).

پس از دانلود ابزار، آن را اجرا کنید و دستورات گفته شده را انجام دهید. پیش از اجرا، مطمئن شوید که برنامه‌های مورد نظرتان را بسته‌اید و آپدیت سیستم عامل هم در جریان نیست. این ابزار هم برای کارت گرافیک‌های Founders Edition و هم برای کارت گرافیک‌های سفارشی قابل استفاده است.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.