رشد باورنکردنی ۵ ساله بازار Cloud و پیشتازی آمازون AWS در آن

با انتشار گزارش و آمار درآمد شرکت‌های بزرگ ارائه دهنده خدمات Cloud می‌توان فهمید که بازار ارائه سرویس‌ها و زیرساخت‌های ابری به ۵۷ میلیارد دلار رسیده و این افزایش ۱۱ میلیارد دلاری نسبت به همین سه ماهه در سال قبل را نشان می‌دهد. بر اساس آمار درآمد خدمات Cloud منتشر شده توسط Synergy Research، این داده‌ها رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

این ارقام نشان دهنده وضعیت قابل قبول این بخش صنعت تکنولوژی در بحران اقتصاد کنونی جهان است. با این حال رشد کنونی نسبت به گذشته نیست و کاهش یافته اما به صورت کندتر همچنان رشد در این بخش را می‌توان مشاهده کرد. تحلیلگر ارشد Synergy Research این کاهش سرعت رشد را به عوامل متعددی نسبت داده و بیان کرده که با افزایش اندازه این بازار در هر ایالت، رشد این بخش نیز کاهش یافته است.

این بازار در سه ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۱۱ میلیارد دلار رشد فروش داشته با این حال رشد فروش آمازون کاهش یافته

با این حال رایانش ابری به بخش مهمی از صنعت تکنولوژی تبدیل شده و همین رشد ۲۴ درصدی نیز گواهی بر همین موضوع است. این تحلیلگر ارشد همچنین اذعان کرده که اگر نرخ‌های تبدیل ارز ثابت و بدون تغییر باقی می‌ماند و بازار چین نیز در مسیر با ثبات‌تری قرار می‌گرفت، نرخ رشد را می‌توان تا ۳۰ درصد نیز مشاهده کرد.

آمار درآمد خدمات Cloud

در همین رابطه از میان سه شرکت بزرگ خدمات ابری، گوگل Cloud تنها شرکتی بوده که قادر به افزایش سهام ۱۱ درصدی شده و در همین حال آمازون با همان ۳۴ درصد سابق از فروش بازار که حدود ۱۹ میلیارد دلار است جایگاه ثابتی را تجربه کرده است.

پس از آمازون مایکروسافت با ۲۱ درصد سهم این بازار و مبلغ ۱۲ میلیارد دلار در رده دوم قرار دارد و گوگل نیز با سهم ۱۱ درصدی و ۶ میلیارد دلار سوم است. با این وجود رشد ابری آمازون به ۲۷.۵ درصد در سه ماهه سوم امسال کاهش یافته که نسبت به رشد ۳۳ درصدی همین سه ماهه در سال قبل روندی نزولی است. همانطور که نمودارهای سه ماهه سوم ۲۰۱۷ نشان می‌دهد بازار در طول دوره پنج ساله رشد کرد و از ۱۰ میلیارد به نزدیک ۶۰ میلیارد دلار رسیده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.