رتبه‌بندی ۲۵ ابرقهرمان‌ دنیای سینمایی دی‌سی

دنیای سینمایی دی‌سی که سال ۲۰۱۳ با معرفی مرد پولادین شروع شد و تا سال ۲۰۲۲ با معرفی بلک ادام ادامه پیدا کرده، به محل مناسبی برای خلق طیف گسترده‌ای از ابرقهرمانان و همچنین ضدقهرمانان تبدیل شده است. یکی از بهترین ویژگی‌های دنیای دی‌سی ساخت شخصیتی منحصربه‌فرد برای هر یک از این قهرمان‌ها است؛ موضوعی که در بعضی موارد منجر به ساخت آثار جذاب و متفاوت شده است.

همه ابرقهرمان‌های جهان دی‌سی سعی کرده‌اند عدالت را به بهترین شکل ممکن رعایت کنند و در برابر اشرار بایستند. با این حال برخی از آن‌ها به شهرتی بیشتر از بقیه دست پیدا کرده‌اند. ۲۵ ابرقهرمان جهان دی‌سی را براساس میزان شجات و جسارتی که از خود نشان داده‌اند رتبه‌بندی کرده‌ایم.

۲۵. پارتیزان

دی‌سی

حقیقت این است که پارتیزان در فیلم «صلح طلب» نه یک قهرمان است نه یک شرور یا ضدقهرمان. او مردی ساده است که وسواس عجیبی نسبت به خشونت دارد و از پوشش ابرقهرمانی به عنوان وسیله‌ای برای ارضای این وسواس خود استفاده می‌کند. او به اجرای عدالت یا گرفتن انتقام اهمیتی نمی‌دهد، در واقع فقط برای سرگرمی و بازی است که این لباس را بر تن می‌کند. اگرچه پارتیزان گاهی به نفع افراد خوب وارد عمل می‌شود و برای آن‌ها مبارزه می‌کند اما واقعا به جهان اهمیتی نمی‌دهد. تنها چیزی که او به آن اهمیت می‌دهد تفکرات خودش است.

۲۴. صلح‌طلب

دی‌سی

وقتی مخاطبان برای اولین بار با کریستوفر اسمیت آکا یا همان صلح طلب در فیلم «جوخه انتحار» جیمز گان آشنا شدند، او چیزی نبود جز یک شرور تمام عیار. هر چند او کاراکتری بامزه داشت و در چندین سکانس اکشن هم باورنکردنی ظاهر شده بود، اما بدون شک، شروری خشن و زن ‌ستیز بود که کورکورانه هر چه را که آماندا والر به او میگفت اجرا می‌کرد و همین امر به قتل ریک فلگ منتج شد. هنگامی که سریال اسپین آفی مخصوص به این کاراکتر ساخته شد، «صلح طلب» به یکی از شخصیت‌های اصلی دی‌سی تبدیل شد. اگرچه او هنوز هم قهرمان نیست و تا قهرمان شدن فاصله‌ی زیادی دارد، اما قطعا یکی از بهترین ضدقهرمان‌های دی‌سی به حساب می‌آید.

۲۳. شکارچی

دی‌سی

شکارچی درست مانند همتای خود در کتاب‌های کمیک، قاتل خشنی است که جنایتکاران را به قتل می‌رساند و یکی از معروف‌ترین ضدقهرمانان‌های دی‌سی به حساب می‌آید. در واقع می‌توان او را با پانیشر در دنیای مارول مقایسه کرد، یعنی همان کسی که در نهایت مجبور شد روسای اوباشش را از پا در بیاورد. شکارچی در فیلم «پرندگان شکاری» نقش بسیار کوچکی داشت، اما تماشاگران توانستند با این کاراکتر ارتباط برقرار کنند. نمی‌توان لقب قهرمان شهر گاتهام را به او داد هر چند اگر پای دفاع از شهر به میان بیاید قطعا این کار را انجام خواهد داد.

۲۲. کینگ شارک

دی‌سی

نانائوینه نه یک قهرمان است نه یک شرور، در اصل او کودکی است که در بدن یک کوسه‌ی بالغ گرفتار شده است. او همواره با دوستانش است و هر آنچه را که به او گفته شود انجام می‌دهد و هر وقت فرصتی پیدا کند غذا می‌خورد. به نوعی، می‌توان گفت که کینگ شارک یک‌جور سلاح زنده است که شخصیت‌هایی مانند بلاد اسپورت از آن بر علیه تبهکاران و ستاره‌ی دریایی بیگانه استفاده می‌کنند. بااین‌حال، او نسبت به سایر اعضای فورس ایکس، شخصیت انسانی‌تری دارد. تنها چیزی که کینگ شارک می‌خواهد یک دوست ساده است و حاضر است برای خوشحال کردن دوستان جدیدش با هیولاها مقابله کند و در نتیجه می‌توان او را یک ضدقهرمان منحصربه‌فرد دانست.

۲۱. بلاد اسپورت

دی‌سی

با توجه به رفتارهای بلاد اسپورت با دخترش نمی‌توان او را یک قهرمان دانست. با این حال او یکی از معدود کاراکترهای دنیای دی‌سی است که به لطف گلوله کریپتونیت توانست در مبارزه با سوپرمن پیروز شود. با این حال، در طول فیلم «جوخه انتحار»، مخاطبان می‌بینند که او با کمک دیگر اعضای تیم، کاراکتری انسانی‌تر به خود می‌گیرد. درنهایت بلاد اسپورت از یک قاتل بی‌رحم به یک رهبر کاملا منحصربفرد تبدیل می‌شود که قلب مخاطبان را می‌رباید.

۲۰. مارشن من‌هانتر

دی‌سی

قطعا این کاراکتر بعدها در دنیای دی‌سی به مرتبه‌ی بالایی خواهد رسید. با همه‌ی این‌ها و باوجود اینکه او به عنوان ژنرال سوانویک در دو فیلم «مرد پولادین» و «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» ظاهر شده و نقش من هانتر را در «لیگ عدالت زک اسنایدر» بر عهده داشته باز هم نمی‌توان او را یک قهرمان دانست. مخاطبان تئوری‌های او را قبول داشتند و در نهایت این شخصیت توانست طرفداران خاص خود را پیدا کند. با این حال او هرگز در هیچ نبردی شرکت نکرد و تا زمانی که لیگ عدالت با هم متحد شدند یک انسان معمولی بود.

۱۹. رنه مونتویا

دی‌سی

رنه مونتویا در «هارلی کوئین: پرندگان شکاری»، کار محافظت از کاساندرا کین را کنار گذاشت و مسیر دیگری را در پیش گرفت. در مکانی مانند شهر گاتهام، مونتویا یک نژاد کمیاب است بنابراین با وجود اینکه هیچ قدرت یا لباس ابرقهرمانی ندارد، می‌توان او را با سایر ابرقهرمان‌ها مقایسه کرد. بنابراین به احتمال زیاد در آینده به یک ابرقهرمان تبدیل خواهد شد.

۱۸. پولکا دات من

دی‌سی

پولکا دات من توسط مادرش از نظر ژنتیکی تغییر کرد و تبدیل به یک ابرقهرمان شد، اما در نهایت به فروپاشی ذهنی مبتلا شد و توانایی‌های فرا انسانی‌اش نتوانستند برایش موثر باشند. با همه‌ی این‌ها پولکا در «جوخه انتحار زک اسنایدر» کاراکتری شگفت انگیز داشت. پولکا ثابت کرد که می‌تواند شخصیت منحصربه‌فردی داشته باشد و می‌تواند قربانیان خود را حتی از بعدی دیگر متلاشی کند. با همه‌ی این‌ها او شخصیتی غمگین دارد، هر چند بلاد اسپرت موفق شد او را به یک ابرقهرمان تبدیل کند. در واقع بلاد اسپرت در نهایت بیماری روانی پولکا را درمان کرد و توانست از او کاراکتری خاص بسازد.

۱۷. ددشات

دی‌سی

ددشات کاراکتری خاص دارد. او زنان یا کودکان را نمی‌کشد و از کار خود لذت نمی‌برد، حتی وقتی که قرار است یک قاتل بی‎رحم را به قتل برساند. تنها کاری که ددشات دوست دارد انجام دهد این است که از دخترش محافظت کند و با او باشد. اما در نهایت دخترش باعث می‌شود که او جان خود را در جوخه انتحار فدا کند.

۱۶. بلک ادام

دی‌سی

شکی نیست که جدیدترین کاراکتر دواین جانسون، ضدقهرمان بی رحمی است که فقط به انتقام اهمیت می‌دهد. حتی در پایان فیلم «بلک ادام»، قطعا این شخصیت به یک ابرقهرمان تبدیل نخواهد شد، اما مطمئنا آن‌قدرها هم که مخاطبان انتظار دارند شیطانی و ظالم نخواهد بود.

۱۵. هارلی کوین

دی‌سی

در تمام فیلم‌هایی که هارلی کوین در آن‌ها حضور داشته همیشه یک ضدقهرمان بوده است. اما هم اکنون دوری از جوکر باعث شده که بتواند ویژگی‌های خوبش را هم بروز دهد و شاید حتی بتواند از مهارت‌هایی که به‌عنوان یک شرور آموخته در راه خوب استفاده کند. او با ارتش جنگجویان مرده جنگید، با نیروهای بلک ماسک مقابله کرد و در کشتن کایجوی بیگانه هم نقش داشت. اگرچه او بیشتر به جنبه سرگرمی کارش توجه می‌کند اما مخاطبان می‌توانند ببینند که او در حال بروز دادن ویژگی‌های خوبش است.

۱۴. اتم اسمشر

دی‌سی

برادرزاده‌ی اتم اسمشر اصلی، جدیدترین عضو لیگ عدالت است که نمی‌توان او را یک قهرمان تمام‌عیار دانست و همین امر کاراکتر او را دوست داشتنی‌تر می‌کند. حتی او گاهی مرتکب اشتباه می‌شود و راه دیگر قهرمان‌ها را هم سد می‌کند. در پیش درآمد، اتم اسمشر شکست خورد و نزدیک بود خودش را به کشتن بدهد. با همه‌ی این‌ها، اتم اسمشر هرگز اجازه نداده اشتباهاتش باعث نابودی‌اش شوند. بنابراین او هنوز هم می‌تواند با بلکا ادام و ساباک مقابله کند. در واقع هنوز هم اتم اسمشر میتواند پیشرفت کند و حتی اسپین آف خودش را داشته باشد.

۱۳. سایکلون

دی‌سی

سایکلون یکی از جدیدترین اعضای لیگ عدالت است. او یکی از معدود کاراکترهایی است که از مبارزه با هیولایی همچون بلک ادام ترسی ندارد. در یکی از پیش درآمدها، سایکلون برای نجات جان بی‌گناهان خودش را به خطر انداخت. سایکلون درست مانند اتم اسمشر جزو کاراکترهای اصلی نیست هر چند او اشتیاق خود را برای مبارزه با اشرار نشان داده است. بنابراین قطعا او به عنوان یکی از اعضای لیگ عدالت، می‌تواند در آینده خودی نشان دهد.

۱۲. رت کچر

دی‌سی

از میان تمام اعضای گروه ضربت ایکس که در جوخه انتحار حضور دارند، رت کچر کوچک‌ترین عضو است، هر چند او چیزی جز یک ابر شرور نیست. در ابتدا او دختری فقیر بود که بعدها مشخص شد دختر کچر اصلی است. او بعدها مجبور شد که به جنایت روی بیاورد و به عنوان یکی از اعضای تیم، تنها کاری که انجام داد این بود که با همه حتی با صلح طلب بی‌رحم و شرور هم دوست شد. در نهایت، هم گروهی از موش‌ها را برای بلعیدن استارو احضار کرد. در هر صورت رت کچر سزاوار نام قهرمان است و شاید در آینده بتواند چنین لقبی بگیرد.

۱۱. ریک فلگ

دی‌سی

اگرچه ریک فانگ بیشتر نقش عروسک خیمه شب بازی آماندا والر را بازی می‌کند، اما در فیلم «جوخه انتحار» همیشه کار درست را انجام داده است. او حتی این ایده را که تیمی از اشرار دنیا را نجات دهند نمی‌پسندید. با این حال، در پایان، توانست تیم را رهبری کند و راهی برای نجات جهان بیابد. قهرمانی ریک فلگ با افول او در فیلم «جوخه انتحار» همراه بود زیرا دیدگاه بشردوستانه‌اش او را به دشمن صلح طلب تبدیل کرد. در پایان مرگ او به دست هم تیمی‌اش واقعا غم انگیز بود، اما فداکاری‌اش که مانع از پیروزی والر شد تیم را تشویق کرد تا از زمین دفاع کنند.

۱۰. قناری سیاه

دی‌سی

قناری سیاه پس از کشته شدن مادرش تمایلی نداشت قهرمان باشد، اما وقتی که یک دختر جوان در معرض خطر بود نظرش عوض شد. او حتی از هارلی کوین در برابر اشرار محلی محافظت کرد. هر چند در فیلم «پرندگان شکاری» او حضور چندان پررنگی نداشت. با این حال جزو اولین پرندگان شکاری بود که اسپین آفی برایش ساخته شد.

۹. شزم

دی‌سی

شزم که کاراکترش با کمیک‌ها بسیار متفاوت است آن قهرمانی نبود که مخاطبان انتظارش را داشتند. او که مادرش را از دست داده فردی خودخواه و مغرور است، بنابراین می‌توان شزم را یک مبارز جنایتکار دانست زیرا حتی از مردم می‌خواهد تا برای تماشای قدرت‌هایش به او پول بدهند. اما وقتی‌که با مادر واقعی‌اش که معلوم می‌شود پیش‌ترها او را رها کرده مواجه می‌شود تغییر می‌کند. بنابراین با برادران و خواهرانش خانواده‌ای را تشکیل می‌دهد و تا پای جان از آن‌ها محافظت می‌کند.

۸. آکوامن

دی‌سی

مخاطبان اولین بار آرتور کوری یا آکوامن را در «لیگ عدالت زک اسنایدر» ملاقات کردند، یعنی همان فیلمی که او در آن از بی‌گناهان محافظت می‌کرد، اما با جهان ما کاری نداشت، با همه‌ی این‌ها او به عضویت لیگ عدالت در آمد تا هم استیون ولف و هم. دارکساید را شکست دهد. در فیلم آکوامن ساخته‌ی جیمز وان، طرفداران دیدند که آرتور به آکوامن یا همان پادشاه اقیانوس‌ها تبدیل می‌شود، بنابراین او در نهایت پذیرفت که قهرمان خشکی و دریا باشد و برای محافظت از سرزمین‌هایی که دوستشان دارد با برادرش مبارزه کند. همین امر باعث شد که فیلم «اکوامن و پادشاهی گمشده» در رابطه با او ساخته شود.

۷. بتمن

دی‌سی

بروس وین یک ابرقهرمان معمولی نیست. او نه تنها قدرتی ندارد، بلکه به دلیل خشم بی‌انتهایی که در وجودش احساس می‌کند به دنبال گرفتن انتقام است. در دنیای دی‌سی، بتمن به عنوان قهرمانی معرفی شد که راه خود را گم کرده بود. او حتی قانون ممنوعیت قتل خود را زیر پا گذاشت و می‌خواست سوپرمن را بکشد. فداکاری سوپرمن در فیلم «بتمن در برابر سوپرمن» به تغییر بتمن منجر شد و او در نهایت دوباره پذیرفت که قهرمان بی‌چون و چرای گاتهام باشد و بالاخره در پایان همین فیلم، بتمن بار دیگر به یک قهرمان واقعی تبدیل شد.

۶. هاوکمن

دی‌سی

او فردی عجول است که واقعا به آنچه لیگ عدالت انجام می‌دهد اعتقاد دارد، بنابراین می‌توان او را به نوعی رهبر لیگ عدالت نامید. به علاوه هاوکمن معمولا صحنه‌های اکشن فیلم را رقم میزند که در نوع خود بی‌نظیر هستند. او جنگجویی قدرتمند است که برای حقیقت و راستی می‌جنگد و ازین جهت می‌توان او را یک قهرمان دانست.

۵. فلش

دی‌سی

ازرا میلر در فیلم آینده فلش در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی در نقش بری آلن باز خواهد گشت. او برای اولین بار در بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت و سپس به طور کامل در لیگ عدالت، به عنوان فلش نقش‌آفرینی کرد و بعدتر در لیگ عدالت زک اسنایدر، بهبود و گسترش یافت و حضور پررنگ‌تری داشت.

۴. دکتر فیت

دی‌سی

از میان شخصیت‌هایی که در فیلم بلک ادام حضور دارند، کنت نلسون با بازی پیرس برازنان سزاوار اسپین آف است. دکتر فیت به عنوان یک قهرمان قدیمی که سال‌هاست فعالیت می‌کند نشان داده می‌شود که با بازی با کلمات راهی برای مقابله علیه بلک ادام و حتی سایر اعضای انجمن عدالت دارد. کنت نلسون با توانایی دیدن آینده، همیشه تلاش می‌کند تا بهترین نتیجه را جایگزین مبارزه کند. او توانست بلک ادام را متقاعد کند که قهرمان داستان شود و در عین حال با جادوی قدرتمند خود، توانست تهدیدات ساباک را دفع کند.

۳. زن‌شگفت‌انگیز

دی‌سی

پرنسس دایانا از تمسکریا ملقب به زن‌شگفت‌انگیز به یک نماد برای جهان دی‌سی تبدیل شده است و دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد. او از وقتی که دختری کوچک بود میل به محافظت از دیگران و غلبه بر شر را داشته است. او جهان را از حسادت و خشم آرس نجات داد.

هنگامی که سوپرمن و بتمن در خطر بودند، او یکی از بهترین ورودها را در دی‌سی برای مبارزه با دومزدی انجام داد و ثابت کرد که یک رهبر خردمند و در عین حال قدرتمند برای لیگ عدالت است. او ممکن است مثل برخی از انتخاب‌هایی که در فیلم Wonder Woman 1984 انجام داد، بی‌نقص نباشد، اما این موضوع نشان می‌دهد که او واقعا چقدر انسان است و هنوز هم به درستی همه چیز را می‌داند.

۲. سایبورگ

دی‌سی

ویکتور استون در لیگ عدالت زک اسنایدر، زمانی که به موجودی تکنومورفیک معروف به سایبورگ تبدیل شد، چیزهای زیادی از دست داد. او به هر پایگاه داده‌ای بر روی سیاره زمین دسترسی داشت. خشم او می‌توانست به راحتی منجر به توانایی کنترل سلاح‌های هسته‌ای یا سرنگونی یک شبه دولت‌ها کند.

در عوض، اولین اقدام او به عنوان یک ابرقهرمان این بود که به سادگی حساب بانکی یک زن فقیر را هک کرد و به او پول برای شروعی تازه داد. این عمل یک قهرمان واقعی است.

۱. سوپرمن

دی‌سی

زمین خوش شانس بود که سوپرمن با شروعی فروتنانه توسط خانواده کنت بزرگ شد. آنها به او آموختند که احساسات خود را کنترل کند و انسان خوبی باشد. حتی زمانی که سوپرمن هنری کویل مجبور شد ژنرال زاد را بکشد، او از شدت درد این کار فریاد زد.

از آن زمان، سوپرمن به اثبات قهرمانی خود ادامه داد و نه تنها انتقادهای جهانی را بهتر از بسیاری از موجودات ابرقدرت دیگر می‌پذیرد، بلکه برای شکست دادن دومزدی جان خود را نیز فدا کرد. هنگامی که زنده شد، در پیوستن به لیگ برای جلوگیری از پیروی استپن‌وولف تردیدی نداشت.

منبع: screenrant

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.