راهپیمایی فضایی ۷ ساعته با موفقیت انجام شد

بر اساس گزارش منتشر شده در وب سایت آژانس فضایی روسیه، شب گذشته فضانوردان این کشور سرگئی پروکوپیف و دیمیتری پتلین، در ایستگاه فضایی بین المللی  دومین راهپیمایی فضایی خود را در سال ۲۰۲۳ به پایان رسانده اند.

به گزارش سیناپرس، شب گذشته شب پر از اضطراب و شلوغی در ایستگاه فضایی بین المللی بوده و فضانوردان راهپیمایی فضایی خود را در ساعت ۱۱ و ۱ دقیقه شب آغاز کردند. این ماموریت هفت ساعت و ده دقیقه به طول انجامیده و فضانوردان کل این مدت را در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی گذراندند. هدف اصلی آن ها از فعالیت های خارج از ایستگاه، انتقال یک قفل هوا از ماژول Rassvet به ماژول آزمایشگاهی چند منظوره Nauka بود. این کار با کمک بازوی روباتیک ERA با بهره گیری از سیستم کنترل از راه دور پیشرفته ای بود که آندری فدیایف فضانوردپشتیبان عملیات از داخل ایستگاه فضایی  ، انجام شد.

این ماموریت مشکلات خاص خود را داشته و  طی آن چندین تلاش برای وصل کردن قفل هوا به دلیل خطاهای تطبیق واحدهای داکینگ با شکست مواجه شده و در نهایت فضانوردان موفق به انجام این امر مهم شدند. پتلین وضعیت را این گونه توضیح داد: قفل هوا به وضوح کج شده بود و به دنبال دستورالعمل‌ های مرکز کنترل و هدایت زمینی، فدیایف بازوی رباتیک ERA را به حالت دیگری تغییر داد و پروکوپیف و پتلین به این ترتیب توانستند موقعیت قفل هوا را تنظیم تا آن را به ماژول ناوکا نزدیک ‌تر کنند. در نهایت قفل هوا به ماژول متصل شد.

گفتنی است این شصت و هفتمین راهپیمایی فضایی روسیه به عنوان بخشی از پروژه ایستگاه بین المللی فضایی و دومین راهپیمایی در سال ۲۰۲۳ محسوب می شد.

به گزارش سیناپرس، از سوی دیگر ماموریت شب گذشته پنجمین ماموریت  سرگئی پروکوپیف است که لباس فضایی Orlan-MKS N. 5 با خطوط قرمز به تن داشته و سومین تجربه برای دیمیتری پتلین که لباس فضایی Orlan-MKS N. 4 با راه راه آبی بر تن داشت به شمار می رفت.

در طول راهپیمایی فضایی، فضانوردان چندین وقفه برای استراحت و ریکاوری دارند، زیرا بسیاری از کارها شامل مهارت های بدنی بسیار خسته کننده و انرژی بر است.

موضوع بسیار جالب دیگر در حین ماموریت شب گذشته، اختلال در فرکانس رادیویی فضانوردان بود و هنگامی که ایستگاه فضایی بین المللی بر فراز خاورمیانه در حال پرواز بود، فرکانس نامشخص یکی از ساکنان این منطقه با فرکانس رادیویی فضانوردان تداخل داشته و صدای فردی به زبان عربی حرف می زد شنیده شد.

لازم به ذکر است که فضانوردان همچنین وظیفه داشتند یک بسته زباله جمع ‌شده در طول راهپیمایی‌ های فضایی اخیر را به فضای بیرونی پرتاب کنند. پروکوپیف زباله ها را از ایستگاه در جهت و با سرعتی که از زمین تعیین شده بود پرتاب کرد تا در آینده مسیر آن با مسیر ایستگاه فضایی بین المللی تداخل پیدا نکند. انتظار می رود این زباله ها در جو سوخته و نابود شوند.

به گزارش سیناپرس، قبل از بازگشت به داخل ایستگاه فضایی بین‌المللی، فضانوردان ابزار ها را جمع ‌آوری و لباس‌های فضایی خود را بررسی کردند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: tass

نوشته راهپیمایی فضایی ۷ ساعته با موفقیت انجام شد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link