راهنمای خرید ماوس گیمینگ؛ بهترین مدل‌ها در تمام رده‌های قیمتی

ماوس (Mouse) را می‌توان یکی از کلیدی‌ترین تجهیزات یک گیمر با کامپیوتر دانست. هرچه ماوس شما بهتر باشد می‌توانید دقیق‌تر نشانه‌گیری کرده و سریع‌تر دشمنان خود را نابود کنید. نکته اینجاست که به طور کلی ماوس کاربرد بسیار زیادی دارد. همینطور اینکه نه تنها در بازی بلکه در کارهای روزمره با دستگاه نیز کاربرد داشته و یک ماوس خوب توانایی انجام همه‌ی کارها را به بهترین نحو دارد.

ماوس‌های گیمینگ مانند بسیاری از تجهیزات دیگر که مخصوص بازی هستند، خاص هستند. به این معنا که دارای قابلیت‌های متنوع و مربوط به گیمینگ بوده تا بتوان از آن‌ها در بازی‌های مختلف استفاده کرد. برای مثال دقت ماوس‌های گیمینگ از ماوس‌های دیگر بیشتر است. حال در ادامه به تمامی این موارد با دقت خواهیم پرداخت.

ماوس‌های گیمینگ به شکلی طراحی شده‌اند که از لحاظ ارگونومی برای دست بسیار مناسب باشند. شما قرار است از این وسایل استفاده زیادی کرده و به همین دلیل نباید دستتان مورد آزار قرار بگیرد. با این حال به دلیل دقت و سرعت بالا در بهترین حالت از لحاظ ارگونومی نیستند. یعنی از لحاظ ارگونومی ماوس‌های بهتری بوده ولی دقت کمتری دارند. حال در این متن ما تلاش کردیم تا بهترین ماوس گیمینگ را به شما ارائه دهیم.

ماوس گیمینگ چیست؟

به طور کلی شما می‌توانید از هر ماوسی برای بازی کردن استفاده کنید. بحث اصلی اینجاست که ماوس‌های گیمینگ نسبت به بقیه در چند بخش تفاوت زیادی دارند. اول دقت است. دقت این ماوس‌ها به شدت زیاد است. دلیل آن هم منطقی است. شما برای اینکه سریع نشانه‌گیری کرده و به سمت هدف شلیک کنید، نیاز به دقت بالایی دارید. از طرفی این دقت زیاد سرعت شما را نیز بالاتر خواهد برد.

بخش دیگری که ماوس‌های گیمینگ تفاوت دارند، دکمه‌های اضافه است. ماوس‌های گیمینگ همگی دارای چندین دکمه اضافه هستند که حتی برخی به ۱۱ دکمه هم می‌رسند. این دکمه‌ها در موارد زیادی به شما کمک خواهند کرد. برای مثال شما می‌توانید یک دست خود را منحصراً برای حرکت کرکتر گذاشته و اعمال دیگر را با ماوس انجام دهید.

موارد دیگری که ماوس‌های گیمینگ با ماوس‌های دیگر تفاوت دارند در زمینه ظاهری است. برای مثال ماوس‌های گیمینگ اکثراً بسیار سبک بوده و دارای چراغ‌های مختلف هستند تا زیبا باشند. به طور کلی دو شرکت در زمینه ماوس گیمینگ بهترین عملکرد را دارند. اول ریزر (Razer) و بعدی لاجیتک (Logitech) است. با این حال شرکت‌های دیگر نیز در این زمینه فعالیت داشته که امکان دارد در این لیست حضور داشته باشند. حال با لیست بهترین ماوس گیمینگ بازار با ما همراه باشید.

به طور کلی قیمت ماوس‌های گیمینگ چندان زیاد نیست. با این حال ما تلاش کردیم تا بهترین موارد را دسته بندی کنیم.

بازه قیمتی بالای ۵ میلیون تومان

این بازی قیمتی برای افرادی مناسب است که به دنبال بهترین ماوس موجود در بازار هستند. به نوعی برای این افراد بودجه اهمیتی نداشته و می‌خواهند بهترین دستگاه ممکن را خریداری کنند. تمامی موارد داخل این بخش دارای دقت به شدت بالایی بوده و از طرفی قابلیت‌های خاص هم دارند. به نوعی ویژگی‌های این ماوس‌ها به طور کامل قیمت آن‌ها را توجیه می‌کند.

ریزر باسیلیسک آلتیمیت (Razer Basilisk Ultimate with Dock)

Razer Basilisk Ultimate

همانطور که گفتیم ریزر در زمینه تجهیزات گیمینگ تخصص دارد. ماوس سری باسیلیسک این شرکت نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی سری باسیلیسک ریزر ظاهر خاس خود را داشته و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. یکی از نکات مثبت این دستگاه‌ها اندازه و ارگونومی آن‌ها است. چیزی که باعث می‌شود برای بازی‌کردن به مدت طولانی بسیار مناسب باشد.

باسیلیسک آلتیمیت بهترین دستگاه از این مجموعه است. این دستگاه یک جایگاه برای شارژ داشته که دارای نور RGB است. از طرفی طراحای آن نیز بسیار جذاب است. نکته مثبت اصلی باسیلیسک آلتیمیت این است که هم با استفاده از سیم و هم بدون سیم قابل استفاده است. به همین دلیل شما در این زمینه هیچ محدودیتی نخواهید داشت. همینطور اینکه دارای یک دانگل USB بوده تا شما بهترین اتصال بدون سیم را داشته باشید.

باسیلیسک آلتیمیت دارای محدوده دقت بالای ۳۲۰۰ بوده و دقت آن ۲۰ هزار نقطه بر اینچ (dpi) است. همینطور اینکه عمر باتری آن نیز حدود ۱۰۰ ساعت است. به همین دلیل شما از لحاظ استفاده بدون سیم هیچ مشکلی نخواهید داشت. همینطور اینکه با استفاده از برنامه ریزر می‌توانید ماوس خود را برنامه ریزی کرده و برای آن پروفایل‌های مختلف بسازید.

باسیلیسک آلتیمیت دارای ۱۱ عدد دکمه مختلف است. ۳ عدد از آن‌ها دکمه‌های اصلی ماوس بوده و موارد دیگر به طور کامل قابل برنامه‌ریزی هستند. این قابلیت به شما در بازی‌های مختلف کمک خواهد کرد. همینطور اینکه شما می‌توانید ۵ پروفایل را در برنامه ریزر ذخیره کرده تا هر زمان که بخواهید از آن استفاده کنید.

نکات مثبت

  • دقت بالا
  • جایگاه برای شارژ ماوس
  • تعداد دکمه‌های زیاد

نکات منفی

  • قیمت بالا
ماوس ریزر مدل Basilisk UltimateI With Dock

ماوس لاجیتک جی پرو ایکس سوپرلایت (G Pro X Super Light)

G Pro X Super Light

شرکت لاجیتک نیز سابقه بسیار خوبی در دنیای گیمینگ دارد. از طرفی طراحی‌های این شرکت نیز بسیار زیبا و ساده بوده و به همین دلیل دستگاه شما ویژگی گیمینگ بودن خود را فریاد نمی‌زند. سری جی پرو لاجیتک از بهترین ماوس‌های بازار هستند. جی پرو ایکس سوپر لایت را به جرأت می‌توان یکی از بهترین ماوس‌های بازار دانست.

شاخصه مهم این ماوس وزن بسیار کم آن است. از طرفی طراحی آن نیز بسیار ساده بوده که باعث می‌شود یک ماوس بسیار خوب و همه کاره باشد. جی پرو ایکس سوپر لایت مانند باسیلیسک آلتیمیت دارای چراغ‌های متعدد نیست. به جای آن لاجیتک تمام تلاش خود را کرده تا ماوس سبک باشد و به راحتی روی صفحه تکان بخورد. البته از دقت آن نباید گذشت که بسیار بالا است.

جی پرو ایکس سوپر لایت دارای محدوده دقت بالای ۳۲۰۰ است. از طرفی این ماوس دقت ۲۵۶۰۰ نقطه بر اینچ داشته که بسیار زیاد است. همینطور اینکه باتری این ماوس تا ۷۰ ساعت به شما اجازه بازی می‌دهد. راه‌های ارتباطی لاجیتک جی پرو ایکس سوپر لایت نیز بسیار زیاد است. به این معنا که شما می‌توانید این ماوس را با استفاده از بلوتوث به دستگاه‌های مختلف متصل کنید. همینطور اینکه دانگل USB نیز وجود داشته تا شما بهترین ارتباط را با دستگاه‌های خود داشته باشید. اتصال با سیم هم وجود دارد.

لاجیتک جی پرو ایکس سوپرلایت دارای ۵ دکمه است. سه عدد دکمه اصلی بوده پس شما ۲ عدد دکمه قابل برنامه ریزی دارید. این تعداد نسبت به رقیت اصلی این ماوس کمتر بوده ولی همچنان بسیار کار آمد است. شما می‌توانید با استفاده از برنامه لاجیتک این ماوس را برنامه‌ریزی کرده و از آن به راحتی استفاده کنید.

نکات مثبت

  • کیفیت اثبات شده
  • دقت بالا
  • بسیار سبک
  • طراحی ارگونومیک

نکات منفی

  • قیمت بالا
  • عدم وجود جایگاه برای شارژ ماوس
ماوس بی سیم مخصوص بازی لاجیتک مدل G Pro X Superlight

ریزر وایپر وی ۲ پرو (Razer Viper V2 Pro)

Razer Viper V2 Pro

دوباره به ریزر بر‌میگردیم. ماوس سری وایپر به اندازه سری باسیلیسک به ارگونومی اهمیت نمی‌دهند. با این حال از لحاظ طراحی بسیار خوب هستند. از طرفی اگر شما به دنبال بیشترین دقت در میان موس‌های بازار هستید، وایپر وی ۲ پرو برای شما ساخته شده است. در اصل این ماوس تمرکز بیشتری روی کاربردی بودن داشته تا به ظاهر اهمیت دهد. به همین دلیل شما مقدار زیادی از قابلیت‌های موجود در باسیلیسک آلتیمیت محروم هستید.

البته این موضوع باعث نمی‌شود که ماوس وایپر وی ۲ پرو موس بدی باشد. بلکه با ظاهر ساده این ماوس شما می‌توانید آن را برای کارهای مختلف استفاده کرده و از آن لذت ببرید. همانطور که گفتیم تمرکز اصلی ریزر روی کاربردی بودن این ماوس بوده است. به همین دلیل تمام تلاش خود را کرده تا وایپر وی ۲ پرو به بهترین حالت طراحی شود. این ماوس دارای وزن بسیار کم و از طرفی دقت بسیار بالا است.

وایپر وی ۲ پرو دارای محدوده دقت ۱۶۰۰ تا ۳۲۰۰ است. از طرفی دقت آن ۳۰ هزار نقطه بر اینچ بوده که بسیار زیاد است. به حدی که شما به راحتی می‌توانید در بازی‌های رقابتی از رقیبان خود برتری ویژه‌ای داشته باشید. از طرفی باتری این دستگاه نیز توانایی ۸۰ ساعت کار را دارد که برای انجام انواع اعمال مختلف کافی است.

وایپر وی ۲ پرو دارای ۵ کلید است. از این ۵ کلید ۳ مورد اصلی بوده و ۲ مورد قابل برنامه ریزی است. همینطور اینکه وایپر وی ۲ پرو توانایی اتصال با سیم را دارد. البته یک دانگل مخصوص هم وجود دارد تا شما بهترین اتصال را به کامپیوتر خود داشته باشید. با این حال همانطور که گفتیم ویژگی اصلی این ماوس دقت به شدت بالای آن است که کارایی آن را بسیار زیاد می‌کند.

نکات مثبت

  • طراحی خوب
  • دقت بسیار بالا
  • تنوع اتصال
  • ظرفیت باتری بالا

نکات منفی

  • قیمت بالا
  • طراحی قدیمی
  • تعداد کلید کم
ماوس بی سیم مخصوص بازی ریزر مدل VIPER ULTIMATE

بازه قیمتی ۳ تا ۵ میلیون تومان

بازه قیمتی ۳ تا ۵ میلیون چیزی است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این بازه موارد بسیار خوبی وجود داشته و از طرفی ارزش بسیار بالایی هم دارند. موارد قبلی قطعاً ماوس‌های بسیار خوبی هستند اما برخی از قابلیت‌های آن‌ها بیش از حد بوده و چندان کاربردی نیست. همینطور اینکه قیمت بسیار بالایی دارند. حال اگر شما بتوانید از مقداری از امکانات موارد گران‌تر بگذرید، قطعاً در بازه ۳ تا ۵ میلیون می‌توانید ماوس‌های بسیار خوبی پیدا کنید.

موس ایسوس راگ گلَدیوس ۳ (Asus ROG Gladius 3)

ASUS ROG Gladius

ایسوس در زمینه لپتاپ و کامپیوترهای گیمینگ در چند سال اخیر پیشرفت بسیار زیادی کرده است. به حدی که لپتاپ‌های این شرکت را به راحتی می‌توان یکی از بهترین موارد در کلاس خود دانست. ایسوس در چند سال اخیر تلاش بسیار زیادی کرده تا وارد دنیای تجهیزات گیمینگ شود. در زمینه هدفون‌های گیمینگ این شرکت همچنان نیاز به کار دارد ولی در زمینه موس توانسته خود را به اثبات برساند.

موس راگ گلدیوس ۳ را می‌توان یکی از بهترین موس‌های ایسوس دانست. این موس با قابلیت‌های بسیار زیاد و طراحی قوی توانسته جایگاه خوبی را کسب کند. بحث اصلی اینجاست که در بازه قیمتی ۳ تا ۵ میلیون ما تنوع در اتصال کمی را شاهد هستیم. این موضوع در مورد گلدیوس ۳ به هیچ عنوان صدق نمی‌کند.

محدوده دقت گلدیوس ۳ بالای ۳۲۰۰ است. از طرفی دقت آن ۱۹۰۰۰ نقطه بر اینچ بوده که می‌توان با استفاده از برنامه ایسوس آن را تا ۲۶ هزار ارتقاء داد. از طرفی این ماوس دارای نور RGB بوده تا شما به دیگران گیمر بودن خود را اثبات کنید. از طرفی به دلیل اینکه از سری راگ (ROG) است، به خوبی با دیگر دستگاه‌های این مجموعه هماهنگ و متصل می‌شود.

ماوس راگ گلدیوس ۳ راه‌های اتصال زیادی دارد. شما می‌توانید موس خود را با استفاده از سیم به کامپیوتر متصل کنید. یا اینکه با استفاده از دانگل مخصوص به کامپیوتر متصل شده تا بهترین تجربه اتصال بی‌سیم را داشته باشید. حتی اگر دانگل خود را فراموش کردید، می‌توانید با استفاده از بلوتوث به کامپیوتر یا دستگاه‌های دیگر متصل شوید. این باعث می‌شود تا گلدیوس ۳ یک موس همه کاره باشد و روی دستگاه‌های مختلف کار کند.

از طرفی این ماوس وزن بسیار کمی داشته و دارای ۸ عدد دکمه است. با توجه به اینکه ۳ دکمه اصلی موس است، شما با ۵ عدد کلید قابل برنامه‌ریزی روبرو هستید. به همین دلیل در بازی‌ها نیز به مشکل بر نخواهید خورد و حتی نسبت به افراد دیگر برتری نیز خواهید داشت.

نکات مثبت

  • دقت بالا
  • طراحی بسیار خوب
  • هماهنگی با دستگاه‌های دیگر ایسوس
  • راه‌های اتصال متنوع

نکات منفی

  • نورپردازی بیش از حد
  • وزن زیاد
ماوس بی سیم مخصوص بازی ایسوس مدل ROG GLADIUS III

لاجیتک جی ۹۰۳ لایت اسپید (Logitech G903 Lightspeed)

Logitech G903 Lightspeed

لاجیتک به طور کلی ماوس‌های بسیار خوبی در زمینه گیمینگ دارد. یکی دیگر از ماوس‌های این شرکت جی ۹۰۳ لایت اسپید است. این موس با وزن بسیار کم و طراحی بهینه توانسته عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. از طرفی این ماوس دارای دقت خوبی بوده و از طرفی سابقه بسیار خوبی نیز در دنیای گیمینگ دارد.

جی ۹۰۳ لایت اسپید دارای محدوده دقت بالای ۳۲۰۰ است. دقت این موس ۱۲۰۰۰ بوده که نسبت به رقبا کمتر است. با این حال دارای قابلیت‌های دیگری است که این موس را با ارزش می‌کند. از طرفی طراحی آن نیز بسیار خاص بوده و کاملاً ارگونومیک طراحی شده تا دست شما خسته نشود.

لاجیتک جی ۹۰۳ لایت اسپید دارای دانگل مخصوص است. با استفاده از آن شما بهترین اتصال بی‌سیم را تجربه خواهید کرد. از طرفی سیم شارژ آن نیز بسیار طولانی بوده تا یک ماوس با سیم بسیار خوب هم باشد. همینطور اینکه این موس دارای نورپردازی RGB بوده که دستگاه جلوه خاصی داشته باشد.

جی ۹۰۳ لایت اسپید دارای ۱۱ کلید است. با توجه به اینکه ۳ کلید اصلی ماوس هستند شما با ۸ کلید قابل برنامه‌ریزی روبرو هستید. با استفاده از برنامه مخصوص لاجیتک شما می‌توانید دستگاه خود را شخصی‌سازی کرده و برای خود پروفایل ذخیره کنید. نکته اینجاست که دقت متوسط این ماوس آن را برای کارهای دقیق مثل طراحی بسیار مناسب می‌کند. به همین دلیل می‌توان گفت که موس جی ۹۰۳ لایت اسپید کاربرد بسیار زیادی داشته و انحصاراً برای بازی‌کردن ساخته نشده است.

نکات مثبت

  • تنوع اتصال
  • تعداد کلید زیاد
  • وزن بسیار کم

نکات منفی

  • دقت کمتر نسبت به رقبا
  • طراحی قدیمی
ماوس بی‌ سیم مخصوص بازی لاجیتک مدل Lightspeed G903

ماوس کورسیر دارک کور آرجی‌بی پرو (Corsair Dark Core RGB Pro)

Corsair Dark Core RGB

شرکت کورسیر نیز یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه لوازم جانبی کامپیوتر است. اکثر افراد این شرکت‌ را برای کیفیت بسیار بالای نورهای RGB آن می‌شناسند. اخیراً کورسیر تلاش کرده تا فعالیت خود را گسترش داده و کیبورد و موس نیز بسازد. دستگاه‌های ساخته شده توسط این شرکت نیز کیفیت بسیار بالایی داشته و ارزش خرید خوبی هم دارند.

موس دارک کور آرجی‌بی پرو یکی از بهترین موس‌ها در این بازه قیمتی است. دقت این موس بسیار بالا بوده و از طرفی ویژگی‌های خاصی نیز دارد. همینطور اینکه کورسیر نهایت تلاش خود را کرده تا این موس را به بهترین نحو طراحی کند تا کاربران بتوانند به راحتی از آن برای مدت طولانی استفاده کنند.

محدوده‌ی دقت موس دارک کور بیشتر از ۳۲۰۰ است. از طرفی دقت این موس حدود ۱۸ هزار نقطه بر اینچ بوده که نشان می‌دهد موس بسیار دقیقی است. یکی از نکات مهم موس کورسیر عمر بسیار خوب آن است. به حدی که کلیدهای آن توانایی ۵۰ میلیون کلیک بدون خراب شدن را داشته که نشان می‌دهد دستگاه بسیار با کیفیتی است.

دارک کور آرجی‌بی پرو توانایی اتصال با دانگل برای ارائه بهترین تجربه اتصال بی‌سیم را دارد. از طرفی شما می‌توانید موس را با سیم به کامپیوتر خود متصل کرده تا شارژ شود. همینطور اینکه طول این سیم بسیار زیاد بوده و می‌تواند به عنوان یک موس باسیم بسیار خوب هم عمل کند.

این موس کورسیر دارای ۸ کلید است. از طرفی به دلیل اینکه ۳ کلید آن اصلی است، شما با ۵ کلید قابل شخصی‌سازی روبرو هستید. از طرفی با استفاده از برنامه کورسیر می‌توانید نور و کلیدهای این موس را شخصی سازی کرده تا به راحتی از آن استفاده کرده و لذت ببرید.

نکات مثبت

  • دقت بالا
  • تنوع اتصال
  • نورپردازی RGB بسیار خوب

نکات منفی

  • وزن بالا
  • طراحی خاص
ماوس مخصوص بازی کورسیر مدل DARKCORE RGB PRO SE

موس راگ گلادیوس ۲ اوریجین (ROG Gladius 2 Origin)

ROG Gladius 2 Origin

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که برای بهترین اتصال شما باید با سیم موس خود را به کامپیوتر متصل کنید. در مورد ثبات اتصال شکی در این موضوع نیست. اتصال موس با سیم به شدت قابل اطمینان بوده و از طرفی شما نگران تمام شدن باتری نیستید. با این حال تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده است که دیگر شما نگران قطعی اتصال موس با استفاده از دانگل نباشید. از طرفی دقت ماوس نیز کم نخواهد شد.

حال موس گلادیوس ۲ اوریجین برای افرادی است که چنین اعتقادی دارند. به این معنا که تنها راه اتصال موس گلادیوس ۲ به کامپیوتر با استفاده از سیم بوده و به همین دلیل کاربر را کمی محدود می‌کند. البته همانطور که گفتیم این موس نقاط قوت خود را نیز داشته که باعث می‌شود ارزش خرید بالایی داشته باشد.

محدوده دقت موس گلادیوس ۲ اوریجین بیش از ۳۲۰۰ است. از طرفی دقت این موس ۱۲ هزار نقطه بر اینچ بوده که عدد خوبی است. از طرفی همانطور که برای موارد قبلی گفتیم این دقت برای کارهای دیگر مثل طراحی بسیار مناسب است. همینطور اینکه طراحی گلادیوس ۲ به شدت ارگونومیک و بهینه بوده تا کاربران از استفاده طولانی از این موس خسته نشود. البته وزن آن کم نیست ولی آزاردهنده هم نیست.

گلادیوس دارای ۶ کلید است. با توجه به اینکه ۳ کلید موس اصلی است. به همین دلیل شما ۳ کلید قابل شخصی‌سازی در اختیار دارید. از طرفی این موس دارای نور پردازی RGB بوده که از نکات مثبت آن محسوب می‌شود. با توجه به اینکه این دستگاه از سری راگ است، به راحتی به دستگاه‌های این مجموعه متصل شده و تجربه خوبی را در اختیار این کاربران قرار می‌دهد.

نکات مثبت

  • اتصال با ثبات
  • وزن مناسب
  • هماهنگی با دستگاه‌های دیگر ایسوس

نکات منفی

  • دقت کمتر نسبت به رقبا
  • اتصال با سیم
ماوس ایسوس مدل ROG Gladius II Origin

بازه قیمتی ۱ تا ۳ میلیون تومان

به بازه اقتصادی می‌رسیم. به طور کلی پیشنهاد ما به شما این است که اگر توانش را دارید برای خرید موس بالای یک میلیون تومان هزینه کنید. به دلیل اینکه کیفیت موس اهمیت زیادی دارد. مخصوصاً اینکه ماوس چیزی است که به صورت روزمره با آن کار کرده و امکان دارد که به مچ دستتان آسیب بزند. به همین دلیل بهتر است که از موارد زیر یک میلیون تومان صرف نظر کنید. حال در بازه قیمتی ۱ تا ۳ میلیون تومان موارد بسیار زیادی وجود دارند که کیفیت به شدت بالایی داشته و ارزش خرید خوبی دارند.

ریزر باسیلیسک وی ۳ (Razer Basilisk V3)

Razer Basilisk V3

ریزر به طور کلی محصولات با کیفیتی دارد. باسیلیسک وی ۳ نیز از این موضوع مستثنی نیست. نکته اصلی باسیلیسک وی ۳ این است که دقت بسیار بالایی دارد. از طرفی با سیم به دستگاه متصل شده که ممکن است برای برخی از افراد ناخوشایند باشد. با این حال در این بازه قیمتی بیشترین دقت را داشته و ارزش خرید بالایی دارد.

باسیلیسک وی ۳ وزن نسبتاً کمی هم دارد. از طرفی اتصال با سیم آن به شما اطمینان خواهد داد که قطعی اتصال نخواهید داشت. همینطور اینکه دقت بالای این موس برای گیمینگ طولانی مدت بسیار مناسب است. ریزر نیز تمام تلاش خود را کرده تا این موس به بهترین حالت ممکن طراحی شود. سری باسیلیسک به طور کلی برای دست بسیار ارگونومیک بوده و به همین دلیل مچ شما را خسته نخواهد کرد.

محدوده دقت باسیلیسک وی ۳ بالای ۳۲۰۰ است. از طرفی دقت ۲۶ هزار نقطه بر اینچی داشته که با این دقت در کنار موارد بالای ۵ میلیونی قرار می‌گیرد! اتصال با سیم این قابلیت را برای ریزر فراهم کرده تا با قیمت پایین چنین دقتی را فراهم کند. از طرفی این موس دارای چراغ‌های RGB بوده تا به زیبایی میز کار شما بیافزاید.

موس باسیلیسک وی ۳ دارای ۱۱ کلید است. با توجه به اینکه ۳ کلید اصلی است، شما ۸ کلید قابل شخصی‌سازی دارید. با استفاده از برنامه ریزر شما می‌توانید موس خود را به طور کامل شخصی‌سازی کنید. از رنگ موس گرفته تا عملکرد کلیدها همگی قابل تغییر هستند. به همین دلیل این موس ریزر ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

نکات مثبت

  • دقت بسیار بالا
  • نورپردازی RGB
  • اتصال با ثبات

نکات منفی

  • اتصال با سیم
  • وزن بیشتر نسبت به رقبا
ماوس مخصوص بازی ریزر مدل BASILISK V3

ماوس لاجیتک جی پرو (Logitech G Pro)

Logitech G Pro

موس لاجیتک جی پرو یکی از ماوس‌های اثبات شده در زمینه گیمینگ است. این ماوس کیفیت بسیار بالایی داشته و از طرفی طراحی بسیار خوبی هم دارد. به همین دلیل است که اگر شما به دنبال یک موس مطمئن هستید، در خرید جی پرو شک نکنید. نکته اصلی اینجاست که این موس نیز با سیم به کامپیوتر متصل می‌شود و امکان دارد برای بسیاری از افراد ناامید کننده باشد.

جی پرو در کنار کیفیت ساخت بالا، طراحی بسیار خوبی هم دارد. شاید این موس به اندازه سری باسیلیسک ارگونومیک نباشد اما اصلاً دست شما را برای کارهای طولانی خسته نخواهد کرد. از طرفی به دلیل طراحی خاص این موس شما می‌توانید با هر دو دست از آن استفاده کنید. چیزی که در بسیاری از موس‌ها امکانش وجود ندارد.

محدوده دقت لاجیتک جی پرو بالای ۳۲۰۰ است. از طرفی دقت این موس ۱۲ هزار نقطه بر اینچ بوده که نشان می‌دهد شما با یک موس حرفه‌ای روبرو هستید. در زمینه نورپردازی لاجیتک در این موس بسیار ساده عمل کرده و تلاش کرده یک طراحی همه کاره را به کاربران ارائه دهد.

جی پرو دارای ۶ عدد کلید است. از این ۶ کلید ۳ عدد اصلی بوده و شما ۳ کلید قابل شخصی‌سازی دارید. اتصال این موس به کامپیوتر تنها با سیم امکان پذیر است. این موس به شما یک اتصال با ثبات را ارائه خواهد داد. تنها مشکل اینجاست که این سیم امکان دارد دست و پا گیر باشد. با این حال این اتصال با سیم است که باعث شده این موس دقت بسیار بالایی داشته و همچنان قیمت خود را پایین نگه دارد.

نکات مثبت

  • اتصال با ثبات
  • دقت خوب
  • طراحی بسیار بهینه

نکات منفی

  • ظاهر ساده
  • اتصال با استفاده از سیم
  • وزن زیاد
ماوس لاجیتک مدل G PRO

ماوس ریزر ناگا ایکس (Razer Naga X)

Razer Naga X

ریزر ناگا ایکس را می‌توان یکی از بهترین موس‌های موجود در این رنج قیمتی دانست. این موس به شدت کاربردی طراحی شده و دقت بالایی دارد. از طرفی وزن کمی داشته و به نوعی تمامی نکات مثبت را یکجا دارد. تنها مشکل ناگا ایکس این است که با استفاده از کابل به کامپیوتر متصر شده که ممکن است برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد.

ریزر در ناگا ایکس تلاش خود را کرده تا این موس را کاربردی طراحی کند. به این شکل که این موس تعداد دکمه‌های بسیار زیادی داشته و وزن کمی هم دارد. از طرفی دقت ناگا ایکس هم بالا بوده تا در مبارزات به طور کامل برگری داشته باشید. همینطور اینکه سنسور ناگا ایکس جدید بوده و دقت ۹۹.۴ درصدی دارد.

محدوده دقت ناگا ایکس بالای ۳۲۰۰ بوده و ۱۸۰۰۰ نقطه بر اینچ دقت دارد. از طرفی دکمه‌های این ماوس بسیار با دوام طراحی شده تا بتوانند ۷۰ میلیون کلیک را تحمل کنند. همینطور اینکه با اتصال با سیم به کامپیوتر شما اطمینان خواهید داشت که قطع نخواهد شد. این میزان دقت نیز برای رنج قیمتی ناگا ایکس بسیار خوب بوده که نشان می‌دهد ریزر زمان زیادی را برای بهینه سازی این ماوس صرف کرده است.

نکته اصلی ناگا ایکس تعداد دکمه‌های آن است. ناگا ایکس دارای ۱۶ کلید است. همه این کلیدها نیز قابل برنامه‌ریزی بوده و طراحی بسیار خوبی دارد. از طرفی با این تعداد کلید شما می‌توانید بسیاری از موارد بازی را روی دست خود داشته و به راحتی کارکتر خود را کنترل کنید. به همین دلیل است که ناگا ایکس یکی از بهترین ماوس‌های بازار و این محدود قیمت است.

نکات مثبت

  • دقت بالا
  • وزن کم
  • طراحی خوب و بهینه
  • تعداد دکمه‌های زیاد

نکات منفی

  • اتصال با سیم
ماوس مخصوص بازی ریزر مدل Naga X

ماوس ریزر باسیلیسک ایکس هایپراسپید (Razer Basilisk X HyperSpeed)

Razer Basilisk X Hyperspeed

به مورد انتهایی می‌رسیم که بازهم از ریزر است. بحث اصلی اینجاست که ریزر برای قیمت خود قابلیت‌های زیادی را ارائه می‌کند. به همین دلیل است که در این لیست موارد زیادی از این شرکت را شاهد بودیم. با این حال شرکت‌های دیگر نیز محصولات بسیار خوبی دارند ولی امکان دارد که در مقایسه با محصولات ریزر یا لاجیتک نتوانند چندان خود را نشان دهند.

باسیلیسک ایکس هایپراسپید را می‌توان با ارزش‌ترین مورد این لیست دانست. این ماوس قیمت بسیار خوبی داشته و از طرفی قابلیت‌های زیادی هم دارد. به همین دلیل است که از لحاظ ارزش خرید، بسیار ارزش بالایی داشته و شما یک خرید خوب را تجربه خواهید کرد. مانند موارد دیگر باسیلیسک، این ماوس نیز بسیار ارگونومیک طراحی شده و برای کارهای طولانی مدت مناسب است. از طرفی دقت بسیار بالایی هم داشته که نشان می‌دهد ریزر تمام تلاش خود را کرده که باسیلیسک ایکس هایپراسپید یک موس همه‌کاره باشد.

محدوده دقت این موس ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ است. از طرفی دارای دقت ۱۶۰۰۰ نقطه بر اینچ بوده که نشان می‌دهد این موس دقت بالایی دارد. با این حال باسیلیسک ایکس هایپراسپید بدون مشکل نیست. به دلیل اینکه کابل شارژ نداشته و شما باید این موس را با استفاده از باتری قلمی شارژ کنید. این مورد می‌تواند برای استفاده‌های طولانی مدت آزاردهنده باشد.

نکته مثبت این موس را می‌توان راه‌های ارتباطی زیاد آن دانست. به این شکل که باسیلیسک ایکس را می‌توان با بلوتوث یا دانگل به کامپیوتر متصل کرد. به همین دلیل شما از لحاظ بی‌سیم مشکلی نخواهید داشت. بحث اصلی اینجاست که این موس قابلیت اتصال با استفاده از سیم را ندارد که امکان دارد اگر شارژ آن تمام شود، آزاردهنده باشد.

باسیلیسک ایکس هایپراسپید دارای ۶ دکمه قابل برنامه‌ریزی است. همینطور اینکه شما می‌توانید با استفاده از دکمه تعبیه شده داخل موس میان پروفایل‌های مختلف جابجا شده و آنچه که نیاز دارید را انتخاب کنید. شاید بتوان این موس را بهترین مورد در این محدوده قیمتی دانست که تمامی نکات مثبت را دارد.

نکات مثبت

  • اتصال بی‌سیم
  • وزن کم
  • دقت بالا
  • طراحی ارگونومیک

نکات منفی

  • استفاده از باتری قلمی
  • عدم توانایی اتصال با سیم
ماوس بی سیم مخصوص بازی ریزر مدل BASILISK X HYPERSPEED

به طور کلی به این نکته توجه کنید که شما از موس به صورت روزمره استفاده خواهید کرد. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که طراحی خوبی داشته و به مچ دست شما آسیب نزدند. پس در انتخاب آن دقت کنید و فکر نکنید که با خرید یک موس ارزان می‌توانید تجربه خوبی را داشته باشید. حال نظر شما چیست؟ آیا موردی هست که به نظر شما لیاقت حضور در لیست را داشته ولی وجود ندارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.